پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

برای کاهش وزن چگونه ورزش کنیم؟

پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۴۱
کد مطلب: 587547
بسیاری از افرادی که ورزش می‌کنند قصد دارند با انجام این کار کاهش وزن داشته باشند. اینکه چگونه ورزش کنیم تا کاهش وزن داشته باشیم سوالی است که برای افراد مختلف پیش می‌آید.
برای کاهش وزن چگونه ورزش کنیم؟
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا ، همه می‌دانند برای اینکه وزن کم کنند باید انرژی دریافتی آن‌ها کمتر از انرژی باشد که مصرف می‌کنند. با انجام ورزش می‌توان انرژی مصرفی را افزایش داد اما مساله مهم دیگر این است که ورزش هورمون‌هایی را در بدن تحریک می‌کند که باعث گرسنگی می‌شوند و اگر فرد آن طور که دلش می‌خواهد غذا بخورد تمام انرژی که مصرف کرده است را جایگزین می‌کند.

بررسی‌ها نشان داده است که ورزش با شدت زیاد تاثیر عکس بر گرسنگی دارد و به نوعی باعث کاهش احساس گرسنگی می‌شود. اگر شدت ورزش زیاد نباشد احساس گرسنگی ایجاد می‌شوند.

بنابراین ورزش‌هایی که شدت زیادی دارند به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه می‌توانند به کاهش وزن کمک کنند.در ورزش شدید باید ضربان قلب بالای ۷۵ درصد ماکزیمم ضربان قلب باشد. ورزش شدید جریان خون در معده و در دستگاه گوارش را کاهش می‌دهد که در نتیجه باعث کاهش اشتها می‌شود.

در صورتی که مدت زمان ورزش نیز خیلی زیاد باشد تاثیر آن بر کاهش اشتها کمتر می‌شود. بنابراین زمان ایده‌آل ۳۰ تا ۴۵ دقیقه با شدت زیاد است. برای دویدن این مدت زمان را لحاظ کنید. اگر می‌خواهید پیاده‌روی کنید بهتر است ۶۰ تا ۹۰ دقیقه این کار را انجام دهید.با ورزش شدید سوخت و ساز بدن حتی بعد از ورزش نیز افزایش می‌یابد.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *