جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

آیا اسرائیل در تدارک حمله به لبنان است؟

پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 587762
رئیس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی به جمع مقامات صهیونیستی تهدید کننده لبنان پیوست.
آیا اسرائیل در تدارک حمله به لبنان است؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پیوستن ژنرال گادی ایزنکوت رئیس ستاد مشترک رژیم صهیونیستی به جمع مقامات صهیونیستی تهدید کننده لبنان به حمله تصویرگر یک توافق بی سابقه میان دستگاه های نظامی و سیاسی این رژیم برای حمله جدید به لبنان است. 

رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی دیروز چهارشنبه تاکید کرد: ما می دانیم که در ورای آرامش نسبی کنونی، چالش ها و تهدیدات بزرگی نهفته و انتظار ما را می کشد.

به نوشته روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت، گادی ایزنکوت مدعی شد که حزب الله قطعنامه های شورای امنیت را نقض کرده است و همچنان در مناطق مرزی فلسطین اشغالی حضور نظامی دارد و از سلاح های بسیار پیشرفته و توان نظامی بالایی برخوردار است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ایزنکوت افزود که در مقابل این تهدیدات، ارتش رژیم صهیونیستی به طور شبانه روزی در حال آماده سازی خود و حفظ توان بازدارندگی اش است.وی مدعی شد که ایران در حال ساخت کارخانه تولید موشک در داخل خاک لبنان است و ما از این مسئله خبر داریم و در زمان مناسب هر کاری را که برای حفظ امنیت مرزهای شمالی لازم ببینیم، انجام خواهیم داد.گادی ایزنکوت خاطرنشان کرد که چالش کنونی پیش روی ما این است که آمادگی خود را حفظ کنیم و بتوانیم قدرت طرف مقابل را کاهش دهیم و اوضاع امنیتی حاکم بر مرزهای شمالی از 11 سال پیش را تثبیت کنیم.

این در حالی است که وزیر جنگ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه گذشته اعلام کرد که این رژیم سعی در ممانعت از دستیابی حزب الله به کارخانه بزرگ تولید موشک دارد.

اویگدور لیبرمن تاکید کرد: «اسرائیل سعی در آغاز جنگ سوم با لبنان را ندارد، اما برای ممانعت از دستیابی حزب الله به کارخانه بزرگ موشک سازی عزم جدی دارد.»

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه بر روی آنچه که "تهدید موشکی لبنان" توصیف کرد، مانور داد و اعلام کرد که «اسرائیل برای توقف تهدید موشکی از سمت لبنان تلاش خواهد کرد.»

روزنامه صهیونیستی "یدیعوت احرونوت" نوشت که بنیامین نتانیاهو در گفت و گو با پوتین اعلام کرد: «ما جلوی تلاش های ایران برای تثبیت جای پای این کشور در سوریه را خواهیم گرفت و واقعیت این است که ما تلاش می کنیم "دشمنان‌ مان" موضع ما را درک کنند و فکر می کنم که برخی طرف ها آن را می فهمند.»

از سوی دیگر، ژنرال رونین ملینسا سخنگوی ارتش اسرائیل نیز با انتشار مقاله ای به زبان عربی در سایت های لبنانی و عربی ادعای دورغین سران تل آویو مبنی بر اینکه ایران و حزب الله لبنان با تلاش گسترده و بی وقفه در زمینه ساخت کارخانه موشک سازی در خاک لبنان، امنیت این رژیم را به خطر می اندازند. 

این مقاله تعدادی از تحلیلگران سیاسی و نظامی اسرائیل را بر آن داشت تا بگویند که کابینه نتانیاهو با این تهدیدات در راستای آماده سازی افکار عمومی جهان برای راه اندازی جنگی جدید علیه لبنان تلاش می کند. 

الیکس فیشمن تحلیلگر امور نظامی روزنامه یدیعوت احرونوت نوشت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی تلاش می کند تا افکار عمومی جهان را برای راه اندازی جنگ علیه لبنان تلاش می کند.

وی خاطرنشان ساخت که آویگدور لیبرمن مسئولیت آماده سازی افکار عمومی اسرائیل برای این جنگ را بر عهده گرفته است. 

ران ایدلیست از تحلیلگران اسرائیلی نیز در تایید اظهارات فیشمن مقاله ای را در روزنامه معاریو منتشر کرد. این در حالی است که روزنامه هاآرتص دیروز چهارشنبه سرمقاله خود را به بحث "جنگ اختیاری اسرائیل" علیه لبنان اختصاص داد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *