سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۲
۱۴
واکنش نجفی به انتقادات از مدیریت بحران بارش برف

بیشتر از این شهرداری باید چه اقدامی انجام می داد؟

جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۵۲
کد مطلب: 587860
نجفی گفت: صبح روز یکشنبه که روز بعد از برف بود تمام خیابان های اصلی تهران باز بود. بیشتر از این شهرداری باید چه اقدامی انجام می داد؟
بیشتر از این شهرداری باید چه اقدامی انجام می داد؟
به گزارش جهان نيوز؛ محمد علی نجفی شهردار تهران عصر امروز (جمعه 13بهمن)در حاشیه بیست و نهمین نشست کمیته دائمی کنفرانس بین المللی احزاب آسیایی در جمع خبرنگاران در خصوص انتقادات کرباسچی هم حزبیش از بودجه شهرداری تهران، گفت: من چند سال است از حزب کارگزاران استعفا داده ام و فقط در مواردی برای مشورت شورای عالی حزب از من دعوت می کنند آن هم به ندرت حضور پیدا می کنم.
وی افزود: افراد نظرات مختلفی دارند. آقای کرباسچی چون متخصص و کارشناس بودجه است در مورد آن صحبت کرده است و اشکالی هم ندارد.

وی در پاسخ به این که کرباسچی گفته بودجه بر اساس نیاز مردم بسته نشده است، عنوان کرد: اشتباه می کنند. باید شورای شهر که مرجع تصویب بودجه است نظر بدهد و ملاک ما مصوبه شورای شهر است.

نجفی در خصوص شایعه استعفای خود نیز گفت: این شایعه را همین الان ساختید؟ 

شهردار تهران در پاسخ به سوالی در خصوص انتقاداتی که نسبت به عملکرد شهرداری در مدیریت برف اخیر در تهران مطرح است و انتظارات مردم، تصریح کرد: صبح روز یکشنبه که روز بعد از برف بود تمام خیابان های اصلی تهران باز بود. بیشتر از این شهرداری باید چه اقدامی انجام می داد؟

وی افزود: این برف وضعیت ویژه‌ای داشت. 28 ساعت مداوما بارید که در طول سال های اخیر بی سابقه بود. حجم بارش، سرعت آن و نیز میزان برودت هوا زیاد بود و برف به سرعت تبدیل به یخبندان شد.

نجفی عنوان کرد: شهرداری آنچه را که در توان داشت انجام داد حتی در مواردی هم به وزارت راه در ارتباط با فرودگاه مهرآباد و بخشی از جاده تهران – قم و تهران – کرج کمک کردیم.

وی افزود: مسائلی هم خارج از اراده شهرداری یا هر دستگاه دیگری است. وقتی مثلا جاده به سمت کهریزک بسته می شود، کامیون های حمل زباله نمی توانند رفت و آمد کنند.

شهردار تهران خاطر نشان کرد: کشور ما بویژه شهر تهران از نظر امکانات خیلی ضعیف تر از شهری است که برای حدود 10 میلیون ساکن آماده شده باشد. بنابراین مشکلات وجود دارد. همه باید با هم تلاش کنیم که تدریجا امکانات و قدرت مدیریت را افزایش دهیم.

نجفی گفت: در این زمینه هم همکاری مردم بسیار مهم است آنان در حد قابل قبولی همکاری کردند اما فکر می کنم در مواردی مانند برف های سنگین از نوع امسال باید تلاش کنیم از مردم کمک بیشتری بگیریم.

وی در خصوص مدیریت بحران و این که در وضعیت اخیر بیشتر شاهد بحران مدیریت و تداخل وظایف سازمان ها بوده ایم گفت: در مورد موضوع برف هیچ تداخل کاری وجود نداشت. پلیس راهور و شهرداری هر کدام وظایف خود را به خوبی انجام دادند.

شهردار تهران گفت: فقط روزهای اول و دوم مقداری مشکل داشتیم اما این مساله با سرعت مرتفع شد در شب اول حدود هفت هزار نفر را اسکان دادیم و این از افتخارات شهر تهران و نظام جمهوری اسلامی است که با وجود سرمای هوا و برف سنگین حتی یک مورد یخ زدگی افراد در خیابان ها در تهران و سایر شهرها گزارش نشده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در عین حال که باید اشکالات و ضعف ها را بررسی می کنیم یاد نقاط قوت را مد نظر قرار دهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگه اینجوریه پس قالیباف کل دورانش فراتر از وظیفه کار میکرده
Iran, Islamic Republic of
هیچی به فکر ایام تولد دوستان شواریی تون باشید بالاخره 20 تا تاریخ تولده ماهی متوسط یکی دو تا کیک باید ببرید
محمود
Iran, Islamic Republic of
بعضی از اصلاح طلبان غرب زده سکولار هستند و بیشتر بدنبال دین زدایی می باشند...
Iran, Islamic Republic of
شهردار تهران گفت: فقط روزهای اول و دوم مقداری مشکل داشتیم!!!

خوب همون روز اول و دوم مهم و حیاتیه! وگرنه بعد از 28 ساعت، که برف قطع شده بود و آفتاب به کمکتون اومده بود!

اگر برف تا دو روز طول می کشید چه می شد؟!
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
مگر کاری هم کرده ای که انتظار فراتر ان را داشته باشیم اقای شهردار تهران شما در ایام بحران در اتاق گرم و نرم خودت از پشت مونیتور های اطلاع رسانی فقط رصد کن و بین مردم نیای که ببینی که چه وضعی دارند ما شما را در برف و خیابان های فرعی شهر ندیدیم کجا بودی شما و عوامل ات خواب بودید اقای شهردار!!!!!!!!!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در عین حال که باید اشکالات و ضعف ها را بررسی می کنیم یاد نقاط قوت را مد نظر قرار دهیم.

از گزارش سیاه 500 صفحه ای که علیه شهردار سابق نوشته ای، معلوم است که چقدر راست می گویی!!!
Iran, Islamic Republic of
باید بهشون گفت آن چیزی که برای خودت میخواهی برای دیگران هم بخواه
Iran, Islamic Republic of
ایشان نقاط قوتی هم برا ی خود می بیند؟؟؟؟
حمید
Iran, Islamic Republic of
از همون موقع که ایشون مسیر خط هفت مترو رو به سرم حرم امام (ره) تصور میکردن، باید پیه ...مجموعه ی شهرداری رو به تن خودمون میمالیدیم. جناب نجفی دقیقاً بفرمایید بغیر از مشارکت مردمی و تابش آفتاب، دقیقاً سازمان متبوع شما چه اقداماتی انجام داد که بیشتر از اون نمیشد ازش انتظار داشت؟
عباس
Iran, Islamic Republic of
بنده بعنوان یک شهروند تهرانی بهیچ وجه از عمل کرد شهرداری در روزهای برفی راضی نیستم .بعداز گذشت 8 روز هنوز کوچه ما قابل تردد باماشین نیست . بیش از 20 بار با 137 و 1888 تماس گرفتیم که البته فایده نداشت. قالیباف که امکانات شهرداری را با خودش نبرده.
عمار
Iran, Islamic Republic of
بنده به نوبه خودم به عملکرد جناب آقای نجفی نمره سخاوتمندانه صفر را میدهم ومعتقدم این نمره با توجه به عملکرد فوق ضعیف شهرداری در روزهای برفی بسیار سخاوتمندانه وبا ارفاق هست.
شکستن درختان به دلیل تکان ندادن شاخه های برفی آنها
عدم جابجایی زباله ها تا سه روز پس از بارش
عدم پاشش شن ونمک در معابر عمومی
عدم وجود نمک وشن در دسترس عموم که درغیاب کارکنان شهرداری خود معبر را برف روبی کنند
عدم وجود ستادهای برف روبی مناطق بر خلاف سالهای قبل
برف زدایی معابر براثر رفت وآمد خودروها وآفتاب در غیاب شهرداری
خارج از دسترس بودن 137 دراین روزها
عدم جمع آوری شاخه های شکسته درختان حتی پس از یک هفته در برخی نقاط شهر
وووووووو..................................
اینها تنها گوشه ای از آزمون شهردار پایتخت است که مردم به دور از توجه به کارایی افراد تنها به لیست تبلیغی بیگانگان رای مثبت دادند!!!
نمره شهرداری به نوعی نمره خود شهروندان درآزمون انتخابات است .
تازمانی که در انتخاباتها بجای گزینش اصلح بدنبال گزینش شعارهای عوام فریبی مانند دیوار کشی ویا گزینه های بی بی سی و ........ هستیم نمره منتخب وانتخابمان بیش از این نخواهد بود.
علی
Iran, Islamic Republic of
... تو کار محوله را بکن زیادی پیش کشت فعلا که دوران شماست باشد تا روزش
Iran, Islamic Republic of
اول پذيرفت بعد ديد دكتر عجب نظم و انضباطي بر شهر داري حاكم كرده و نميتواند فقط حرف بزند و بايد كار كند .و اين كاره نيست رفت ولي بازم خدا خيرش بده نماند مثل بعضي از مديرا ن كه تا لحظه مرگ هستند و هرروز خرابي بيشتري ببار ميارن