جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

استعفای‌مدیر عامل بانک‌صادرات‌در هاله‌ای‌از ابهام!

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۳
کد مطلب: 586766
در پی انتشار خبر استعفای غیرمنتظره مدیرعامل بانک صادرات، شنیده‌ها حاکی است فرد مسئله‌داری که در ماجرای اختلاس ۳هزار میلیاردی و پرونده‌های دیگر متهم بوده، برای مدیرعاملی این بانک مطرح است.
استعفای‌مدیر عامل بانک‌صادرات‌در هاله‌ای‌از ابهام!
به گزارش جهان نيوز؛ درپی اعلام خبر استعفای غیرمنتظره زراعتی مدیرعامل پیشین بانک صادرات ایران، برخی منابع مطلع خبر می‌دهند که قرار است فرد مسئله‌داری به‌عنوان مدیرعامل جدید این بانک معرفی شود.
 
زراعتی اخیراً از مدیرعاملی بانک صادرات استعفا داده و در پی آن تهرانفر قائم‌مقام بانک از طرف هیئت مدیره موقتاً عهده‌دار امور مدیرعاملی شده است. اما اخبار حاکی از آن است که بر اثر برخی فشارهای بیرونی قرار است طی روزهای آینده فردی که در جریان فساد بزرگ سه‌هزار میلیاردی جزو متهمان بود به‌عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شود.

برخی منابع می‌گویند همان فشارهای بیرونی که بنا دارد این گزینه بدسابقه را به‌عنوان مدیرعامل جدید معرفی کند در استعفای مدیرعامل پیشین نیز مؤثر بوده است. زراعتی پنجمین مدیرعامل بانک است که در دولت آقای روحانی جابه‌جا می‌شود اما نخستین آنهاست که استعفا داده است.

فرد بدکارنامه‌ای که برخی فشارهای بیرونی در پی مدیرعاملی اوست، در کیفرخواست فساد سه‌هزار میلیاردی به‌دلیل اینکه از اعضای اصلی کمیته اعتبارات بانک صادرات محسوب می‌شد، به معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور متهم شده بود، از آن زمان او از شبکه بانکی کشور دور شد اما به‌نظر می‌رسد با حمایتهای یک فرد خاص  می‌خواهد به این سیستم بازگردانده شود.

به‌دستور این فرد مبالغ قابل توجهی تحت پوشش استفاده اختصاصی از تحریم‌ها و اشخاص حقیقی در حقوق پرداخت یا صرف تأسیس یا ثبت شرکت‌های خارجی شده است که متأسفانه این وجوه از کف بانک رفته و امیدی به وصول آنها نمی‌رود و ضررهای جبران‌ناپذیری به بانک و سهامداران وارد کرده است.

وی به‌لحاظ اینکه قبلاً در هیأت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری «غ» عضویت داشته واسطه خرید بخشی از سهام شرکت‌ «ا» ثبت‌شده در کشور امارات متحده عربی توسط بانک صادرات شده و ضمن عضویت در هیأت مدیره این شرکت المصادر ترتیب تأسیس شرکت‌های دیگر در مالزی و یا ثبت شرکت در سوئیس را داده است.

نامبرده همچنین دستور پرداخت 50 میلیون دلار وام به بانک ثبت‌شده در کشور مالزی و همچنین پرداخت مبالغ قابل توجهی وام توسط سرپرستی خلیج فارس بانک به شرکت دیگری را داده که مطالبات ذی‌ربط اکنون معوق شده و هزینه سنگینی به بانک تحمیل شده است.
 
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *