جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
بازیگر «لاتاری»:

کت و شلوار خریدم که بروم و سیمرغ بگیرم!

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب: 588004
حجازی فر با حضور در برنامه «سینما دو»، درباره علاقه مندی خود به فیلم هایش گفت.
کت و شلوار خریدم که بروم و سیمرغ بگیرم!
به گزارش جهان نيوز، شب گذشته، «سینما دو» با اجرا و سردبیری حامد عنقا به ابراهیم حاتمی کیا کارگردان سرشناس سینمای ایران تقدیم شد و عنقا در این قسمت میزبان هادی حجازی فر بود.

حجازی فر پس از پخش آیتمی شامل گفتگو با فرید سجادی حسینی، اظهار کرد: من شانس این را داشتم که با ایشان یک فیلم کوتاه کردم و نقش پسرشان را داشتم. این تجربه خیلی لذت بخش بود. فیلم «شاهکش» را هم با هم داشتیم، خود عمو فرید تایید خواهند کرد که من درباره کوچکترین چیز‌ها از ایشان سوال می‌کنم و نظرشان به شدت برایم مهم است. ما یک نزدیکی عاطفی به هم داریم.

عنقا خطاب به او گفت: شما جزو بازیگر‌های تازه آمده به سینما هستید، ولی نسل جوان سینما نیستید. از این بابت احساس خطر نمی‌کنید و قبل از اینکه دوره و سن نقش‌های خوبتان تمام شود، قصد درخشش ندارید؟

بازیگر «به وقت شام» در این خصوص گفت: من به عنوان یک بازیگر اکنون بی محابا در حال تجربه هستم و اصلا به نتیجه فکر نمی‌کنم. به خاطر اینکه اکنون زمان تجربه کردن را دارم و می‌توانم. من نگران این نیستم آیا اعتباری که به دست آورده ام و شرایطم به خطر می‌افتد یا نمی‌افتد، اگر این فیلم را بازی کنم به کدام جریان فکری شبیه‌تر یا نزدیک‌تر می‌شوم و...

وی در پاسخ به اینکه چه نظری درباره جمله "نقش خوب مهم است اندازه آن مهم نیست" دارد، اظهار کرد: جمله‌ای را جواد عزتی گفت که من همیشه تکرار می‌کنم، چون شاید خودم نمیتوانستم اینجوری تعریف بسازم. او می‌گفت: نقش خوب مهم نیست فیلم خوب مهم است! یعنی نقش کوتاه و بلند مهم نیست فیلم خوب مهم است.

نقش کوتاه بازی کردن برایم مهم نیست

حجازی فر درباره بازی در یک یا دو سکانس در فیلم‌ها گفت: من اگر بتوانم ارزش افزوده داشته باشم، یک سکانس هم بازی می‌کنم. مثلا درباره فیلم‌های «دارکوب» و «آستیگمات» خیلی از دوستان صمیمی بازیگرم به من گفتند، تو کوتاه بازی کردی و از این به بعد همه برای نقش کوتاه به سراغت خواهند آمد. بعد از آن باز هم نقش کوتاه بازی کردم، ولی به نظر من خیلی خوب است که مثلا برای سه روز بروم و با یک گروه کار کنم و بعد از سه روز هم خداحافظی کنم. حتی اگر هم خوب نباشند، مهم این است که زود از آن‌ها جدا می‌شوی!

بهروز شعیبی یکی از نقش‌های اصلی کارش را پیشنهاد داد و من یک نقش سه سکانسی انتخاب کردم

وی درباره فیلم «دارکوب» توضیح داد: من به شدت بهروز شعیبی را دوست دارم. او یکی از نقش‌های اصلی کارش را به من پیشنهاد داد؛ همزمان با جشنواره سال گذشته بود، من فیلمنامه را خواندم و احساس کردم از من بهتر برای این نقش هست. خودشان هم می‌توانند شهادت بدهند که من گفتم که کسی هست که از من بهتر است. جالب اینجاست که وقتی با بهروز حرف می‌زدم به من گفت که هادی در «ماجرای نیمروز» با احترام به همگی تان بهترین بازیگر آن پسری است که یک نقش کوتاه بازی کرده و من گفتم که اتفاقا من همان شخص را برای همین نقش می‌گفتم!

بازیگر «لاتاری» ادامه داد: من احساس کردم در فیلمنامه نمی‌توانم کمک آن چنانی کنم و گفتم که من این یکی نقش را بازی می‌کنم. بهروز پرسید واقعا این نقش را بازی می‌کنی و من گفتم بله! سه تا سکانس هم بود، رفتم و یاد گرفتم و کلی هم غر زدم. چون بهروز خیلی برداشت می‌گیرد و فقط باید نقش‌های کوتاه با ایشان بازی کرد. خیلی جزئیات برایش مهم است و خودش هم می‌داند که چقدر دوستش دارم.

عنقا در این خصوص گفت: من با بهروز در شرایطی کار کردم که بازیگر بوده، اما این را بگویم که وقتی بازیگر است کلا خودش را به کارگردان می‌سپارد. وقت‌هایی بود که او ایده‌های خوبی داشت، ولی وقتی که حسین لطیفی به عنوان کارگردان پشت دوربین بود، کاملا در اختیار او بود.

سارا بهرامی در «دارکوب» می‌درخشد

حجازی فر نیز درباره «دارکوب» توضیح داد: این فیلم از موضوعی که شاید برای ما تکراری باشد، آشنایی زدایی می‌کند؛ یکی از معضلات اجتماعی که بار‌ها درباره اش فیلم دیده ایم و داستان شنیده ایم؛ اما یک نگاه متفاوتی دارد و دو معضل اجتماعی بزرگ را در یک مرز که بسیار قشنگ طراحی شده به یکدیگر می‌رساند.

وی افزود: نمی‌دانم واقعا چطور بگویم، اما به بحث اعتیاد در این فیلم کاملا پرداخت متفاوتی شده است. به نظرم سارا بهرامی خیلی در این اثر درخشیده است و همچنین امین حیایی عزیز. مهم‌تر از همه اینکه تو در یک اتاق بنشینی و دورخوانی کنی در حالی که کنار تو آقای جمشید هاشم پور عزیز باشد و تو در آن هوا نفس بکشی. تجربه بازی در فیلم دارکوب فوق العاده بود.

از بین سه فیلمی که در جشنواره دارم «لاتاری» را بیشتر از همه دوست دارم

این بازیگر در پاسخ به اینکه از بین سه فیلمی که در جشنواره دارد، به کدام بیشتر علاقه‌مند است، گفت: لاتاری مهدویان را از همه بیشتر دوست دارم؛ چون خودم را یکی از خالقانش می‌دانم. از اول که ایده فیلم به ذهن مهدویان رسید با من تماس گرفت و من از همان اول با بچه‌ها بودم.

پارسال کت و شلوار خریدم تا بروم و سیمرغم را بگیرم!

حجازی فر درباره اینکه آیا دوست داشته سال گذشته برنده جایزه شود، اظهار کرد: دو سال پیش ما خیلی خوشحال بودیم که فیلممان به جشنواره آمده، یعنی انتظار‌ها خیلی پایین بود. اما در اختتامیه خانم نیکی کریمی گفتند که به نظر من، سیمرغ حق تو بود. ایشان و آقای فرخ نژاد داور بودند و همه گفتند که جایزه حق من بود و من خیلی خوشحال شدم. پارسال هم قضیه را دیگران برای من جدی کردند و واقعیت این است که شواهد تا حتی یک روز قبل از اختتامیه طوری بود که من تقریبا مطمئن شدم که جایزه را می‌گیرم و کت شلوارم هم که اصلا به من نمی‌آمد خریدم و منتظر بودم که جایزه بگیرم. ولی فردای آن روز در اختتامیه ماجرا را فهمیدم و صادقانه بگویم که اگر سیمرغ می‌گرفتم، آنقدر به نفع من نمی‌شد، یک جور‌هایی مظلوم واقع شدم.

وی در پاسخ به اینکه آیا امسال می‌خواهید افکار عمومی را تحت تاثیر قرار بدهید تا جایزه بگیرید، تصریح کرد: نه من امسال هیچ شانسی برای خودم متصور نیستم. کار‌های دیگر را هم ندیدم.

عنقا نیز گفت: اگر به طور اتفاقی به شما گفتند که سیمرغ برای فیلم «لاتاری» یا «به وقت شام» به شما تعلق می‌گیرد، شما می‌گویید که این سیمرغ حقتان نیست؟

حجازی فر پاسخ داد: بستگی به فیلم‌های دیگر دارد. مثلا پارسال یک بحثی پیش آمد و من گفتم من آن فیلم را ندیدم و اگر احساس می‌کردم بهتر هستم می‌گفتم که من بهترم.

وی در پایان در پاسخ به اینکه شاید خیلی‌ها ندانند که تو چه دوران سختی را گذرانده ای، گفت: دوستانم مرا می‌شناسند و خیلی‌ها میدانند که من سال‌ها بدون کوچکترین حمایتی کار کردم و هیچ پارتی نداشتم. به نظر من هنردوستان، اگر کار کنند و امیدشان را از دست ندهند معجزه بالاخره اتفاق می‌افتد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *