جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
رییس ستاد بازسازی مناطق زلزله‌زده کرمانشاه:

بیش از 12 هزار "کانکس" تحویل داده‌ایم

شنبه ۷ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۹
کد مطلب: 585745
رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه از اسکان موقت 15 هزار و 500 خانوار مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد .
بیش از 12 هزار "کانکس" تحویل داده‌ایم
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایسنا، رضا خواجه ای به تشریح آخرین اقدامات بنیاد مسکن در مناطق زلزله زده کرمانشاه پرداخت و با بیان اینکه 21 هزار و 135 واحد احداثی نوع یک و 19 هزار و 520 واحد احداثی نوع دو در مناطق زلزله زده ارزیابی شده، اظهارکرد: علاوه براین 59 هزار واحد نیز به تعمیر نیاز دارند .
 
خواجه ای گفت: تاکنون 12 هزار واحد تخریبی در مناطق زلزله زده آوار برداری شده است.خواجه ای با بیان اینکه از مجموع 59 هزار واحدی که نیاز به تعمیر دارند کار تعمیر 9550 واحد در حال انجام است، افزود: همچنین عملیات تعمیر 4300 واحد به اتمام رسیده است .رئیس ستاد بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه در خصوص اسکان موقت زلزله زدگان نیز تصریح کرد: تاکنون 12 هزار و 500  خانوار زلزله زده کانکس دریافت کرده‌اند .

وی تاکید کرد: سه هزار خانوار نیز خواستار دریافت وجه نقدی به جای کانکس بودند که به هرکدام از آنها مبلغ پنج میلیون تومان معادل قیمت یک دستگاه کانکس پول پرداخت شد .نماینده بنیادمسکن کشور در مناطق زلزله زده خاطر نشان ساخت: تا زمانی که متقاضی واجد شرایط وجود داشته باشد، کار تحویل کانکس یا پرداخت وجه نقد به جای کانکس ادامه خواهد یافت .

به گفته این مسئول تاکنون جمعا 15 هزار و 500 خانوار در مناطق زلزله زده اسکان موقت شده اند .وی در ادامه از معرفی 30 هزار واحد متقاضی دریافت تسهیلات به بانک های عامل خبرداد و عنوان کرد: از این تعداد 16 هزار واحد عقد قرار داد شده اند.

وی اضافه کرد: به 12 هزار واحد نیز تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است .وی در پایان به موضوع بازسازی مناطق زلزله زده و مشارکت مردم در بازسازی ها اشاره کرد وگفت: کار بازسازی واحدهای مسکونی در مناطق روستایی را ظرف یک سال و در مناطق شهری را ظرف یک سال ونیم آینده به اتمام خواهیم رساند.
 
  •  
     
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *