جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

پرداخت 100 میلیون‌تومان‌به‌جانباختگان‌حادثه‌سانچی

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب: 588048
مدیر عامل بیمه البرز گفت: تا به امروز تنها 17 نفر از خدمه سانچی تحت پوشش بیمه البرز قرار گرفته‌اند.
پرداخت 100 میلیون‌تومان‌به‌جانباختگان‌حادثه‌سانچی
به گزارش جهان نيوز، «سید رسول تاجدار»، مدیر عامل بیمه البرز،درباره زمان پرداخت خسارات کشتی نفتکش سانچی توسط این بیمه گفت: کشتی سانچی 70درصد بدنه آن بیمه یک شرکت نروژی و فقط 30 درصد آن تحت پوشش بیمه‌های داخلی بوده است. 20 درصد بیمه داخلی کشتی سانچی تحت پوشش بیمه البرز است. ارزش بدنه کشتی 32 میلیون دلار بوده، که 20 در صد آن، یعنی حدود 6 میلیون و چهارصد هزار دلار خسارات بیمه بدنه مربوط به بیمه البرز است. بیمه البرز تمام این خسارت را پرداخت می کند.
 
او در ادامه بیان کرد: از این 6 میلیون و چهار صد هزار دلار یکسری واگذاری اجباری و اختیاری داشته‌ایم. این بدین معنا است که 15 درصد به بیمه مرکزی واگذار شده و همچنین صندوق ویژه دولت هم در پرداخت خسارات بیمه بدنه سهم دارد.

او در ادامه اظهار کرد: بیمه البرز خسارات کامل بدنه کشتی را پرداخت می کند سپس خسارت هایی که مربوط به بیمه مرکزی و صندوق ویژه دولت است، را پس می گیرد. بنابراین از 6 میلیون و چهارصد هزار دلار به غیر چهارصد هزار دلار، بقیه خسارات بیمه بدنه واگذار شده است.

مدیر عامل بیمه البرز درباره پرداخت بیمه شهیدان راه خدمت گفت: از این خدمه که جان باخته‌اند حدود 17 نفر آن تحت پوشش بیمه البرز بوده اند. از این که خدمه دیگر تحت پوشش بیمه‌های دیگر هستند، اطلاعاتی نداریم.

تاجدار درباره مبلغ پرداختی بیمه البرز به خانواده‌های خدمه کشتی سانچی تاکید کرد: خانواده های 17 نفر خدمه کشتی سانچی هرکدام 100 میلیون تومان خسارات دریافت می کنند. از این نفراتی که جان خود را در حادثه کشتی سانچی از دست داده اند، تا به امروز حدودا 17 نفر تحت پوشش بیمه البرز هستند.

او در ادامه گفت: هیچ مانعی برای پرداخت خسارت این 17 نفر وجود ندارد. منتظر هستیم که لیست پرداخت به ما ارائه شود تا مبلغ 100 میلیون تومان را پرداخت کنیم.

تاجدار در پایان بیان کرد: این مبلغی که ما پرداخت می کنیم بیمه اختیاری خدمه سانچی است و شرکت ملی نفت کش نیز، فقط 100 میلیون تومان هرکدام از کارکنان آن را بیمه کرده است. این احتمال وجود دارد، خدمه کشتی در جاهای دیگه هم تحت پوشش بیمه باشند.

منبع:برنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *