سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 16 Apr 2024
 
۰
سازمان امنیت آلمان:

کودکان داعش "بمب ساعتی" هستند

پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۱
کد مطلب: 587735
رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان می‌گوید که حدود ۲۹۰ کودک و نوجوان از آلمان رهسپار سوریه و عراق شده یا در آنجا به دنیا آمده‌اند؛ آن‌ها در صورت بازگشت خطری جدی برای آلمان هستند و همانند یک "بمب ساعتی زنده" عمل می‌کنند.
کودکان داعش "بمب ساعتی" هستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا ، "اداره فدرال حفاظت از قانون اساسی آلمان" که مسئولیت امنیت داخلی این کشور را برعهده دارد، احتمال می‌دهد که صدها کودک و نوجوان آلمانی در مناطق تحت کنترل داعش در سوریه و عراق به سر می‌برند.

هانس گئورگ ماسن، رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان، در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفته است: بر پایه اطلاعاتی که ما به دست آورده‌ایم، حدود ۲۹۰ کودک و نوجوان آلمان را به قصد سوریه و عراق ترک کرده‌اند یا در آنجا به دنیا آمده‌اند.
به گفته‌ی ماسن، مقامات امنیتی آلمان به خوبی می‌دانند که این افراد زیر سن قانونی، در صورت بازگشت به آلمان می‌توانند تهدیدی برای این کشور محسوب شوند.

ماسن هشدار می‌دهد: خطر در این است که این کودکان با مغزی شست‌وشو شده وارد آلمان شوند، و این‌که این کودکان مأموریت داشته باشند دست به سوءقصدهایی بزنند.ماسن از این هشدار نتیجه می‌گیرد که باید در نظر داشت، این کودکان می‌توانند همانند "بمب‌های ساعتی زنده" عمل کنند.

بر پایه اطلاعات سازمان امنیت آلمان، بخش بزرگی از این کودکان و نوجوانان هنوز در سوریه یا عراق به سر می‌برند اما "در این فاصله یک بخش ناچیز آنها، به طور عمده به همراه والدین‌شان، به آلمان بازگشته‌اند". با این حال "شمار زیادی هنوز در آنجا حضور دارند".مقامات امنیتی آلمان در قبال این نوجوانان بازگشته از مناطق جنگی می‌کوشند با هشیاری عمل کنند و راه بروز هر گونه خطر برای امنیت عمومی را ببندند.

در سال ۲۰۱۶ از پنج سوءقصد در آلمان، سه مورد آن به وسیله‌ی افراد زیر سن قانونی صورت گرفته بود. علاوه بر این، تلاش چندین باره‌ی یک نوجوان ۱۲ ساله برای بمب‌گذاری در یک بازارچه کریسمس در شهر لودویگس‌هافن، نافرجام مانده بود.

ماسن می‌افزاید: ما دریافته‌ایم که به کودکانی که نزد داعش بزرگ شده‌اند، شست‌وشوی مغزی داده‌اند. در مدرسه‌ها و کودکستان‌های داعش به این کودکان دانش و فرهنگ نیاموخته‌اند، آن‌ها آموزش رزمی دیده‌اند و در مواردی آن‌ها را مجبور کرده‌اند تا در آزار و بدرفتاری با زندانیان، حتی در کشتن آن‌ها، مشارکت کنند.

اما رئیس سازمان امنیت داخلی آلمان هنوز گمان نمی‌برد که باید روی موج بازگشت هواداران داعش حساب کرد. او می‌گوید: ما بیشتر شاهد آن هستیم که آن دسته از مبارزان داعش که از آلمان به آنجا رفته‌اند به همراه خانواده‌هایشان در آنجا خواهند ماند یا به مناطقی که زیر سلطه‌ی داعش است، مانند افغانستان، نقل مکان خواهند کرد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *