جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰
محمود واعظی:

بودجه همه دستگاه ها محدود شده است

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب: 585636
رییس دفتر رییس جمهور پس از بازدید از جشنواره تئاتر فجر گفت: بودجه تنها در حوزه تئاتر محدود نشده است بلکه سایر دستگاه ها هم با محدودیت بودجه مواجه هستند و بودجه شان به طور کامل تخصیص نمی یابد باید بتوانیم قدری مهندسی مصرف داشته باشیم.
بودجه همه دستگاه ها محدود شده است
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس؛ محمود واعظی رییس دفتر رییس جمهور شب گذشته، 5 بهمن ماه به تماشای نمایش «آکواریوم» به کارگردانی سیامک احصایی نشست.
 
وی پس از تماشای این نمایش در جشنواره بین المللی تئاتر فجر در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: جایگاه هنرمندان در دولت حسن روحنی خوب و مشخص هست هم در دولت گذشته و هم در دولت کنونی و این ارتباط دو طرفه است. 

واعظی اظهار داشت: دیدگاه های رییس جمهور درباره هنرمندان هم واضح و شفاف است تلاش هایی هم شد که در دولت یازدهم صورت گرفت و قول هایی هم در دولت دوازدهم داده شد که امیدوارم با فراغت بیشتری که ایجاد شد بتوانیم محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه بدون حضور هنرمندان نمی توان شادابی و توسعه را در جامعه محقق کرد، گفت: از محدودیت های هنرمندان خبر داریم البته برخی به دولت ارتباطی پیدا نمی کند و همه ما در یک صف هستیم، دراین زمینه باید بتوان فرهنگ سازی کرد تا فضای بازی برای همه فراهم شود باز هم هرچه وعده شده تلاش میکنیم محقق کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که رهبری در هفته های گذشته با مستندسازان و سینماگران ملاقات داشتند، رییس جمهور قرار نیست دیداری با هنرمندان داشته باشد، گفت:در ابتدای هر دولتی کارهایی است که باید به آنها پرداخته شود هر چند به چشم نیاید. ما در برنامه های خود ترامپ را حساب نکرده بودیم ، طبیعی است اگر فراغتی حاصل شود حتما جایگاه هنرمندان دراین دولت برجسته است.

واعظی درباره ارتباط دولت و شهرداری گفت: هماهنگی با شهرداری زیاد شده و ارتباط نزدیک تری حاصل شده است.

وی درباره بودجه فرهنگ و هنر توضیح داد: تنها اینطور نیست که بودجه تئاتر محدود شده باشد بودجه سایر دستگاه ها هم با محدودیت روبه رو است و تنها هم این نیست همان بودجه ها هم به طور کامل تخصیص نمی یابد اما باید بتوان بودجه را مدیریت و مهندسی کرد تا درست مصرف شود.

وی در پایان گفت: بنابراین بهترین راه مصرف صحیح همین بودجه است که به برنامه ریزی همه دستگاه ها مربوط می شود. 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *