پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

انتقاد ترامپ از سیاست‌های تجاری "ناعادلانه"اروپا

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب: 586578
رئیس جمهور آمریکا از اتحادیه اروپا به خاطر سیاست‌ها و اقدامات تجاری ناعادلانه انتقاد کرده است.​
انتقاد ترامپ از سیاست‌های تجاری "ناعادلانه"اروپا
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در سخنانی تاکید کرد: سیاست های تجاری اتحادیه اروپا در قبال آمریکا تبعیض آمیز است و موجب افزایش کسری تجاری خارجی ایالات متحده شده است.
وی در ادامه تصریح کرد: من مشکلات زیادی با اتحادیه اروپا از نقطه نظر تجارت دارم. من در برابر اقدامات و سیاست های تجاری اتحادیه اروپا می ایستم چرا که این سیاست ها در قبال آمریکا تبعیض آمیز بوده است. سیاست کاهش ارزش یورو از سوی اتحادیه اروپا موجب تشدید کسری تجاری خارجی آمریکا طی دو دهه گذشته شده است.
ترامپ گفت: من اجرای قوانین تجارت بین المللی را دنبال خواهم کرد.

وی احتمال استفاده بیشتر از تعرفه های گمرکی و اقدامات قانونی علیه فعالیت های دامپینگ و دستکاری نرخ ارز را رد نکرده است.این اظهارات پس از آن است که دولت آمریکا تعرفه گمرکی 30 درصدی را علیه واردات پنل های خورشیدی از چین و ماشین لباسشویی از کره جنوبی وضع کرده است.

ترامپ در ادامه افزود: چارچوب فعلی تجارت بین المللی، مانع بزرگی برای صادرات کالاهای صنعتی آمریکا به شمار می رود. در چارچوب فعلی ما نمی توانیم کالاهای صنعتی خودمان را به راحتی صادر کنیم. این بسیار بسیار سخت است. ولی آنها محصولات خودشان را بدون مالیات یا با مالیات های بسیار پایین به آمریکا صادر می کنند. این بسیار ناعادلانه است.
ترامپ تصریح کرد: ایالات متحده به دنبال وضع قوانین و توافقنامه های تجاری جدید با بسیاری از شرکای تجاری خود خواهد بود. ولی اتحادیه اروپا در رفتار با آمریکا بسیار بسیار ناعادلانه برخورد کرده است.

این در حالی است که اتحادیه اروپا در تلاش است تا توافقنامه های تجاری جدیدی را در سراسر جهان منعقد کند. سال گذشته اتحادیه اروپا به یک توافقنامه تجاری با کانادا دست یافته است.فضای تجارت آزاد جهانی دستخوش نوسانات ارزی در سطح دنیا قرار گرفته و برخی کشورها عمدا نرخ ارز خود را پایین می آورند تا قدرت رقابت در عرصه تجارت بین المللی را افزایش دهند.

استیون منوچین وزیر دارایی آمریکا اخیرا آشکارا از تضعیف ارزش دلار حمایت کرده و گفته است که شخصا از کاهش ارزش دلار در کوتاه مدت حمایت می کند تا قدرت رقابت آمریکا در عرصه بین المللی را تقویت کند.هشدار آمریکا به اتحادیه اروپا در خصوص مسائل و سیاست های تجاری در شرایطی است که مجمع جهانی اقتصاد در شهر داووس سوئیس در حال برگزاری است و رهبران جهان درباره روش های غلبه بر چالش های اقتصادی و تجاری رایزنی می کنند.

ترامپ همچنین گفته است که هدفش افزایش چند برابری حجم مبادلات تجاری با بریتانیا است.حجم مبادلات تجاری آمریکا با اتحادیه اروپا که بزرگترین شریک تجاری اش به شمار می رود، هر سال به بیش از 650 میلیارد دلار می رسد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *