پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

اطلاعيه سازمان مديريت‌بحران پیرامون تداوم سرما

يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۸
کد مطلب: 586336
سازمان مدیریت بحران در خصوص تداوم سرما در کشور اطلاعیه صادر کرد.
اطلاعيه سازمان مديريت‌بحران پیرامون تداوم سرما
به گزارش جهان نيوز به نقل از سازمان مدیریت بحران کشور، باتوجه به استقرار سامانه بارشی که تا پایان هفته جاری در اکثر نقاط کشور فعال می‌باشد، شاهد بارش شدید باران، برف و کاهش محسوس دمای هوا تا منهای ۲۰ درجه در استان‌های مختلف خواهیم بود.باتوجه به استقرار سامانه بارشی که تا پایان هفته جاری در اکثر نقاط کشور فعال می‌باشد، شاهد بارش شدید باران، برف و کاهش محسوس دمای هوا تا منهای ۲۰ درجه در استان‌های مختلف خواهیم بود.
 
با عنایت به اخطاریه شماره ۶۶ هواشناسی مبنی بر کاهش شدید دما در نیمه شمالی کشور طی امشب و صبح روز دوشنبه یخ زدگی در معابر عمومی و جاده‌های بین شهری و احتمال ریزش بهمن به سبب انباشت برف در مناطق برفگیر جاده‌های کوهستانی پیش بینی می‌شود.
 
براین اساس متن اطلاعیه بدین شرح است:باسمه تعالی نظر به انتشار اخبار دستگاه‌های متولی امر مدیریت بحران کشور در خصوص شرایط ناپایدار جوی در روز‌های آتی و ادامه این روند تا پایان هفته جاری و ضمن شکرگزاری نزول برف به عنوان بهترین تحفه آسمانی خداوند برای بندگانش، موارد ذیل به منظور تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانی به مردم شریف ایران اعلام می‌شود:
 
۱. هموطنان به اطلاعیه‌های صادر شده از دستگاه‌های مسوول توجه کامل داشته باشند و از تردد غیر ضروری در سطح استان‌ها و بلاخص کلانشهر‌ها پرهیز کنند.
 
۲. کشیک ۲۴ ساعته سازمان مدیریت بحران کشور به همراه سایر دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران کشور و امدادگران بصورت شبانه روزی در حال رصد اوضاع و خدمت رسانی هستند تا زمینه آسایش مردم فراهم شود.
 
۳. از پایانه‌های سراسری کشور تقاضا می‌شود که با اطمینان از باز بودن کلیه راه‌ها نسبت به فروش بلیط و اعزام مسافران اقدام کنند.
 
۴. هموطنان در صورت وجوب سفر‌های بین شهری و استانی با توجه به لغزندگی جاده‌ها ضمن اطمینان از سلامت خودرو و همراه داشتن تجهیزات زمستانی نسبت به سوختگیری کامل در مبدا اقدام نموده و غذا و البسه گرم نیز به همراه داشته باشند.
 
۵. بخش‌های مسؤول در خصوص راه‌های مواصلاتی و جاده ها، اعم از همکاران سخت کوش راهداری و پلیس راه و سایر یگان‌های مرتبط هلال احمر، اورژانس و ناجا، در طول ساعت‌های گذشته، همه امکانات موجود را در جهت امداد رسانی و بازگشایی محور‌هایی که در اثر حجم انبوه بارش برف و یا کولاک شدید، به طور موقت مسدود شدند، به کار گرفته و تا کنون بخش عمده این مشکلات رفع شده است و همچنین گروه‌های امداد و نجات، به وظایف خود در خصوص هموطنان در راه مانده شتافته اند و در نتیجه، اوضاع در تمامی مسیر‌های پر تردد، کاملاً تحت کنترل است و با پیگیری مستقیم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، این تلاش‌ها استمرار خواهد داشت.
 
۶. با دستور قائم مقام رییس شورای عالی مدیریت بحران کشور جناب آقای دکتر رحمانی فضلی و پیگیری‌های مستمر رییس سازمان مدیریت بحران کشور، استانداران محترم، مستقیماً بر روند عملیات امداد و نجات و رفع مسائل و پیامد‌های بارندگی و برودت فزاینده هوا، نظارت داشته که بر اساس هماهنگی بعمل آمده، یگان‌های منتخب از نیرو‌های نظامی و انتظامی، با آمادگی کامل به گروه‌های امدادی یاری خواهند رسانند.
 
۷. از هموطنان گرامی تقاضا داریم تا ضمن ادامه روند مصرف بهینه انرژی بخصوص برق و گاز، خدمتگزاران خود را یاری نمایند تا این نعمت الهی موجب مشقت برای سایر هم میهنان نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد
Iran, Islamic Republic of
درستش این بود که اطلاعیه درمورد تداوم غافلگیری می داد اسم این سازمان هم بشه سازمان مدیریت غافل گیری