جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

رحمانی‌فضلی: پاشنه‌آشیل ما بحث‌اقتصادی است

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۴
کد مطلب: 587497
وزیر کشور گفت: تغییر نسل، سبک زندگی و تکنولوژی از اصلی‌ترین عوامل اغتشاشات اخیر است.
رحمانی‌فضلی: پاشنه‌آشیل ما بحث‌اقتصادی است
به گزارش جهان نيوز؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور عصر امروز در نشست هم‌اندیشی با بانوان فعال در عرصه‌های اقتصادی که به میزبانی وزارت کشور برگزار شد، بیان داشت: ما در وزارت کشور تقریباً در همه حوزه‌ها این جلسات را داریم. 
 
وی ادامه داد: در حوزه امنیت مرتب این جلسات را داریم و از نظرات صاحب‌نظران این حوزه استفاده می‌کنیم، پایداری امنیت با ثقل مردم است، فلذا مردم نیز ما را در این مورد یاری می‌کنند. در حوزه سیاست داخلی بحث مشارکت‌جویی، انتخابات و موضوعات احزاب و تشکل‌ها را داریم، در حوزه اجتماعی هم با صاحب نظران جلساتی داریم و مهمترین دستاورد وزارت کشور و دولت در این حوزه، ساماندهی آسیب‌های اجتماعی بوده است که رهبری هم پنج جلسه برای این موضوع گذاشتند. 

وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه اقتصادی هم یکی از توصیه های رئیس‌جمهور توسعه وزارت بود، لذا ما هم ساختار وزارت کشور را عوض و معاونت اقتصادی را در آن گذاشتیم. 

وی با تأکید بر اینکه پیش از این دو جلسه با بانوان فعال حوزه اقتصادی گذاشته است، خاطرنشان کرد: شأن نزول این جلسه یکی توجه به موضوع توسعه در کشور که رئیس‌جمهور به ما توصیه کرده است و یکی اجرا در امور مختلف از جمله اقتصادی است. 

وزیر کشور اظهار داشت: وزارت کشور نقش تسریع‌کننده را در کشور دارد و بسیاری از مشکلاتی که شما می‌فرمائید اگر فقر قانون نداشته باشید، بقیه امورات را می‌توانیم کمک کنیم. یکی از اهداف این جلسه این است که همدیگر را ببینیم که باعث هم‌افزایی و همکاری بیشتر شود. 

رحمانی فضلی اعلام کرد: مسئله دیگر ارتباط دادن همه شما با استان‌ها است، شما مسائل را از طریق سامانه ایجاد شده می‌توانید به ما اطلاع دهید. قرار است این جلسه ساماندهی و مستمر باشد و جمع‌بندی موضوعات به رئیس‌جمهور ارجاع خواهد شد. 

وی گفت: مباحث و موضوعات اخیر که در حوزه امنیت در کشور رخ داد، دارای دلایل اصلی است، اما سه نکته نیز در آن وجود دارد، یکی تغییر نسل، دیگری تغییر سبک زندگی و سوم، تغییر تکنولوژی است. 

وزیر کشور در مورد تغییر نسل امروز با نسل‌های گذشته بیان داشت: نسل امروز نسلی است که سلایق متفاوتی دارد، البته برخی فهم این مسائل را ندارند و اصرار بر سلائق و باورهایی دارند که آن سلائق پاسخگوی نسل ما نیست. تغییر سبک زندگی نیز تمام فعالیت‌های ما را تحت‌تأثیر قرار داده، تکنولوژی از ده سال قبل تا الان هزار برابر سبک زندگی را عوض کرده است. 

رحمانی فضلی با تأکید بر اینکه ر روز با انقلاب صنعتی و تکنولوژی روبه‌رو هستیم خاطرنشان کرد: در همین غائله که با آن مواجه بودیم، از روزی که تصمیم گرفتیم اینترنت و یک کانال تلگرامی را محدود کنیم، 50 درصد از افراد کف خیابان نسبت به روز گذشته آن کاهش داشت. در همین انتخابات گذشته 60 الی 70 درصد ICT و فضای مجازی بود که تأثیرگذار بود. الان بحث حکومت و دولت‌ها دست مراجع رسمی نیست. فضای مجازی بسیار تأثیرگذار است. 

وی بیان داشت: سیل تغییر و تحول ما حتماً تغییرات اساسی در خیلی از حوزه‌ها را دربرخواهد داشت. اگر منفصل شویم همه چیز را خواهیم باخت. در عرصه اقتصادی شما نقش‌آفرین هستید. 

وزیر کشور با تأکید بر اینکه بهترین نسخه، اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی می‌گوید درون‌گرا، برون‌زا، حرکت در لبه علم و مردم‌محور باشد، همه این شرایطی است که به آن نیاز داریم. رقابت ما الان روی مسائل اقتصاد است.

رحمانی فضلی با اشاره به وجود دشمنی از سوی بیگانگان تصریح کرد: هر نوع فشار و حمله را پاسخ داده‌ایم، ما را از اول انقلاب تحریم کردند، اما چهار سال است فشارشان فقط اقتصاد است.

در کنار تحریم فکر کردند می‌توانند کودتا و اغتشاش کنند، اما نتوانستند، تنها یک عنصر مانده با ما رقابت کنند و آن پاشنه آشیل ما بحث اقتصادی است. 

وی با اشاره به اینکه ما از رقیب چشم یاری نداریم، بیان داشت: تکیه‌گاه‌مان باید بر مردم‌مان باشد، نظام اداری ما پویایی، سرعت و قدرت و توان همراهی را ندارد، نظام برنامه‌ریزی ما نیز این پویایی را ندارد. 

وی گفت: مردم تنوع و کیفیت می‌خواهند و اگر جواب مناسبی به نیاز و کالاهای آنها ندهید، منتظر ما نمی‌ایستند و به کالاهای خارجی رجوع می‌کنند. ما نقش نبوغ، مدیر، مقاومت و ایستادگی را نباید ندیده بگیریم. نگاه این ملت، تاریخ عظیم ایران، مردم دنیا، مردمی که به ما اعتماد کردند و نگاه خودمان به خودمان است.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *