جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

پایان مهلت اعتراضات نامزدهای انتخابات مصر

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 588157
رئیس‌جمهور مصر فردا (یکشنبه) در اولین سفر رسمی خود به عمان می‌رود. وی قرار است در این سفر با پادشاه و مسئولان بلندپایه این کشور دیدار و درباره تقویت همکاری‌ها میان دو کشور گفت‌وگو کند.
پایان مهلت اعتراضات نامزدهای انتخابات مصر
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر در این سفر به منظور تحکیم روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف بین مصر و عمان با سلطان قابوس بن سعید، پادشاه و مسئولان عالی رتبه این کشور دیدار و رایزنی می‌کند.

بسام راضی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر در حساب فیس‌بوک خود نوشت، در این نشست همچنین پیرامون آخرین تحولات در کشورهای عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی گفتگو خواهد شد.وی همچنین گفت: این دیدار در سایه تمایل عبدالفتاح سیسی برای تقویت روابط برادرانه و اتحاد دوکشور و همچنین تقویت هماهنگی مداوم بین دو طرف در مسائل مختلف دوجانبه‌ای و منطقه‌ای، انجام می‌شود.

از سوی دیگر، هیات ملی انتخابات مصر اعلام کرد مهلت تعیین شده برای اعتراضات کاندیداهای ریاست جمهوری مصر روز جمعه به پایان رسید. محمود الشریف، معاون هیات ملی انتخابات و سخنگوی رسمی این هیات گفت: مدت زمان قانونی مشخص شده برای اعتراض نامزدها بدون دریافت هیچ اعتراضی از سوی کاندیداها راس ساعت ۵ عصر جمعه به وقت محلی پایان یافت.

محمود شریف همچنین گفت: مهلت مشخص شده برای اعتراضات کاندیداها علیه یکدیگر به صورت قانونی مشخص شده و بعد از آن شیوه‌های اعتراض به تصمیمات هیات ملی انتخابات براساس مکانیسم‌های قانونی مشخص است.انتخابات ریاست جمهوری مصر در روزهای (۲۶،۲۷،۲۸) ماه مارس آتی برگزار می‌شود در حالی که رقابت تنها بین دو کاندید یعنی عبدالفتاح سیسی ، رئیس‌جمهور کنونی و موسی مصطفی موسی، رئیس حزب "الغد" است.

در این راستا هیات ملی انتخابات دو روز گذشته شروع به پاسخگویی به اعتراضات کاندیداها کرده، به نحوی که هر فردی که کاندیدا شده است می‌تواند نسبت به درخواست کاندیدای دیگر با ذکر دلایل اعتراض کند.این هیات ظرف پنج روز پس از پایان مهلت مشخص شده برای اعتراضات زمان دارد تا درباره اعتراضات تصمیم‌گیری کند و در صورتی که هیات ملی صلاحیت نامزدی را رد کند ملزم است در ششم فوریه این نامزد را از تصمیم خود و دلایل آن مطلع کند و کسانی که رد صلاحیت می‌شوند می‌توانند نسبت به این حکم درخواست تجدیدنظر بدهند. 

     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *