جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

اهداف ​نتانیاهو از سفر به روسیه

سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۴
کد مطلب: 586976
پیروزی محور مقاومت بر گروه های تروریستی و قدرت یابی آن نگرانی هایی را برای رژیم صهیونیستی به دنبال داشته است. از این رو، بنیامین نتانیاهو بار دیگر برای طرح نگرانی های اسرائیل راهی روسیه شده است.
اهداف ​نتانیاهو از سفر به روسیه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نهم اسفند ماه به روسیه سفر و با «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهوری این کشور دیدار و گفت‌ وگو کرد. در این سفر، «مئیر بن شبت» رئیس شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی و «هرزل هالوی»، فرمانده اطلاعات ارتش این رژیم نیز نتانیاهو را همراهی کردند. 

نتانیاهو پیش از ترک تل‌آویو به مقصد مسکو اعلام کرد قصد دارد در این سفر درباره تلاش های ایران برای نظامی کردن لبنان، با ولادیمیر پوتین گفت و گو کند. نخست وزیر رژیم اسرائیل مدعی شد ایران تلاش می کند لبنان را به سایتی برای موشک های نقطه زن علیه دولت اسرائیل تبدیل کند که آنها تحمل نخواهند کرد. 

او همچنین مدعی شد ایران تلاش‌های بی‌وقفه‌ای را برای تثبیت حضور و تاسیس پایگاه نظامی در سوریه انجام می‌دهد. نتانیاهو پیشتر نیز چند بار برای پیگیری این موضوع به روسیه سفر کرده است. 

این گزارش دربردارنده مهمترین محور تحلیل هایی است که درباره سفر نتانیاهو به روسیه در رسانه های عربی منتشر شده است. 

** دلایل سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به مسکو 

روزنامه های «الغد» اردن، «الوطن» سوریه و «رای الیوم» چاپ لندن و تارنمای «فلسطین الیوم» با اشاره به پیروزی ها محور مقاومت در منطقه، سفر نخست وزیر رژیم صهیونیستی به روسیه و دغدغه های این رژیم از قدرت یابی محور مقاومت را کانون توجه قرار دادند. 

به نوشته روزنامه الغد، نتانیاهو هدف از سفر به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین را بررسی تحولات خاورمیانه و تقویت هماهنگی میان ارتش اسرائیل و نیروهای روسیه درباره سوریه و دیگر مسائل مربوط به امنیت رژیم اسرائیل عنوان کرد. 

کرملین هم جمعه گذشته بررسی اوضاع سوریه را یکی از دلایل اصلی سفر نتانیاهو به مسکو اعلام کرد.

به نوشته روزنامه الغد، اسرائیل بر این موضوع تاکید می کند که هیچ یک از طرف های درگیر سوریه حمایت نمی کند و در مذاکرات برای حل بحران سوریه هم نقشی ندارد. با این وجود گزارش رسانه ها نشان می دهد نیروهای هوایی اسرائیل به طور منظم مناطقی از سوریه را هدف قرار می دهند. 

به نوشته روزنامه الوطن، ترس رژیم صهیونیستی از سوریه و همپیمانان آن، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را وادار کرد به مسکو سفر و با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار کند. او با این سفر خود که با آغاز گفت و گوی ملی سوریه در سوچی همزمان شده است برای به دست آوردن امتیازهای بیشتر تلاش می کند.

ناظران معتقدند نتانیاهو از برگزاری گفت و گوی ملی سوریه در شهر سوچی استفاده می کند تا نگرانی امنیتی رژیم اسرائیل را به ویژه از ائتلاف ایران و سوریه علیه تروریسم بیان کند. 

به اعتقاد ناظران آنچه خشم رژیم صهیونیستی را افزایش داده است بند 11 پیش نویس بیانیه سوچی است که در آن آمده است مردم سوریه به بازپس گیری جولان اشغالی با استفاده از همه مکانیزم های قانونی بر طبق منشورهای سازمان ملل و قوانین بین المللی پایبند هستند. 

به نوشته تارنمای فلسطین الیوم، سفر نتانیاهو به مسکو در شرایطی صورت گرفت که تنش میان سوریه و رژیم اسرائیل ادامه دارد و رژیم اسرائیل چندین بار با جنگنده های خود سوریه را هدف قرار داده است و نیروهای سوریه هم با شلیک موشک جنگنده های این رژیم را هدف قرار دادند. 

رسانه های روسیه گزارش داده اند «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه گفته است اگر جنگنده های رژیم اسرائیل بار دیگر سوریه را هدف قرار دهند فرودگاه «بن گوریون» را بمباران خواهیم کرد. 

در این زمینه «کوبی مروم» افسر سابق ارتش رژیم اسرائیل گفت: بمباران فرودگاه بن گورین توسط سوریه به معنی جنگ علیه اسرائیل است. بنابراین همه ما باید آرامش خود را حفظ کینم. 

به نوشته روزنامه رای الیوم، رژیم اسرائیل با وجود تلاش های بسیار و حمایت های آمریکا موفق نشده است برگ برنده ای برای حل سیاسی بحران سوریه به دست آورد. از این رو به دنبال راه های دیگر از جمله دخالت مستقیم و غیر مستقیم در امور سوریه است. اما تا کنون در این زمینه هم به هدف مورد نظر خود دست نیافته است. محور مقاومت خواب را از رژیم صهیونیستی ربوده است. 

قدرت یابی ایران در منطقه، ائتلاف ایران و روسیه و حمایت ایران از مقاومت لبنان و فلسطین، رژیم صهیونیستی را نگران کرده است. این مساله را در گزارشی که روزنامه عبری زبان «یدیعوت احرونوت» هفته گذشته به نقل از منابع بلند پایه در نهادهای امنیتی تل آویو منتشر کرده اند نیز می توان دید. 

در این گزارش آمده است درصورت هر گونه جنگی در آینده روزانه با 3 تا 4 هزار موشک عمق سرزمین های اسرائیل را هدف قرار خواهد داد. 

به نوشته این روزنامه، نگرانی رژیم اسرائیل از جنگ آینده از چندین عامل ناشی شده است. یکی اینکه عقیده جنگی رژیم اسرائیل بر روی مدیریت جنگ در سرزمین های دشمن و یکسره کردن کار در چند روز متمرکز بود. این در شرایطی است که دیگر این خواسته قابلیت اجرایی شدن ندارد. 

دولت رژیم صهیونیستی بر پایه اعتراف های رسمی در فراهم کردن امنیت عمق سرزمین ها ناتوان است. و این رویدادی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی را وادار کرده است به مسکو سفر کند و این موضوع را با رئیس جمهوری روسیه بررسی کرد. همچنین رژیم اسرائیل نگران است که همزمان جنگی در جبهه های شمالی و جنوبی آغاز شود این در شرایطی است که تل آویو به طور رسمی اعتراف کرده است گروه حماس دارای موشک هایی با برد دقیق است که می توانند فراتر از حیفا را هم هدف قرار دهند. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *