شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۱۴

سهم پورشه‌سواری وزیر بهداشت در اغتشاشات

چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۸
کد مطلب: 587192
فی‌الواقع رژه اشرافیت کسانی که مسئولیتی در نظام اسلامی دارند، سبب‌ساز خشم عمومی می‌شود و این مسئله ربطی به نقش دشمن در اعتراضات هم ندارد.
سهم پورشه‌سواری وزیر بهداشت در اغتشاشات
به گزارش جهان نيوز، «محمدامین قانعی‌راد»، استاد جامعه‌شناسی و از چهره‌های نزدیک به اصلاح‌طلبان به تازگی در سخنانی طی یک نشست تخصصی که سایت جماران آنها را بازنشر داد، با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور گفته است:

«امروز ما به وضعیتی رسیده ایم که وزیرش با افتخار می گوید که من با ماشین پورشه خود به مجلس رفته ام. این که می گویند رژه اشرافیت معنایش همین است.یعنی دیده می شود و نمایشی شده است. این موضوع این را می ساند که ارزش نابرابری تغییر کرده است و انسان ها نه تنها ترسی از نشان دادن ثروت خود ندارند بلکه آن را به نمایش می گذارند. در حالی که ما قبل از انقلاب هم چنین چیزی نداشتیم. اما در حال حاضر ثروتمندان ما تلاش می کنند تا جایی که می توانند این ثروت خود را به نمایش بگذارند. باید دید که این تمایل فرهنگی از کجا سر درآورده است؟»

او تصریح کرده است: پیامد این موضوع تراکم نفرت اجتماعی است و انرژی پنهانی را ذخیره می کند که در شرایط خاص منفجر می شود.

به گزارش مشرق، اگرچه برخی محافل تحلیلی بنا به پیش‌بینی‌هایی که از سال گذشته در قبال وقوع حتمی «فتنه اقتصادی» داشتند؛ علت اغتشاشات دیماه را نه ناکارآمدی و بحرانی که اصلاح‌طلبان ادعا می‌کنند در کشور وجود دارد! که سیاه‌نمایی همین جماعت از اوضاع کشور می‌دانند اما به هر روی به نظر می‌رسد صحبت‌های قانعی‌راد نیز صحبت‌های درستی است.

فی‌الواقع رژه اشرافیت کسانی که مسئولیتی در نظام اسلامی دارند، سبب‌ساز خشم عمومی می‌شود و این مسئله ربطی به نقش دشمن در اعتراضات هم ندارد.

البته این نکته را هم نباید از نظر دور داشت که در آنالیز قانعی‌راد جای پاسخ این سؤال خالیست که چرا دولت و کابینه‌ای با این مختصات، دو دوره متوالی از مردم رأی ستانده است و اصلاح‌طلبان نیز حامیان شماره یک او و رفتارهایش هستند؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این خیلی بداست که به همه چی با عینک بد بینی نگاه کنیم و تا شما به این نوع نگاه دامن میزنید بله پیامد این موضوع تراکم نفرت اجتماعی است .پس خود شروع کننده و دامن دهنده ان نباشید بلکه بدنبال چگونه به وجود امدن ان باشید و چرا به ان سمت گرایش پیدا میکنیم
محمد
Iran, Islamic Republic of
مشکل این نیست که کسی که زحمت کشیده و افتخار جامعه چشم پزشکی دنیاست سوار پورشه شود.
مشکل تازه به دوران رسیده هایی هستند که با رانت و فسا به مال و منال رسیده اند و سیری ندارند.
ثروت و استفاده از مواهب دنیوی را نباید شماتت کرد.
Iran, Islamic Republic of
بله مشکل این نیست که یک چشم پزشک صاحب سرمایه هزارمیلیاری باشد و سوار پورشه(!) شود . کلا جماعت پزشک در ایران حق دارند جان مردم را دستمایه ثروت اندوزی کنند و گور پدر سوگندنامه بقراط!
مشکل آن است که آدمی با منش پورشه سواری ، بشود وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشوری که جمعیت کثیری از آن کشور هزینه یک ویزیت یک پزشک عمومی و دریافت نسخه آن پزشک، غم عالم را به دلشان می نشاند ؛ نمی گویم بیماری های صعب العلاج و کمرشکن ها . می گویم یک آنفلوانزایی معمولی!
نتیجه اش می شود طرح پرطمطراق و اجق وجق و گران قیمت بیمه سلامت که با آن همه حمایت رسانه ای - حتی از سوی منتقدان و مخالفان دولت متبوع جناب پورشه سوار- و به قیمت قطع یارانه چندین میلیون نفر، مرگ آن رسما از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه دولت اعلان شد .
Iran, Islamic Republic of
بله این مشکلی است که درمانش را باید در قانون جستجو کرد نه در مجری قانون . کسانی که قانون اساسی این کشور را نگاشته اند باید با نگاه به غرب و به شرق و خاور دور و این و مذهب مشکل انرا حل کنند .و حکایت گر ندهد معمار خشت اول است و ربطی به این وزیر و ان وزیر ندارد
تازه همين طرح تحول سلامت هم كه دولت شيخ حسن بواسطه اجراي آن اينهمه بر سر مردم منت مي گذارد , بيشتر از آنكه از سر دلسوزي به حال ملت باشه, دادن رنگ و لعاب قانوني به زيرميزيهايي بود كه اكثر پزشكان از ملت مي گرفتن و سرو صداي مردم را درآورده بودن.به اين شكل كه قبلا" پزشكان بي مروت ,زير ميزيهاي آنچناني را مستقيما" از جيب مردم مي گرفتند اما با اين طرح ,قرار شد كه از محل بيت المال و بودجه عمومي كشور از طريق چندين برابر كردن تعرفه هاي خدمات پزشكي و پرداخت بخش اعظم تعرفه ها از محل سهم دولت كه چيزي جز سهم بيت المال نيست, زير ميزي گرفتن مستقيم پزشكان از مردم قطع و از اين محل پرداخت گرددكه درواقع باز هم بر ميگردد به خالي كردن جيب ملت بيچاره !!
من خودم كارمند دانشگاه علوم پزشكي در يكي از شهرهاي استان كرمان هستم و شاهد بوده و هستم كه پزشكي كه تا قبل از اجراي اين طرح , درآمدش به طور مثال حداكثر 8 تا 10ميليون در ماه بود ,پس از اجراي آن به 40 تا 50 ميليون و حتي بيشتر رسيد!! نتيجه اين زرنگ بازيها هم به بن بست رسيدن طرح و بدهكار شدن سرسام آور دولت به شركتهاي دارويي و بيمه اي و خالي شدن خزانه بيت المال بوده.!!
Iran, Islamic Republic of
ایشان وزیر جمهوری اسلامی هستند و به دستور اسلام وامام راحلمان وظیفه دارند ساده زندگی کنند،اگر نمیتوانند یانمی خواهند نباید مسندهای درجه یک نظام،مانند وزارت را تصاحب کنند بروند به همان پزشکیشان برسند...
بگذریم از آنکه مشهوراست که ثروت کلان بدست آمده...
Iran, Islamic Republic of
اون دوره ساده بودن خیلی زود گذشت ...
Iran, Islamic Republic of
... دلیل نداره یه هزارمیلیادر بیاد وزیر بشه!
او هیچوقت درد مردم را نخواهد فهمید. چرا که اگر دردمند و دلسوز بود این همه ثروت را در دست خود نگه نمی داشت که تنها انفاق او این باشد که گاهی بیمار مجانی درمان میکند!
مهندس
Iran, Islamic Republic of
".. افتخار جامعه چشم پزشکی دنیاست.."..!!!!! اینو از کجات دراوردی؟؟؟ امان از این اعراق و گنده گویی ما...
Iran, Islamic Republic of
مشکل در آقاها و آقازاده های بی هنر و فاسدی است که با رانت هزاران حقه بازی پورشه سوار میشوند . نه دکتری که حاذق ترین پزشک است.مشکل تو اقاها و اقازاده های بی سواد است
Iran, Islamic Republic of
تفسیر بدی کردی ،حاذق ترین؟
Iran, Islamic Republic of
بله یکی از حاذق ترین پزشکان در رشته خودش است
Iran, Islamic Republic of
سیاست غلط ایشون در طرح تحول (البته به نفع وزارت بهداشت وبه ضرر تامین اجتماعی نهاد مثلا مردمی )و بی عرضگی مسئولین تامین اجتماعی ؛در اینده ای نه چندان دور به معضلی اجتماعی بزرگ تبدیل خواهد شد.
Iran, Islamic Republic of
...