جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

نامه اعتراضی ۱۲۹بسیج دانشجویی به روحانی

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۴۷
کد مطلب: 586036
بسیج دانشجویی 129 دانشگاه کشور در نامه‌ای به رئیس‌جمهور اعلام کردند، با مصوبه اخیر دولت شاهد رکود و بی‌رغبتی نخبگان برای حضور در دانشگاه‌های فرهنگیان خواهیم بود.
نامه اعتراضی ۱۲۹بسیج دانشجویی به روحانی
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس بسیج دانشجویی 129 دانشگاه کشور در نامه‌ای به حسن روحانی رئیس‌جمهور ایران با اشاره به تصویب قانون حذف دوران تحصیل از سنوات خدمت در هیأت دولت خاطرنشان کردند: با تصویب این قانون به زودی شاهد رکود و بی‌رغبتی نخبگان برای حضور در دانشگاه های فرهنگیان خواهیم بود.
 
متن کامل این نامه به شرح ذیل است:
 
« ریاست محترم جمهور جناب آقای دکتر روحانی
 
سلام علیکم
 
در مصوبه اخیر هیئت وزیران مبنی بر اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری، شاهد بندی در آن بودیم که نه تنها به پیکره آموزش و پرورش صدمه جدی وارد خواهد کرد بلکه ممکن است آینده کشور را به مخاطره بیندازد.
 
در تبصره 2 بنده 51 این قانون حذف دوران تحصیل از سنوات خدمت آمده. همانطور که مستحضرید محاسبه دوران تحصیل در سنوات خدمت یکی از مزایا و مشوق‌هایی است که داوطلبان و نخبگان برای انتخاب  و روی آوردن به دانشگاه‌های بورسیه و در صدر اهمیت آنها، دانشگاه‌های فرهنگیان مدنظر می‌گیرند. با تصویب این قانون و حذف این فاکتورهای مشوق به زودی شاهد رکود و بی‌رغبتی نخبگان برای حضور در دانشگاه‌های فرهنگیان خواهیم بود و علی‌رغم تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری، جایگاه این دانشگاه‌ها دچار تزلزل خواهد شد. شما در جایگاه ریاست‌جمهوری کشور باید بیشترین دغدغه را در جهت تقویت مراکز تربیت معلم برای تضمین تربیت موفق نسل‌های آینده کشور داشته باشید لذا از جنابعالی درخواست پیگیری جدی در جهت "لغو این بند از قانون  خدمات کشوری" را داریم.»
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *