کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سردار فضلي:

براي آخرين بار به دولت براي اسكان زلزله زدگان اعلام آمادگي مي‌ كنيم

10 بهمن 1396 ساعت 0:05

جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت که دولت به اعلام آمادگي سپاه براي بازسازي مناطق زلزله‌زده پاسخی نداده است.


به گزارش جهان نیوز؛ سردار علي فضلي جانشين رئيس سازمان بسيج مستضعفين و فرمانده قرارگاه بازسازي مناطق زلزله زده كرمانشاه در نشست خبري پيرامون اقدامات صورت گرفته در اين مناطق گفت: با وقوع زلزله كار امدادرساني به شهرها به ارتش‌ و روستاها به سپاه واگذار و بعد از امداد و نجات، موضوع اسكان موقت مطرح شد. 
 
وي ادامه داد: 240 روستا در ابتدا به ما واگذار شد و با گذشت زمان كوتاهي رقم به 300 روستا رسيد و با كمك سپاه‌هاي استاني به محوريت بسيج سازندگي اين كمك عينيت بيشتري پيدا كرد. وي با اشاره به اينكه سپاه‌هاي استاني و مسئولان استاني كمك استان‌هاي خود را با منطقه زلزله زده مي‌آورند، تصريح كرد: در موضوع اسكان موقت و كانكس كار از هفته اول آغاز شده است. مسئوليت در كمك به زلزله زدگان با دستگاه‌هاي ذيربط از جمله بنياد مسكن است و سپاه و بسيج به كمك آنها رفته‌اند. 
 
فرمانده قرارگاه بازسازي مناطق زلزله زده كرمانشاه ادامه داد: وعده  ساخت و نصب 8هزار و 300 كانكس توسط قرارگاه خاتم براي کمک به زلزله‌زدگان45 روز بود که ظرف 38 روز اين كانكس‌ها نصب شد. 
 
سردار فضلي تأكيد كرد: مأموريت ما زودتر از موعدي كه خدمت مقام معظم رهبري مطرح شده بود انجام شد؛ اعلام آمادگي كرديم براي كمك به اسكان دائم زلزله‌زدگان و منتظر جوابيم و تا الان درخواستي از ما صورت نگرفته است. در حال حاضر تنها سازمان بهزيستي براي كمك به ساخت اسكان دائم مددجويانشان درخواست داده كه صحبت شده و انتظار داريم بنياد مسكن زودتر كارها را راه بيندازد، اميدواريم دولت و بنياد مسكن و استانداري تمايل نشان بدهند و از اين ظرفيت مردمي بسيج استفاده كنند. فرمانده قرارگاه بازسازي مناطق زلزله زده كرمانشاه گفت: حدود چهارهزار مهندس عمران ما براي تعيين خسارت و صدمات وارده اعلام آمادگي كرده بودند اما متأسفانه از اين ظرفيت استفاده نكردند و بنده دليلش را نمي‌دانم. وي در پايان خاطر نشان كرد: امروز نهم بهمن ماه(دیروز) هم براي آخرين بار به دولت براي كمك به اسكان دائم زلزله زدگان اعلام آمادگي مي‌كنيم.


کد مطلب: 586775

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/586775/براي-آخرين-بار-دولت-اسكان-زلزله-زدگان-اعلام-آمادگي-مي-كنيم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com