پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۴
کارگردان «خارج از دید»

هم از احمدی نژادی‌ها فحش خوردم هم از فتنه‌گران!

يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۱
کد مطلب: 586326
مستند «خارج از دید» با موضوع فتنه 88 ، به روایت جزء به جزء آنچه در جریان انتخابات سال 1388 و آشوب‌های پس از آن به وقوع پیوست، پرداخت. مجموعه مستند «خارج از دید» که از تولیدات مرکز بسیج صداوسیماست، مهدی نقویان آن را کاگردانی کرده است .
هم از احمدی نژادی‌ها فحش خوردم هم از فتنه‌گران!
به گزارش جهان نيوز، مستند «خارج از دید» با موضوع فتنه 88 ، به روایت جزء به جزء آنچه در جریان انتخابات سال 1388 و آشوب‌های پس از آن به وقوع پیوست، پرداخت. مجموعه مستند «خارج از دید» که از تولیدات مرکز بسیج صداوسیماست، مهدی نقویان آن را کاگردانی کرده است .
این مستند جنجالی که همزمان با سالروز گرامیداشت حماسه 9 دی ماه روی آنتن شبکه سوم سیما رفت، هنگام پخش آن بنا به دلایل متعددی با توقیف‌های مختلفی مواجه شد.
 
 حال مهدی نقویان، کارگردان این مستند سریالی که در کارنامه کاری خود اثر تحسین شده «در برابر طوفان» (روایتگر دوره پهلوی دوم) را در کارنامه کاری خود دارد در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو از کیفیت تولیدی «خارج از دید» نسبت «در برابر طوفان» ابراز رضایت کرد و گفت: به واقع معتقدم «خاج از دید» نسبت به مجموعه «در برابر طوفان» به لحاظ ساختاری و کارگردانی پیشرفت‌های محسوسی داشته‌ است هرچند تولید «خارج از دید» به لحاظ حساسیت‌های موجود، سختی‌های خاصی برای خود داشت.
 
وی ادامه داد: واقعیت امر اینجاست که ساختن هر اثر درباره فتنه ۸۸ و اتفاقات مربوط به آن برای مخاطب عام جذاب است و حتی اگر اثر نامطلوبی هم تولید شود، مخاطب عام را جذب می‌کند.
 
نقویان گفت: از آنجا که از  سال 88 تاکنون مخاطبان، اطلاعات مورد نیاز خود در زمینه‌های مختلف را از فضای مجازی و مستندسازی دریافت می‌کنند، همیشه از دغدغه های من این بوده که در این فضا در جبهه انقلاب فرهنگی خلاءهای اساسی وجود دارد و خواستم با تولیدآثاری چون «خارج از دید» تا حدودی با ورود به چنین فضاهایی خلاءهای موجود را پر کنم، زیرا معتقدم اگر ما ورود نکنیم رسانه‌های غربی به بهترین شکل ممکل به مخاطبان خوراک می‌دهند و از فضاهای موجود بهترین بهره را می‌برند.
 
وی افزود: معتقدم می‌توانستم بسیار زودتر از اینها به وقایع 88 ورود کنیم و به مستندسازی روی بیاوریم زیرا با خالی کردن میدان، دشمن شاد می‌شویم و زمینه تحریف‌های مختلف را برای دشمن مهیا می‌کنیم.

نقویان در ادامه در خصوص نقدهای وارده به این مجموعه گفت: بازخورد‌های بیرونی مختلفی داشته‌ایم بطوری که هم نقد‌های منصفانه و هم غیرمنصافانه بسیاری به مجموعه وارد شد، اما نکته جالب اینجاست که هم طرفداران متعصب کاندید‌ای پیروز و هم کاندیدای شکست خورده و در ادامه فتنه گران، حملات و انتقادات غیرمنصفانه‌ای  به ما کردند.
 
وی در پایان گفت: با توجه به فشاری که برخی‌ها بر مسئولین صداوسیما وارد می‌کردند که این مجموعه روی آنتن نرود  مسئولین رسانه ملی با حمایت بی دریغ خود از مجموعه فضای خوبی را برای دیده شدن آن فراهم کردند که این موضوع جای قدردانی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با اینکه من خیلی پیگیر واقعیات فتنه 88بودم ،ولی بازم این مستند جزئیات زیادی رو برام روشن کرد.اجر کارگردانش با خدا.
Iran, Islamic Republic of
شرف رسانه ای!
تیتر : هم از احمدی نژادی‌ها فحش خوردم هم از فتنه‌گران!
متن : که هم طرفداران متعصب کاندید‌ای پیروز و هم کاندیدای شکست خورده و در ادامه فتنه گران، حملات و انتقادات غیرمنصفانه‌ای به ما کردند.
Iran, Islamic Republic of
ببین چند نفر دیدنش!!!!!!!
یک دوست
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای مهدی نقویان؛ بابت مستند خارج از دید شما بسیار ممنون و سپاسگزاریم. ممنون و تشکر. در راستای افشای چهره کثیف و نجس سران فتنه هم اثری بسازید نگذارید نفاق این قماش کثیف پنهان بماند.خدا پشت و پناه شما