شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن خبر داد

چاپ قرآن با فونت صفحه‌آرایی و سطر‌بندی جدید

دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب: 586436
مرکز طبع و نشر قرآن کریم به سفارش مرکز امور قرانی قرآن سازمان اوقاف اقدام به چاپ 15 هزار جلد قرآن کریم با صفحه‌آرایی جدید کرده است.
چاپ قرآن با فونت صفحه‌آرایی و سطر‌بندی جدید
به گزارش جهان نيوز، محمد بابایی مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم از چاپ 15 هزار جلد قرآن کریم با صفحه‌آرایی جدید خبر داد و گفت: این مصحف در هر صفحه سیزده سطر دارد که ترجمه گروهی مرکز طبع و نشر قرآن کریم در زیرنویس آیات قرآن آمده است.

وی کتابت این قرآن را براساس نسخ عربی معرفی کرد و گفت: فونتی که برای این نسخه از قرآن کریم انتخاب شده فونت جدیدی است که کار فاخری به حساب می‌آید، زیرا هم خطش جدید و درشت و هم اینکه سطربندی و صفحه‌آرایی‌اش زیبا است، همچنین دارای ترجمه‌ای سلیس و روان است.

مدیر اجرایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم از آغاز چاپ این قرآن خبر داد و گفت: این نسخه از قرآن کریم به سفارش مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه است که این سازمان درنظر دارد آن را در بقاع متبرکه امامزادگان توزیع کند.
وی تصریح کرد: سایر قرآن‌های موجود در بازار 15 سطر در هر صفحه است و همین امر باعث می‌شود خط قرآن تا حدودی ریز باشد لذا ما آمده‌ایم طول خط‌ها را در هر صفحه بیشتر کرده‌ایم که بالتبع تعداد خط‌ها کمتر می‌شود و همین مسئله باعث شده خط قرآن درشت‌تر شود. بنابراین وقتی طول سطرها بیشتر می‌شود در هر سطر، کلمات بیشتری جای می‌گیرد و از تعداد سطرها کاسته می‌شود. همچنین فضایی که قبلاً صَرف کادر و حاشیه قرآن کریم می‌شد را برای خودِ کلمات استفاده کرده‌ایم.

بابایی خاطرنشان کرد: این ویژگی‌ها این مصحف شریف را نسبت به کارهای مشابه ممتاز کرده است. ضمن اینکه این قرآن بر روی کاغذهای نازک و مرغوب چاپ شده و درخصوص صحافی و جلد آن سعی شده است به شکل‌های متنوعی آن را جلدسازی کنیم و هرکس بنا به سلیقه خویش می‌تواند این قرآن را انتخاب کند.

منبع:فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *