پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

لزوم افزایش پایگاه‌های اورژانس در تهران

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 588022
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از اینکه توزیع امکانات درمانی در پایتخت مناسب نیست، گفت: نیاز مبرم به افزایش پایگاه‌های اورژانس در پایتخت دیده می‌شود.
لزوم افزایش پایگاه‌های اورژانس در تهران
به گزارش جهان نيوز، محمدنعیم امینی فرد با انتقاد از اینکه توزیع امکانات درمانی در پایتخت مناسب نیست، گفت: البته این موضوع تنها مختص تهران نیست بلکه مناطقی در کشور وجود دارد که نسبت‌های شاخص درمانی آنها بسیار پایین‌تر از تهران است بنابراین باید مساله عدالت در دسترسی به خدمات در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته را مورد توجه قرار داد.
 
 نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی، مهم‌ترین نیاز مبرم پایتخت را افزایش پایگاه‌های اورژانس دانست و افزود: این موضوع جزو وظیفه دولت نه بخش خصوصی است.

وی با بیان اینکه توزیع مناسب بیمارستانی باید متناسب با نیازهای منطقه‌ای برآورد شود، تصریح کرد: تغییراتی در نحوه تمرکز جمعیتی تهران طی سال‌های اخیر پیش آمده به گونه‌ای که با اجرای طرح‌های مسکن مهر در شرق تهران با تغییر در نسبت‌های جمعیتی روبرو شده‌ایم که نیاز است بر اساس آن شاخص عدالت در دسترسی رعایت شده و مراکز جدیدی که تعریف می‌شوند به سمت شرق تهران سوق داده شود زیرا تعداد بیمارستان‌ها در شرق تهران جوابگوی جمعیت نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با یادآوری اینکه ساخت بیمارستان از توان دولت خارج است، گفت: می‌توان خرید خدمات با قیمت عادلانه را مدنظر قرار داد و سیاست‌گذاری به نحوی باشد که بار عظیم درمان روی دوش دولت سبکتر شود.

امینی فرد افزود: از تعاونی‌ها و شرکت‌هایی که تمایل دارند در شهر تهران برای ساخت بیمارستان‌ها سرمایه گذاری کنند می‌توان به مدت ۱۰ تا ۱۵ سال خرید خدمت انجام داد و این به عدالت نزدیکتر است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه ارائه خدمات اورژانس در دنیا متحول شده است و کمتر به شکل سنتی است، گفت: باید در اغلب نقاط پایتخت به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای دنیا پایگاه‌های اورژانس تعبیه شوند تا با توجه به ترافیک بالای آن زمان دسترسی به بیماران کاهش یابد.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از وسایل ترابری مدرن مانند هلی کوپترها و آمبولانس‌های مجهز در پایتخت، ادامه داد: وزارت بهداشت در توجه به خرید اورژانس هوایی بسیار خوب عمل کرده است البته همچنان مشکلات زیادی از نظر تأمین هلی کوپتر و نیروی انسانی متخصص متناسب با امکانات مدرن در کشور وجود دارد.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس دهم، با بیان اینکه در کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهاد دادیم درصدی از جرائم رانندگی به اورژانس اختصاص یابد، گفت: متاسفانه با این پیشنهاد موافقت نشد؛ انتظار می‌رود نمایندگان در صحن علنی حمایت موثرتری از اورژانس کشور داشته باشند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه در نقشه‌های جامع و تفصیلی باید مراکز درمانی مشخص شود، گفت: متاسفانه شهرداری‌ها به وظیفه خود عمل نکرده و در آنها تغییر کاربری داده و به این مهم بهای لازم داده نمی‌شود.
 
منبع: بهداشت‌نیوز
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *