سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰

آقای نوبخت! به‌جای توهین شفاف‌سازی کنید

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۴
کد مطلب: 587969
عضو کمیسیون اقتصادی گفت: اظهارات آقای نوبخت خطاب به دیوان محاسبات، نوعی توهین به مجلس و نمایندگان است چرا که دیوان محاسبات زیر مجموعه مجلس و یکی از بازوان نظارتی قوه مقننه محسوب می‌شود.
آقای نوبخت! به‌جای توهین شفاف‌سازی کنید
به گزارش جهان نيوز، شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اظهارات اخیر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه مبنی بر اینکه گزارش دیوان محاسبات مبنی بر انحراف ۸۵ درصدی عملکرد دولت در اجرای قانون بودجه را «تشویش اذهان عمومی» خطاب کرد٬ اظهار داشت: با توجه به شناختی که همه از عادل آذر رئیس دیوان محاسبات دارند و وی را به عنوان فردی توانمند می‌دانند٬ ارائه گزارشی از سوی وی که خلاف واقع و منجر به تشویش اذهان عمومی شود را امری بعید تلقی می‌کنند.

وی در خصوص تخلف ۸۵ درصدی دولت در اجرای قانون بودجه افزود: این تخلف از سوی کارشناسان و متخصصان دیوان محاسبات که بدون پشتوانه و کار کارشناسی صحبت نمی‌کنند محرز شده است.

نادری با تاکید بر اینکه از آقای نوبخت توقع دادیم با ادبیات مناسب‌تری صحبت کنند تصریح کرد: اظهارات آقای نوبخت خطاب به دیوان محاسبات٬ نوعی توهین به مجلس و نمایندگان است چرا که دیوان محاسبات زیر مجموعه مجلس و یکی از بازوان نظارتی قوه مقننه محسوب میشود.


عضو کمیسیون اقتصادی ادامه داد: این اولین باریست که در تمام جمهوری اسلامی کلیات بودجه رد می‌شود. این رد شدن به دلیل گزارش آقای عادل آذر پیرامون عمل کرده غیر شفاف دولت در خصوص بودجه است حتی زمانی که مجدداً بودجه برای اصلاح به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شود حدود ۸۰ نفر با کلیات بودجه مخالف بودند.

نادری در پایان خاطرنشان کرد: بهتر است آقای نوبخت درباره بودجه شفاف سازی بیشتری داشته باشند و امیدواریم مجموعه دولت و سازمان برنامه و بودجه از این پس دقت بیشتری داشته باشد.

منبع:خیرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *