جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
معاون صدا در رونمایی از «شب های بیداری»:

رادیو انقلاب ۱۱ بهمن افتتاح می شود

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب: 586635
معاون صدای سازمان صدا و سیما اعلام کرد رادیو انقلاب از ۱۱ بهمن کار خود را آغاز می کند.
رادیو انقلاب ۱۱ بهمن افتتاح می شود
به گزارش جهان نيوز، مراسم رونمایی از سریال رادیویی «شب های بیدار» امروز دوشنبه نهم بهمن با حضور حمید شاه آبادی معاون صدای رسانه ملی، محسن مومنی شریف رییس حوزه هنری، محمدرضا قربانی مدیر رادیو نمایش و جمعی از مبارزان انقلاب از جمله عزت الله مطهری و همچنین مدیران سابق رادیو در ساختمان رادیو نمایش برگزار شد.

این مراسم با اجرای محمدرحمان نظام اسلامی برگزار شد و در بخش های مختلف آن قطعاتی از نمایش رادیویی «شب های بیدار» پخش شد.

این سریال رادیویی با استفاده از خاطرات عزت الله مطهری تولید شده است و از ۱۴ بهمن در ۱۴ قسمت هر روز ساعت ۱۶ روی آنتن رادیو نمایش می رود.

شاه آبادی معاون صدا در این مراسم گفت: ما امروز در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب هستیم و خاطرم می آید ما که در دوران انقلاب نوجوان و جوان بودیم اینقدر سوال نداشتیم که امروز توسط دشمنان سوال و شبهه ایجاد شده است.

وی ادامه داد: عزت الله مطهری مشهور به عزت شاهی خاطرات بسیاری از آن دوران دارد ولی متاسفانه حق او آنچنان که باید و شاید در دوران پس از انقلاب ادا نشد و ما باید در رادیو به این خاطرات بپردازیم.

معاون صدا تصریح کرد: سخنان من بیشتر با نسل سوم انقلاب است که رژیم شاهنشاهی را کمتر می‌شناسند. هر دو پدر و پسر پهلوی به گونه‌ای در معرفی قاجار عمل کردند که قاجار حتی نمی‌تواند سرش را بلند کند و اگر در کنار همه بی‌کفایتی‌ها و بی‌تدبیری‌ها، حتی نقطه قوت کوچکی هم وجود داشته باشد به دلیل اینکه در دوره پهلوی قاجارسوزی شد این نقطه قوت دیده نمی‌شود اما در دوره ما با وجود این همه ستارگانی که برای انقلاب زحمت کشیدند و هنوز می‌توان از آن بهره برد، پهلوی‌سوزی را بنیان نگذاشتیم. رسانه‌های ما در ترسیم دوران پهلوی به خوبی عمل نکردند و جوانان ما این دوران را نمی‌شناسند.

وی ادامه داد: ما آنقدر درگیر گذران امروز و مشغولیت‌هایی که دنیا به نظام تحمیل کرد، شدیم که کمتر کار فاخری از مبارزه‌های انقلابیون و حقایق انقلاب در حوزه فیلم و سریال تولید شده است.

معاون صدای رسانه ملی تصریح کرد: وظیفه رادیو این است که با نسل سوم انقلاب مواجه شود و بتواند حقانیت انقلاب را ترسیم کند. امروز انقلاب نقطه اقتدار منطقه است و امکان ندارد که رخدادی در منطقه وقوع بپیوندد و جمهوری اسلامی را در آن نظر نگیرد حتی دشمنانی که جمهوری اسلامی را محدود و محصور می‌کردند، نمی‌توانند انقلاب را نادیده بگیرند.

چهار عدد سریال در شبکه «من و تو» می‌سازند و بعضی تصور می‌کنند که ما در دوران پهلوی در بهشت برین بوده‌ایم، اما شهر تهران در زمان پهلوی به جز چند خیابان چه امکاناتی داشت؟شاه‌آبادی با بیان سوالی عنوان کرد: چهار عدد سریال در شبکه «من و تو» می‌سازند و بعضی تصور می‌کنند که ما در دوران پهلوی در بهشت برین بوده‌ایم، اما شهر تهران در زمان پهلوی به جز چند خیابان چه امکاناتی داشت؟ وظیفه رادیو و هنرمندان است که بتوانند آن فضا را به خوبی ترسیم کنند. ما باید استوانه‌های انقلاب را به نسل جدید معرفی کرده و داشته‌های خود را با زبان هنر منتقل کنیم.

وی ادامه داد: ممکن است تیراژ کتاب‌ها کم باشند اما می‌توانیم از قوه شنوایی مردم بهره بگیریم و این مسایل را بیان کنیم که رادیو چنین کاری را انجام می دهد.

معاون صدای رسانه ملی با اشاره به اهمیت ساخت برنامه برای نسل جوان اظهار کرد: امروز رهبر انقلاب به ظرفیت‌های نسل سوم انقلاب امیدوار هستند چون ایشان نیمه پر لیوان را می‌بینند. نسل جوان آگاهی دارد و به همین دلیل است که بیش از ۲۰۰ کانال ماهواره‌ای بمباران خبری می‌کند و در پی ماهی گرفتن از آب آلوده است.

شاه‌آبادی با اشاره به تلاش‌های رادیو در این سال‌ها یادآور شد: رادیو در گذشته هم تلاش کرده است که آگاهی‌سازی کند و در این سال‌ها رادیو نمایش با تولیداتش در این راستا کوشیده است.

وی اضافه کرد: تا امروز بیش از ۹۰۰ ساعت تولید نمایش در این شبکه رادیویی صورت گرفته و باید تشکر ویژه کرد چون این تولیدات در حوزه دفاع‌مقدس و موضوعات مرتبط با سبک زندگی ایرانی- اسلامی بوده است.

معاون صدای رسانه ملی گفت: امیدوارم رادیو بتواند در همه ابعاد به خوبی با نسل جدید ارتباط برقرار کند و ما در آستانه چهلمین سال انقلاب، در همه عرصه‌ها شاهد تبیین وضعیت جمهوری اسلامی ایران باشیم.

حمید شاه آبادی در این مراسم خبر داد: شبکه رادیویی انقلاب چهارشنبه ۱۱ بهمن در استودیو شماره ۲۶ رادیو افتتاح می شود.

محمدرضا قربانی مدیر رادیو نمایش نیز در این مراسم عنوان کرد: امروز برای من و همکارانم روز ارزشمندی است چراکه میزبان همکارانی هستیم که آثار فاخری را در حوزه انقلاب تولید کرده‌اند و همچنین در خدمت افرادی همچون عزت‌الله مطهری، حمید خزایی، محمدحسین حرمی و ... هستیم که در دوران ستمشاهی صبوری کردند.

تراز ما در رادیو نمایش برای تولید محتوا، بدون‌شک جریان روشنفکری‌ای که بر تئاتر کشور سیطره دارد، نیستوی با اشاره به تولیدات رادیو نمایش تصریح کرد: تراز ما در رادیو نمایش برای تولید محتوا، بدون‌شک جریان روشنفکری‌ای که بر تئاتر کشور سیطره دارد، نیست. همچنین تراز ما مدل‌های وارداتی که باعث شده نمایش‌های آیینی‌مان کمرنگ شود، نیست بلکه زخم‌های کهنه‌ای است که بر متن مبارزه‌های انقلابی جاری است. تراز ما فانوس‌هایی است که چند سال پیاپی برای تولید آثار از جشنواره عمار دریافت کرده‌ایم.

مدیر رادیو نمایش در پایان صحبت هایش عنوان کرد: ما هم می‌خواهیم در تراز گفتمان انقلاب که رهبر انقلاب همیشه بر آن تأکید دارند، حرکت کنیم. نمایش رادیویی «شب‌های بیداری» نیز بر این اساس تولید شد که در این سریال جواد پیشگر کارگردان، فرشاد آذرنیا تهیه‌کننده و شهلا دباغی نویسنده است.

محسن مؤمنی‌شریف رییس حوزه هنری نیز در این مراسم گفت: ما در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب هستیم و این مساله از این جهت اهمیت دارد که در یک نبرد تاریخی قرار داریم چون امروزه تلاش زیادی برای تخریب حقایق انقلاب و تطهیر رژیم پهلوی صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: عجیب است که امروز تاریخ‌نویسی پیدا شود و بخواهد خاندان پهلوی را تطهیر کند. البته امروزه یکی از مسایل مهم جنگ نرم دشمن، تاریخ است. اساس این جنگ نرم، دروغ، تحریف، شایعه، سانسور و بایکوت است و ما می‌توانیم اینها را در مستندهایی که در آن طرف مرزها ساخته می‌شود، ببینیم.

مؤمنی‌شریف تصریح کرد: اساس این مستندها این است که بی‌هدف بودن نهضت امام خمینی (ره) را نشان دهد و بیشتر این مستندها هم مخاطبانشان را قشر خاصی از جامعه قرار می‌دهند که کمتر به سراغ کتاب‌ها می‌روند و شایعه روی آنها تأثیرگذار است.

رییس حوزه هنری با اشاره به خاطرات عزت‌الله مطهری اظهار کرد: در چنین شرایطی خاطرات عزت‌الله مطهری معروف به عزت شاهی این ویژگی را دارد که می‌توان به آنها استناد کرد و از منطق برخوردار است. این استناد تاریخی در نبرد جنگ نرم دشمن به ما کمک می‌کند و خوشبختانه تاریخ ما مملو از این سندها در حقانیت انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب زمانی که کتاب «عزت شاهی» را خواندند آن را شهر گمشده‌ انقلاب عنوان کردند و من اطمینان دارم نمایش رادیویی «شب‌های بیداری» که بر اساس این خاطرات تنظیم شده است به خوبی می‌تواند حقانیت انقلاب را بیان کند. عزت‌الله مطهری نیز به لحاظ مدت زندانی که تحمل کرده و شدت شکنجه‌هایی که دیده، فردی منحصر به فرد است و این خاطرات بسیار مفید خواهد بود.

مؤمنی‌شریف در پایان سخنانش با تشکر از دست‌اندرکاران ساخت این نمایش رادیویی گفت: من از رادیو نمایش که این تعامل را با مؤلفان و نویسندگان و بخصوص انتشارات سوره مهر دارد، تشکر می‌کنم. هدف ما و اهالی رادیو نمایش یکی است و در شرایطی که تیراژ کتاب‌ها بسیار کم است، آنها کمک زیادی به ما می‌کنند.

منبع:مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *