پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

دوربین‌ حرارتی موشک‌ ضدزره +عکس

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۲۸
کد مطلب: 585627
صنایع دفاعی ایران با ساخت تصویرسازهای حرارتی برای سامانه‌های ضدزره، امکان استفاده از آنها در شب و شرایط مختلف جوی را فراهم کرده‌ است.
به گزارش جهان نيوز؛ ساخت تصویرساز حرارتی برای موشک‌های هدایت شونده ضدزره دهلاویه، طوفان و توسن  یکی از دستاوردهای مهم وزارت دفاع کشورمان است.
 
سامانه‌های حرارتی برای ایجاد قابلیت‌های بهتر عملیاتی  در رزم روز و شب جهت کشف و درگیری با اهدافی که پنهان کاری و استتار خوبی دارند، ساخته شده‌اند. این سامانه‌ها در طیف مادون قرمز کار می‌کنند.

سامانه‌های تصویرساز حرارتی به دو دسته سرد شونده و غیر سرد شونده تقسیم می‌شوند. تفاوت این دونوع در آن است که سامانه‌های سرد شونده از  قدرت تفکیک و حساسیت دمایی بالاتری برخوردار بوده و در نتیجه کیفیت تصویر بهتری دارند.

صنایع دفاعی جمهوری اسلامی ایران موفق به ساخت سامانه‌های تصویرساز حرارتی سردشونده و غیرسرد شونده با نام  RU244TK و RU150TK برای انواع موشک‌های ضدزره طوفان، دهلاویه و توسن شده است. 

دوربین‌های حرارتی RU244TK با تکنولوژی آشکارسازهای سرد شونده و با زوم ثابت دوگانه و دوربین‌های حرارتی RU150TK با تکنولوژی غیرسردشونده و زوم ثابت برای نصب روی انواع سامانه‌های ضد زره هدایت شونده طوفان، دهلاویه و توسن طراحی شده و قابلیت عملکرد در تاریکی مطلق، مه، دود و گردو غبار غلیظ را دارند.

از دیگر نکات حائز اهمیت این دوربین‌ها نصب سریع و عدم نیاز به هم‌محوری با موشک‌انداز است.

 قابلیت نصب روی سکوهای متحرک، بهره‌گیری از سلول آشکار ساز سرد شونده و غیر سرد شونده نسل سوم، انطباق تصویر حرارتی و روزانه، کیفیت بالای تصویر و بهره‌گیری از باتری‌های قابل شارژ  از دیگر ویژگی‌های این سامانه است.


دوربین‌های حرارتی RU244TK و RU150TK

دوربین حرارتی سامانه ضدزره توسن

دوربین حرارتی سامانه ضدزره دهلاویه

موشک ضدزره دهلاویه

موشک ضدزره توسن
منبع: تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *