چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

فاطمه شناسی فلسفه ایام فاطمیه

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۱
کد مطلب: 587386
کارشناس علوم قرآنی گفت: دلیل فاصله زمانی بیست روزه بین دو نقل شهادت بی بی دو عالم برای این است که جامعه بشری درباره شخصیت حضرت زهرا(س) تحقیق، تعمق و تفکر کند و در جامعه بابی به نام فاطمه شناسی باز شود.
فاطمه شناسی فلسفه ایام فاطمیه
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری کارشناس علوم قرآنی درباره ایام فاطمیه گفت: دو نقل 75 روز و 95 روز برای ایام فاطمیه مطرح شده که هر دو درست است. دلیل این اتفاق نداشتن نقطه در خط کوفی بود. سبعین و تسعین به معنای هفتاد و نود در نوشتار یکی، و تفاوتشان در نقطه است و چون آن زمان نقطه وجود نداشت دو نقل اتفاق افتاده است اما آن چه از تاریخ بر می آید روایت دوم به دلیل حوادثی که در طول تاریخ رخ داده قوی تر است. 
 فاطمه شناسی فلسفه ایام فاطمیه/ حضرت زهرا(س) الگوی حضرت ولی عصر(عج) است
وی درباره فلسفه فاصله زمانی بین دو نقل درباره شهادت بی بی دو عالم در ایام فاطمیه اظهار کرد: بعد از شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) نزدیک به 250 سال ائمه اطهار(ع) حضور داشتند و می توانستند تاریخ دقیق شهادت بی بی دو عالم را بیان کنند. سوال هایی نیز از این بزرگواران مبنی بر زمان دقیق شهادت حضرت شد و می توانستند جواب دهند. دلیل فاصله زمانی بیست روزه بین این دو نقل برای این است که جامعه بشری درباره شخصیت حضرت زهرا(س) تحقیق، تعمق و تفکر کند و در جامعه بابی به نام فاطمه شناسی باز شود و ایام فاطمیه برای معرفی این حضرت است.

این کارشناس علوم قرآنی ادامه داد: ائمه اطهار(ع) می توانستند به راحتی زمان دقیق شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) را بیان کنند اما از این کار اجتناب کردند که نشان می دهد مسئله بسیار روشن و ساده است و فاصله زمانی بین دو نقل روایت شده درباره شهادت بی بی دو عالم برای فاطمه شناسی است.

حجت الاسلام والمسلمین بهاری درباره اعمالی که در ایام فاطمیه باید انجام شود توضیح داد: از قدیم رسم بود که در ایام فاطمیه افراد جمع شده و مناقب و فضائل حضرت فاطمه زهرا(س) را بیان می کردند. در ایام فاطمیه دعوت هستیم که فضائل، مقام و جایگاه رفتار حضرت فاطمه(س)، خطبه شناسی و نظام خانوادگی حضرت را شناخته و به عالم بشناسانیم.

وی زندگی حضرت فاطمه(س) را الگو برای تمام افراد خواند و درباره فراگیری آن در طول ایام فاطمیه بیان کرد: سبک زندگی حضرت فاطمه(س) باید آموخته شود. این شخصیت مربوط به 1400 سال پیش نبوده و قطعا می تواند نقش بسیار اثرگذاری در زندگی ما داشته باشد. ایام فاطمیه با بیست روز شهادت به جای یک روز، فرصتی است که مناقب، فضائل و حتی مصائب بی بی دو عالم گفته شود و مدحیه و مرثیه او خوانده شود تا مردم نسبت به وجود مبارک حضرت زهرا(س) آگاهی بیشتری پیدا کنند.

فاطمه شناسی فلسفه ایام فاطمیه/سبک زندگی حضرت زهرا (س) باید آموخته شود

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *