جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

تمام هزینه بلیت‌های باطل شده پرداخت می‌شود

سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۹
کد مطلب: 586955
معاون سازمان هواپیمایی با بیان اینکه به مسافران اطمینان می‌دهیم تمام حق و حقوق آنها بابت ابطال پروازها پرداخت شود، گفت: هزینه بلیت پرواز ابطال شده هیچ مسافری سوخت نمی‌شود.
تمام هزینه بلیت‌های باطل شده پرداخت می‌شود
به گزارش جهان نيوز، مرتضی دهقان با بیان اینکه طبیعی است در شرایط بحران جوی بلیت برخی از پروازها ابطال شود ،گفت: شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند اگر بلیت هواپیمایشان ناشی از شرایط جوی باطل شد نسبت به اطلاع‌رسانی‌های دقیق به مسافران اقدام کنند و هزینه بلیت را بپردازند.
 
بلیت‌هایی که مهر ابطال خورده باشد تمام هزینه آن قابل استرداد است
 
وی تاکید کرد: هر بلیتی که مهر ابطال بر آن خورده باشد تمام هزینه آن قابل استرداد است و طبق فرآیند معمول، مسافران می‌توانند نسبت به بازپس گیری هزینه بلیت اقدام کنند.
 
معاون سازمان هواپیمایی کشور ادامه داد: حتی اگر مسافری در فرودگاه نباشد اما پرواز آن انجام نشود با مهر ابطال بر روی بلیت می‌تواند نسبت به بازپس گیری هزینه بلیت اقدام کند به این معنا که حتی پس از گذشت ساعت پروازی که بر روی بلیت درج شده به فرودگاه مراجعه و مهر ابطال به بلیتش بخورد می‌تواند پول بلیت را دریافت کند.
 
وی با تاکید بر اینکه تمام شرکت‌های هواپیمایی موظف به پرداخت هزینه بلیت باطل شده هستند، گفت: این اطمینان  را به مردم می‌دهیم که تمام مسافران می‌توانند هزینه بلیت پروازهای ابطال شده را بازپس بگیرند.
 
معاون سازمان هواپیمایی  کشوری در پاسخ به این سوال که فرآیند بازپس‌گیری هزینه بلیت چند روز زمان می‌برد، گفت:‌ فرآیند آن بستگی به شرکت‌ هواپیمایی دارد اما در نهایت این اطمینان را به مسافران می‌دهیم که هزینه بلیت هیچ مسافری سوخت نخواهد شد.
 
بازپس‌گیری هزینه تور از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری
 
دهقان با اشاره به مسافرانی که تور خریداری کرده‌اند اما به دلیل شرایط جوی پرواز آنها لغو شد، گفت: شرایط این مسافران با افرادی که تنها بلیت آنها باطل شده است متفاوت است و آنها باید بازپس‌گیری هزینه تور را از طریق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پیگیری کنند.
 
وی تاکید کرد: سازمان میراث فرهنگی قول همکاری‌ در این مورد را داده است.
 
مسافران شکایت خود را در سامانه سازمان ثبت کنند
 
معاون سازمان هواپیمایی با بیان اینکه در سایت سازمان بخش سامانه حقوق مسافر فعال است، گفت: مسافرانی که شکایتی دارند بهترین روش این است که از طریق سامانه حقوق مسافر در سایت سازمان هواپیمایی شکایت خود را ثبت کنند.
 
دهقان افزود: پس از ثبت شکایت با دریافت کد رهگیری می‌توانند رسیدگی به شکایت خود را پیگیری کنند.
وی تاکید کرد: رسیدگی به شکایت مسافران و احیای حقوق آنها از وظایف سازمان هواپیمایی است که به طور قطع به انجام این وظیفه خود پایبند هستیم.
 
فعالیت سایت‌هایی که مجوز سازمان هواپیمایی را ندارند تخلف است
 
معاون سازمان هواپیمایی با اشاره به سایت‌های جعلی فروش بلیت هواپیما اظهار داشت: هر گونه فعالیت سایت‌هایی که مجوز سازمان هواپیمایی را ندارند تخلف است و سازمان هواپیمایی به مراجع قضایی، پلیس فتا و پلیس اماکن اعلام کرده است که با این سایت‌ها برخورد کنند.
 
وی افزود: درباره فعالیت سایت جعلی که در این روزها از شرایط جوی و ابطال بلیت مسافران سوء استفاده کرده مکاتباتی را با مراجع قضایی داشتیم و به طور قطع با کسانی که این سایت را راه‌اندازی کردند برخورد قانونی خواهد شد.
 
تمام تلاش خود را برای احیای حقوق مسافران می‌کنیم
 
دهقان با تاکید بر اینکه تلاش سازمان هواپیمایی این بوده که وضعیت پروازها به  شرایط نرمال برگردد، گفت: مسئولان در کنار مردم هستند و به طور قطع تمام تلاش خود را برای احیای حقوق مسافران می‌کنیم و ایرلاین‌ها هم قول همکاری برای پرداخت هزینه‌ بلیت‌های ابطال شده به مسافران را در اسرع وقت دادند.
 
معاون سازمان هواپیمایی ادامه داد: باید بپذیریم که شرایط غیرعادی ایجاد شده است و شدت برف و برودت در فرودگاه بسیار زیاد است و امکان انجام پروازها در ساعات اوج برودت هوا وجود نداشت مردم هم باید این شرایط را درک کنند و ما این اطمینان را به مسافران می‌دهیم که تمام حقوق آنها پرداخت خواهد شد.
 
در عمده پروازهای تاخیری یا پروازهایی که لغو شد توانستیم به مسافران اسکان دهیم
 
وی درباره وضعیت اسکان مسافرانی که بلیت‌شان باطل شد یا پروازشان با تاخیر مواجه شد، گفت: طبیعی است که در این شرایط نارضایتی‌هایی هم از سوی مسافران وجود داشته باشد اما در عمده پروازهای تاخیری یا پروازهایی که لغو شد توانستیم به مسافران اسکان دهیم. تمام تلاش مان این بود که شرایط پروازی به حالت عادی برگردد.
 
دهقان تاکید کرد: در این شرایط تمام دست‌اندرکاران صنعت هوانوردی در کنار مردم هستند و به طور قطع تمام حقوق مسافران رعایت و خسارت‌های مالی پرداخت می‌شود.

منبع:ایلنا
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *