شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

زیبایی پوست و رشد موها با مصرف "روغن زیتون"

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۲
کد مطلب: 587459
روغن زیتون به دلیل داشتن ویتامین E به شادابی و سلامت پوست کمک می‌کند, اگر یک قاشق روغن زیتون را با دو قاشق عسل مخلوط کنید و به صورت بمالید و خوب ماساژ دهید, جرم و کثیفی صورت را پاک کرده و رنگ پوست صورت را روشن و جوان می‌کند.
زیبایی پوست و رشد موها با مصرف "روغن زیتون"
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، روغن زیتون از دیدگاه طب سنتی دارای طبع گرم و تر است و اثرات فراوان در بدن به جا می‌گذارد,  اسید اولئیک موجود در روغن زیتون مغز را تقویت می‌کند.از نشانه‌های روغن زیتون خوب این است که اگر افراد یک قاشق چایخوری از آن را به دهان بگذارند, سوزش ملایمی در ابتدای حلق ایجاد می‌شود و بلافاصله نیز از بین می‌رود.
روغن زیتون به دلیل داشتن ویتامین E به شادابی و سلامت پوست کمک می‌کند, اگر یک قاشق روغن زیتون را با دو قاشق عسل مخلوط کنید و به صورت بمالید و خوب ماساژ دهید, جرم و کثیفی صورت را پاک کرده و رنگ پوست صورت را روشن و جوان می‌کند.

مالیدن روغن زیتون به مفاصل آسیب دیده و دارای التهاب از جمله راه‌های رفع التهاب نواحی درگیر به حساب می‌آید, برای ترمیم زخم، کمی روغن زیتون به موضع مالیده شود به بهبود زخم کمک می‌کند.

  افرادی که یبوست خفیف دارند‌، از روغن زیتون می‌تواند بهره ببرند؛ می‌توان چند عدد سیب را رنده کرد و با یک تا دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط و شب قبل از خواب بخورند، این کار به رفع یبوست آنها کمک می‌کند.

پودر دارچین را با روغن زیتون و زرده  تخم مرغ مخلوط و خمیر کنند و ضماد کردن این خمیر در ناحیه پهلوها, سمت چپ و راست پایین شکم (لگن)، برای رفع درد کلیه و تخمدان‌‌ها مفید است. سنجد در صورتی که با روغن زیتون حرارت داده‌ شود، برای سستی مفاصل و رشد مو بسیار مفید است؛ می‌توان این معجون را به‌صورت ضماد  استفاده کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *