جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

ترامپ ایران را به بی‌ثبات ‌سازی منطقه متهم کرد

سه شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۹
کد مطلب: 586880
رئیس‌جمهوری آمریکا در دیدار با اعضای شورای امنیت سازمان ملل و تیم امنیت ملی خود در کاخ سفید، ایران را به بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه متهم کرد.
ترامپ ایران را به بی‌ثبات ‌سازی منطقه متهم کرد
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا بار دیگر اتهام‌های ثابت‌نشده خود علیه ایران را تکرار و تهران را به تلاش برای بی‌ثبات کردن منطقه خاورمیانه متهم کرد.

ترامپ، که در ضیافت نهار با نمایندگان کشورهای عضو شورای امنیت، وزیر خارجه آمریکا و مشاور امنیت ملی کاخ سفید حضور داشت تصریح کرد لازم است واشنگتن و جامعه بین‌المللی در زمینه‌های مختلف، از جمله مهار ایران با یکدیگر همکاری کنند. 

وی گفت: «کارهای زیادی هست که ما بایستی با یکدیگر انجام دهیم. امروز، سفیران (کشورهای عضو شورای امنیت)، موشک‌ها و تسلیحاتی که ایران برای شبه‌نظامیان متحدش در یمن ارسال کرده را تماشا کردند.» 
«نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد از سفیران کشورهای عضو شورای امنیت خواسته برای مشاهده آنچه به ادعای وی شواهد همکاری موشکی ایران با انصارالله یمن برای هدف قرار دادن عربستان است به واشنگتن سفر کنند. 
 هیلی ماه گذشته با ایستادن کنار قطعاتی که مدعی بود لاشه موشک‌ها و سلاح‌های ایرانی است، تهران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متهم کرد. اندکی بعد، روزنامه نیویورک‌تایمز به‌نقل از مقام‌های وزارت دفاع آمریکا ادعاهای نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد علیه ایران را رد کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل، روز دوشنبه هم با نمایش همین قطعات تلاش کرد ایران را به نقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کند. نمایش تبلیغاتی آمریکا در حالی انجام می‌شود که  «دونالد ترامپ» روز جمعه 22 دی‌ماه رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران را تمدید کرد. وی علی‌رغم این تهدید کرد ممکن است این آخرین باری باشد که این کار را انجام می‌دهد.

 رئیس‌جمهور آمریکا گفت در صورتی که نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» برجام اقدام نکنند او در موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها (120 روز بعد) آمریکا را از توافق هسته‌ای با ایران خارج خواهد کرد.
 
 
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *