کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک نماینده مجلس مطرح کرد

ناراحتی مردم از افزایش‌ قیمت‌ خودروهای‌ خارجی‌

7 بهمن 1396 ساعت 10:27

نماینده مشکین‌شهر در مجلس از ارائه سئوال از وزیر صنعت درباره خودروهای وارداتی به هیئت‌رئیسه مجلس خبر داد.


به گزارش جهان نیوز، ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در چند روز گذشته افزایش قیمت خودروهای وارداتی موجب نارضایتی‌ مردم شده است، گفت: برخی از خودروهای وارداتی تا 50 درصد افزایش قیمت داشته‌اند که مورد قبول نیست.

وی افزایش قیمت خودروهای وارداتی را ناشی از کم‌کاری وزارت صنعت و معدن و تجارت در این حوزه دانست و افزود: دی ماه سال گذشته وزارت صنعت بخشنامه‌ای مبنی بر عدم ثبت سفارش خودروهای خارجی داشت که این بخشنامه از اردیبهشت سال جاری اجرایی شد و این اقدام مشکلاتی را ایجاد کرده است.

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس با بیان اینکه اخیراٌ 18 نماینده طرحی را آماده کرده  و خواستار اعمال ماده 236 درباره واردات خودرو شدند، ادامه داد: این طرح از سوی هیئت‌رئیسه به کمیسیون صنایع ارجاع و در کمیسیون نیز با اکثریت تصویب شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: طرح تدوین شده باید در صحن علنی مجلس نیز به رای نمایندگان گذاشته شود و پس از تصویب در صحن پارلمان برای پیگیری‌های لازم به قوه قضائیه ارجاع شود.

ملکی با بیان این اینکه با پیگیری‌های مجلس قطعاً قیمت‌ خودروهای وارداتی کاهش پیدا می‌کند، اظهار داشت: بنده نیز سئوالی از وزیر صنعت و معدن و تجارت درباره عدم برنامه‌ریزی مناسب برای واردات خوردو مطرح کرده‌ام و آن را تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس کرده‌ام.

منبع:تسنیم


کد مطلب: 585817

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/585817/ناراحتی-مردم-افزایش-قیمت-خودروهای-خارجی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com