جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱

آملی‌لاریجانی: نظام قضایی کشور رو به تکامل است

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۷
کد مطلب: 587401
رئیس قوه قضاییه گفت: ما می‌دانیم انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) تحول عظیمی در بعد عملی و نظری به وجود آورد.
آملی‌لاریجانی: نظام قضایی کشور رو به تکامل است
به گزارش جهان نيوز، آیت الله آملی لاریجانی در جمع خبرنگاران ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: در آستانه دهه فجر انقلاب هستیم، ما می‌دانیم انقلاب به رهبری امام خمینی (ره) تحول عظیمی در بعد عملی و نظری به وجود آورد.

وی افزود: این که عرض می‌کنم جامعه اسلامی فراتر از مرز جمهوری اسلامی است یک نظام سیاسی بی بدلیل مردم سالاری دینی را بنیان گذاشت و رقیب لیبرال دموکراسی غرب شد. ارزش‌هایی بنیان نهاد که غربی‌ها نمی‌توانستند این ارزش‌ها را جمع کنند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه این بعد نیاز‌مند تحقیق و تبیین است، گفت: گمان می‌کنم بخش عمده حملات علیه جمهوری اسلامی به همین خاطر است.

وی ادامه داد: امروز دیگر کسی از سکولار بودن دنیا سخن نمی‌گوید این لااقل بخشی ناشی از انقلاب اسلامی است، در بعد عملی امام خودباوری استقلال آزادی را به مردم بازگرداندند.

آملی لاریجانی تصریح کرد: اینکه همه مردم در صحنه هستند و گاهی جلوتر از مسئولان هستند ناشی از انقلاب است مردم بصیر شده و به خودباوری رسیده‌اند.

وی به یکی از دیگر از دستاورد‌های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود:احیا ارزش‌های الهی و توجه به محرومان کار و تاکید امام راحلمان بود.

رئیس قوه قضاییه در پاسخ به اینکه مسئولان چقدر توانستند در مسیر انقلاب حرکت کنند گفت: این امر تابع این است که شاخص‌های آن را رعایت کنند.

وی گفت: در یک ارزیابی کلی جمهوری اسلامی در مسیر انقلاب حرکت کرده است قوا تلاش خود را کردند، اما فاصله وجود دارد، ما مسئولان باید برای پاسداشت انقلاب تلاش کنیم.

آملی لاریجانی تصریح کرد: قوانین امروز پیشرفته‌تر از گذشته است، رسیدگی‌ها قابل مقایسه با قبل نیست البته کاستی‌هایی نظیر اطاله دادرسی وجود دارد که باید برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد: نظام قضایی کشور رو به تکامل است و ما امیدواریم در کل جامعه اسلامی دست در دست هم اهداف امام را به فعلیت برسانیم.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *