پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
سوروس:

فیسبوک و گوگل تهدیدی برای دموکراسی هستند

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب: 585779
جورج سوروس، سرمایه‌گذار میلیاردر آمریکایی از انحصار(مونوپولی) شرکت‌های فناوری مانند فیسبوک و گوگل انتقاد کرده و آنها را تهدیدی برای دموکراسی خوانده است.
فیسبوک و گوگل تهدیدی برای دموکراسی هستند
به گزارش جهان نيوز به نقل از مشرق، جورج سوروس، بازرگان و سرمایه‌گذار آمریکایی مجارتبار، در جریان مراسم شام سالانه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس عملکرد شرکت‌های اینترنتی و شبکه‎های اجتماعی همچون فیسبوک و گوگل را به چالش کشید. او با انتقاد از انحصارطلبی این شرکت‌ها آنها را تهدیدی برای دموکراسی دانست.وی همچنین در این مراسم هشدار داد که انحصارطلبی شرکت‌هایی چون گوگل و فیسبوک «موانعی بر سر راه نوآوری» هستند.

آقای سوروس منتقد شرکت‌های بزرگ اینترنتی است که قادرند توجه مردم را به طور چشمگیری به خود جلب کنند.

وی در اینباره گفت: «تلاش زیادی برای دفاع از آنچه جان استوارت میل (فیلسوف و اقتصاددان سیاسی بریتانیایی قرن نوزدهم) آن را آزادی ذهن خواند لازم است.»

وی افزود: «این امکان وجود دارد که افرادی که در عصر دیجیتال زندگی می‌کنند در بازیابی آزادی ذهن دچار مشکل شوند.»

آقای سوروس به این مساله اشاره کرد که اتحادیه اروپا که صاحب غول‌های اینترنتی نیست، بهترین گزینه برای «محافظت از جامعه در برابر آنها» است در حالی که جامعه ایالات متحده آمریکا در این باره ضعیف عمل کرده است.

انتقاد از ترامپ، پوتین و رشد دیکتاتوری در جهان
جورج سوروس با اشاره به نقش اینترنت و شبکه‌های اجتماعی افزود که انحصارطلبی این شرکت‌ها «پیامدهای گسترده سیاسی» دارند و از اثرات مخرب آنها بر جامعه و ذهن افراد می‌توان به انتخاب دونالد ترامپ به سمت رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد.

آقای سوروس دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا را فردی با تمایلات «دیکتاتوری» خواند و دولت او را «خطری برای جهان» دانست و افزود که معتقد است آقای ترامپ تا سال ۲۰۲۰ میلادی و یا زودتر مجبور به ترک سمت خود خواهد شد.

جورج سوروس ۸۷ ساله که از بازماندگان هولوکاست (کشتار دسته‌جمعی و نسل‌کشی در جریان جنگ جهانی دوم) است نسبت به افزایش حاکمیت دیکتاتوری و مافیایی در نقاط مختلف جهان از جمله روسیه تحت سلطه ولادیمیر پوتین هشدار داد و این برهه از تاریخ را «دردناک» توصیف کرد.آقای سوروس در پایان سخنانش سال ۲۰۱۸ میلادی را سال «لغزش و ریزش دموکراسی» خواند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *