پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تظاهرات بحرینی ها در حمایت از شیخ عیسی قاسم

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۴
کد مطلب: 585759
مردم بحرین شامگاه جمعه در محکومیت اقامت اجباری آیت الله شیخ عیسی قاسم در مناطق مختلف این کشور تظاهرات کردند.
تظاهرات بحرینی ها در حمایت از شیخ عیسی قاسم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا، فعالان بحرینی گزارش دادند، مردم این کشور در منطقه مالکیه، کرباباد، ابوصیبع و شاخوره در حمایت از آیت الله شیخ عیسی قاسم شعار سردادند.

بنابر این گزارش، مردم بحرین همچنین در این تظاهرات سالگرد شهادت مصطفی حمدان که ژانویه 2017 به ضرب گلوله نظامیان حکومت آل خلیفه بحرین به شهادت رسیده بود، گرامی داشتند.

در همین حال نیروهای امنیتی بحرین روز جمعه برای هشتاد و یکمین هفته پیاپی مانع از برگزاری نماز جماعت در مسجد امام صادق (ع) منطقه الدراز شدند.

 حکومت بحرین از خرداد 1395 با سلب تابعیت و محاکمه آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، منطقه الدراز محل سکونت وی را به محاصره امنیتی در آورده و مانع از برگزاری نماز جمعه شیعیان در این منطقه شده است.

دادگاه بحرین در مه (اردیبهشت) 2016 شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین را به یک سال زندان با توقف اجرا و جریمه مالی 100 هزار دینار بحرین معادل 265 هزار دلار به بهانه جمع آوری خمس و پولشویی محکوم کرد.

وزارت کشور بحرین در ژوئن (خرداد) 2016 شیخ عیسی قاسم را سلب تابعیت کرد.بحرین از سال 2011 تاکنون با بحران نارضایتی های عمومی ناشی از سیاست های ظالمانه رژیم آل خلیفه مواجه است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *