جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
سردار شادمانی:

تمکین ناو بیگانه از اخطار ارتش ایران

سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب: 586943
معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: اخطار ارتش جمهوری اسلامی ایران به ۲ فروند ناو ائتلاف که به محدوده رزمایش محمد رسول‌الله (ص) نزدیک شده بودند، اقدامی صحیح بود و ما هم دیدیم که بیگانه تمکین کرد و دور شد.
تمکین ناو بیگانه از اخطار ارتش ایران
به گزارش جهان نيوز، سردار «علی شادمانی» با بیان اینکه برگزاری رزمایش مشترک محمد رسول‌الله (ص) ارتش، در برنامه‌های جاری ارتش قرار داشت که در روز‌های ابتدایی بهمن ماه امسال برگزار شد، گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران با بکارگیری همه نیرو‌های خود در محدوده جنوب شرق کشور و دریای عمان، این رزمایش را با موفقیت به پایان رساند.

وی با بیان اینکه رزمایش‌ها، تمرین همان آموزش‌هایی هستند که در طول سال به نیرو‌ها ارائه می‌شوند، افزود: دستاورد‌های رزمایش اخیر «محمد رسول‌الله (ص)»،  از حیث آموزشی بسیار خوب بود.

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) افزود: نیرو‌های ارتش در رزمایش محمد رسول‌الله (ص)، هم برای «حفاظت از منطقه ماموریت» و هم برای «شناسایی و برطرف کردن اشکالات تاکتیکی»، تمرین‌های عملی بسیار خوبی انجام دادند.

سردار شادمانی با بیان اینکه تامین امنیت در دریای عمان، اعم از مقابله با «ناامنی‌های تروریستی» و سایر ناامنی‌هایی است که ممکن است رخ دهد، گفت: بخش قابل توجهی از ساحل دریای عمان در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و ما با دارا بودن این ساحل طولانی، خودمان را برای برقراری امنیت در این دریا مسئول می‌دانیم و توسعه واحد‌های نیروی دریایی ارتش تا مدار ۱۵ درجه در جریان رزمایش اخیر به دلیل ماموریت برقراری امنیت در این منطقه بود.

وی در ادامه با بیان اینکه زمانی که فعالیتی نظامی با ماهیت «رزمایش» در یک منطقه انجام می‌شود، بیگانه نباید به آنجا نزدیک شود، تصریح کرد: دلیل این نزدیک نشدن آن است که هم «به دلیل تیراندازی و تبادل آتشی که در محدوده رزمایش وجود دارد، امکان بروز خطر بالاست» و هم «امکان جاسوسی و جمع‌آوری اطلاعات نظامی از رزمایش وجود دارد».  

معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) با بیان اینکه در صورتی که بیگانه بخواهد به محدوده رزمایش نزدیک شود، رفتار او «رفتار همراه با ضرر» تلقی می‌شود، گفت: اخطار ارتش جمهوری اسلامی ایران به ۲ فروند ناو ائتلاف که به محدوده رزمایش محمد رسول‌الله (ص) نزدیک شده بودند، اقدامی صحیح بود و ما هم دیدیم که بیگانه تمکین کرد و دور شد. البته آن‌ها در آب‌های بین‎المللی بودند و وارد آب‌های ما نشده بودند، ولی به جهت فضای تمرینی ما که در اطلاعیه دریایی صادر شده بود، طبیعتا بیگانه نباید به آن محدوده نزدیک می‌شد.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *