جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳
اکسیدان، فیلمی برای ندیدن /

راه ازدواج، چشم‌چرانی و هرزگی است؟!

سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۰
کد مطلب: 587033
اکسیدان ظاهراً به زعم خود در پی نمایش وحدت ادیان است اما اتفاقاً به تبلیغ مسیحیت پرداخته و شخص مسلمان را قاچاقچی، چشم‌چران و هرزه و فرد مسیحی را پاک و اخلاق‌مدار نمایش داده است.
جهان نيوز - دکتر محمد لطفی زاده: فیلم سینمایی اکسیدان که حساسیت زیادی در زمان اکران برانگیخته بود سرانجام به شبکه نمایش خانگی راه یافت و حالا در معرض نقد قرار گرفته است.
 
سکانس پایانی این فیلم در قالب طنز یک حرف خوب دارد و آنهم اینکه اگر فرمان به دست اسلام باشد (به شرطی که واقعاً اسلام در متن زندگی و جامعه باشد)، آب در دل هیچکس تکان نمی‌خورَد. البته به تفاوت اسلام و مسلمان باید توجه کرد، چون اگر مثل این فیلم آخوند به عنوان (اسلام) معرفی شود، چه بسا خطای او به پای دین گذاشته می‌شود. حال آنکه (اسلام به ذات خود ندارد عیبی / هر عیب که هست از مسلمانی ماست).
 
اکسیدان ظاهراً به زعم خود در پی نمایش وحدت ادیان است اما اتفاقاً به تبلیغ مسیحیت پرداخته و شخص مسلمان را قاچاقچی، چشم‌چران و هرزه و فرد مسیحی را پاک و اخلاق‌مدار نمایش داده است. البته می‌دانید که (ادیان الهی) عبارت نادرستی است چرا که دین فقط یکی و آنهم اسلام است (اِنَّ الدینَ عِندَ اللهِ الاِسلام / آل عمران، 19) و تنها روش‌ها و آداب در زمان‌های گذشته بر اساس ظرفیت مردم، جغرافیا و فرهنگ مخاطب تفاوت داشته است.
 
در این فیلم علاوه بر تبلیغ همجنس‌گرایی هرچند در پوشش طنز و داستان، به وفور متلک‌های جنسی دیده می‌شود و با نمایش یک زن هرزه و عبارات سخیف مرد چشم‌چران و تصاویر بسته و غیرمتعارف از اندام‌های زن و مرد و گزارش بی‌سابقه از معاشقه دختر و پسر، در حقیقت دین به بازی گرفته شده است.
 
تأسف‌بارتر آنکه مرد چشم‌چران که با عباراتی نظیر (عجب پلنگی) و متلک‌های جنسی به دنبال زن هرزه است با او در صدد ازدواج برمی‌آید و آب از آب هم تکان نمی‌خورد و معلوم نیست این چه الگویی برای انتخاب همسر است که به مردم ارائه می‌شود. امیدواریم مسئولین در نظارت بر ساخت و پخش فیلم‌ها غیورتر باشند.
 
و صلی الله علی محمد و آله الطاهرین
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *