جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
ابطحی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۹۷:

لایحه بودجه طبق قانون اساسی تنظیم نشده

يکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۵
کد مطلب: 586324
نماینده خمینی‌شهر با بیان اینکه بودجه را خلاف اصل 52 قانون اساسی تنظیم کرده‌اند و به مجلس داده‌اند تصریح کرد: شورای نگهبان چرا به همین خاطر ورود نمی‌کند؟
لایحه بودجه طبق قانون اساسی تنظیم نشده
به گزارش جهان نيوز، سیّد محمّدجواد ابطحی، امروز(یکشنبه 8 بهمن‌ماه) در مخالفت با کلیات بودجه سال 97 در صحن علنی مجلس خطاب به پزشکیان رئیس جلسه اظهار داشت: این جدول که دیشب چاپ شده و ده روز وقت دارد تا بررسی کنیم من می‌خواهم با آن مخالفت کنم. چه موقع این جدول را من رسانده‌اند تا بخواهم بررسی کنم.

وی در پاسخ به پزشکیان که گفت مثل اینکه پنجشنبه آن را ارائه کرده‌اند اظهار داشت: خیر، این جدول را صبح یکشنبه در اختیار ما قرار داده‌اند. ضمن اینکه ظاهراً اصلاً در کمیسیون تلفیق هم تصویب نشده‌ است و آقای تاجگردون باید در این مورد توضیح دهد.

ابطحی با بیان اینکه شورای نگهبان که باید پاسدار قانون باشد جواب دهد که طبق اصل 52 قانون اساسی، بودجه چگونه تنظیم شده است اظهار داشت: این اصل می‌گوید بودجه باید بر اساس قانون تنظیم شود. قانون، یا قانون برنامه بودجه سال 51 است یا قانون محاسبات عمومی برنامه ششم. در کدام قانون تنظیم شده؟

وی با بیان اینکه بودجه را خلاف اصل 52 قانون تنظیم کرده‌اند و به مجلس داده‌اند تصریح کرد: شورای نگهبان چرا به همین خاطر ورود نمی‌کند؟

ابطحی ادامه داد: اگر می‌گویید رعایت شده، قانون برنامه بودجه سال 51 هنوز حاکم است که خیلی از ماده‌ها مثل ماده بیست آن اصلاً رعایت نشده است. شورای پول و اعتبار، کجا نظر داده است؟ قانون محاسبات عمومی، ماده یک آن در تعریف بودجه می‌گوید؛ بودجه پیش‌بینی درآمدها و تخمین هزینه‌ها برای دست‌یابی به اهداف از پیش تعیین شده است. بر اساس این تعریف، پیش‌بینی درآمدها باید کارشناسانه باشد که شفاف نیست. ما منافع پوچ و پوک زیادی در این لایحه داریم.

وی با بیان اینکه در لایحه بودجه آورده‌اند که برای اصل 44 و واگذاری‌ها، باید این مقدار بگذاریم، تصریح کرد: مگر در سال 96 این موضوع محقق شده که باز هم در بودجه می‌آورید؟ از کدام منابع؟ می‌خواهید با کلمات بازی کنید؟اگر می‌خواهید مردم را سرگرم کنید این یک حرفی است. 

منبع:خبرگزاری دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *