جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰

اسراف گناه کبیره است

سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب: 586957
کارشناس علوم قرآنی گفت: اسراف گناه کبیره است و گناه باعث برداشته شدن نعمات می شود. دین اسلام به این مسئله بسیار اهمیت می دهد بنابراین باید سعی کنیم که اسراف نکرده و از همه چیز درست استفاده کنیم.
اسراف گناه کبیره است
به گزارش جهان نيوز، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم بهاری کارشناس علوم قرآنی درباره شکرگزاری نزولات آسمانی گفت: مجموعه انسان ها توجه و دقت کنند تا شکر نعمت هایی که  خداوند ارزانی کرده را به جای آورند. اگر انسان ها در برابر نعمت ها شکرگزاری کرده و از آن ها به درستی استفاده کنند؛خداوند نعمت ها از جمله نزولات آسمانی را برای بندگان افزایش می دهد.

این کارشناس علوم قرآنی درباره بی توجهی بندگان به نعمات پروردگار ، اظهار کرد: در این روزها بارش نزولات آسمانی را در نقاط مختلف ایران به ویژه تهران شاهد هستیم. این اعتقاد وجود دارد که با این میزان بارش دیگر کم آبی رفع شده است. باید توجه داشته باشیم که چنانچه چنین فرضی هم درست باشد، افراد نباید چون کم آبی رفع شده مجددا در مصرف نعمات و آن چه در اختیار دارند اسراف و زیاده روی کنند.

ترک گناه و اسراف باعث تداوم نزول رحمت الهی/ وجود شیرخوارگان و عبادت کنندگان دلیل رحمت پروردگار بر بندگان///یکشنبه
حجت الاسلام والمسلمین بهاری ادامه داد: اسراف گناه کبیره است و گناه باعث برداشته شدن نعمات می شود. دین اسلام به این مسئله بسیار اهمیت می دهد بنابراین باید سعی کنیم که اسراف نکرده و از همه چیز درست استفاده کنیم.

این کارشناس علوم قرآنی در ادامه تصریح کرد: گناه نکردن و استفاده درست از نعمات باعث اجابت دعا و افزایش نعمات می شود. در دعای کمیل آمده است: "اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَهْتِکُ الْعِصَمَ اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُنْزِلُ النِّقَمَ اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُغَیِّرُ النِّعَمَ اَللّهُمَّ اغْفِرْلىَ الذُّنُوبَ الَّتى تَحْبِسُ الدُّعاَّءَ اَللّهُمَّ اغْفِرْ لِىَ الذُّنُوبَ الَّتى تُنْزِلُ الْبَلاَّءَ اَللّهُمَّ اغْفِرْلى کُلَّ ذَنْبٍ اَذْنَبْتُهُ وَ کُلَّ خَطَّیئَةٍ اَخْطَاْتُها" . "خدايا ببخش آن گناهانى را که پرده عصمتم را مى‏ درد، خدايا ببخش آن گناهانى را که بر من کيفر عذاب نازل مى‏ کند، خدايا ببخش آن گناهانى را که در نعمتت را به روى من مى ‏بندد، خدايا ببخش آن گناهانى را که مانع قبول دعاهايم مى‏ شود، خدايا ببخش آن گناهانى را که بر من بلا مى‏ فرستد، خدايا ببخش آن گناهانی را كه باعث قطع اميدم از تو می شود، خدايا هر گناهى که مرتکب شده‌‏ام و هر خطايى از من سر زده همه را ببخش".  در این دعای می بینیم که گناهان باعث قطع رحمت و استفاده درست از نعمات در کنار اعمال درست، باعث افزایش نعمت می شود.

ترک گناه و اسراف باعث تداوم نزول رحمت الهی/ وجود شیرخوارگان و عبادت کنندگان دلیل رحمت پروردگار بر بندگان///یکشنبه
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه بندگان از خالق خود غافل هستند اما خداوند هیچ گاه بندگانش را تنها نمی گذارد  و رحمت خود را بر آنان نازل می کند. خداوند به دو دلیل رحمت خود را بر بندگانش قطع نمی کند. اول وجود شیرخوارگان و اطفال در میان بندگان و دوم وجود بندگانی که به عبادت مشغول هستند. باید قدر این خالق را که مهربانترین مهربانان است بدانیم.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *