پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱

گاف سخنگوی آمریکا درباره کُردهای سوریه

جمعه ۶ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۰۷
کد مطلب: 585618
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری، نیروهای وابسته به «یگانهای مدافع خلق» (YPG) در شمال غربی سوریه را «پ ک ک» خواند!
گاف سخنگوی آمریکا درباره کُردهای سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از دیلی صباح، «هیثر نائورت» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه نیروهای وابسته به «یگانهای مدافع خلق«» (YPG) در شمال غربی سوریه را «پ ک ک» خواند!
 
نائورت در نشست خبری روز پنج شنبه گفت که «ترکیه به جای مبارزه با داعش، با نیروهای پ ک ک درگیر شده است!»

وی افزود: «واشنگتن نگرانیهای ترکیه در خصوص این موضوع را درک می کند» و تأکید کرد که منظور اصلی وی، همان یگانهای مدافع خلق بوده است و نه پ ک ک!

همزمان با تداوم عملیات نظامی ارتش ترکیه (موسوم به شاخه زیتون) علیه نیروهای وابسته به یگانهای مدافع خلق و تروریستهای داعش در منطقه عفرین در شمال غرب سوریه، یک سخنگوی پنتاگون گفت که فرماندهان ارتش آمریکا و ترکیه در مورد امکان ایجاد یک «منطقه امن» در امتداد مرز سوریه با یکدیگر گفتگو کردند.

«کنث مک کنزی» افسر ارتش آمریکا و سخنگوی پنتاگون در بیانیه ای اعلام کرد: «ما تسلیحاتی را که در اختیار [یگانهای مدافع خلق] قرار داده ایم، به دقت تحت نظر داریم و تضمین می کنیم که تسلیحات به دست نیروهای ناباب نیفتد!»

گفتنی است که دولت آمریکا مدتهاست با ارسال تجهیزات نظامی گسترده و جنگ افزارهای سنگین از نیروهای وابسته به یگانهای مدافع خلق در نبردشان علیه داعش حمایت کرده است.

به رغم نگرانیهای فراوان مقامات آنکارا، رئیس جمهور پیشین آمریکا (باراک اوباما) یک برنامه حمایتی را آغاز کرد که تاکنون حدود ۵ هزار محموله تسلیحاتی از راه خشکی و ۲ هزار محموله تسلیحاتی از راه هوایی ارسال کرده است. این برنامه حمایتی در دوران ریاست جمهوری دونالد ترامپ همچنان ادامه دارد.

گفتنی است که عملیات نظامی و مداخله جویانه ارتش ترکیه از روز شنبه و با ادعای مبارزه با نیروهای وابسته به پ ک ک مستقر در سوریه- «حزب اتحاد دموکراتیک» (PYD)- و شاخه نظامی آن- «یگانهای مدافع خلق» (YPG)- که هر دو از حمایت آمریکا برخوردارند و همچنین بقایای عناصر داعش در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز شد.

طبق اظهارات رئیس ستاد ارتش ترکیه، هدف از اجرای این عملیات برقراری امنیت و ثبات در امتداد مرزهای ترکیه و این منطقه و همچنین حراست از مردم سوریه در برابر ظلم و خشونت تروریستها است!
 
منبع: مهر
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
این کجاش گاف ypj زیر شاخه سوریِ پ ک ک است همونطور که پژاک زیر شاخه ایرانی پ ک ک است و ypj و پژاک مثل پ ک ک هستن و هیچ فرقی با پ ک ک ندارن و دنبال تجزیه ایران و عراق و سوریه و ترکیه ان