جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

فردا هوای کدام استان‌ها برفی است؟

پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب: 585583
با ورود سامانه جوی تازه، کاهش قابل توجه دما روزهای جمعه تا شنبه در شمال غرب و غرب کشور و روزهای شنبه تا یکشنبه در مناطق شمالی، مرکزی و تهران رخ می‌دهد.
فردا هوای کدام استان‌ها برفی است؟
به گزارش جهان نيوز، براساس آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیشیابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی از سمت شمال غرب تا اواخر وقت امروز بارش در مناطق غرب و جنوب غرب گسترش می‌یابد.
 
به دلیل افزایش وزش باد از اواخر وقت امروز و همچنین فردا، استان‌های خوزستان و ایلام با خیزش گردوخاک مواجه هستند.
 
فردا بارش مرکز کشور و ارتفاعات غربی و مرکزی البرز را نیز در بر می‌گیرد همچنین به دلیل کاهش دما به تدریج در روز شنبه بارش در غرب دامنه‌های البرز و زاگرس به شکل برف خواهد بود.
 
افت محسوس دما از روز جمعه تا یکشنبه پیش‌ِرو در مناطقی از کشور پیش‌بینی می‌شود؛ همچنین کاهش دما در شمال غرب و غرب کشور روزهای جمعه تا شنبه و در مناطق شمالی، مرکزی و نیز تهران روزهای شنبه تا یکشنبه قابل توجه خواهد بود و توده هوای سرد تا سه‌شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت.
 
از روز شنبه تا اواخر وقت روز یکشنبه در برخی مناطق به خصوص جاده‌های کوهستانی شمال، شمال غرب و دامنه‌های البرز بارش برف همراه با وزش باد موجب کولاک و کاهش دید خواهد شد.
 
کاهش دما از روز شنبه هفته آینده تا یکشنبه قابل توجه خواهد بود و انتظار می‌رود صبح یکشنبه مناطق سردسیر در آذربایجان غربی و شرقی و اردبیل کمینه دما به 15- تا 20- درجه سلسیوس برسد؛ همچنین کاهش قابل ملاحظه دما در سواحل دریای خزر از روز شنبه تا یکشنبه خواهد بود و در مناطق جلگه‌ای گیلان کمینه دما به حدود 6- درجه سلسیوس خواهد رسید.
 
روز جمعه 1396/11/06 ‌بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، ‌دامنه‌های شمالی البرز در گیلان و غرب مازندران و کردستان‌ و بارش باران در کرمانشاه، شمال ایلام، همدان، مرکزی، چهارمحال بختیاری، ارتفاعات خوزستان، زنجان، قزوین،‌ البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود که در ارتفاعات بارش به صورت برف خواهد بود.
 
روز شنبه‌ 1396/11/07 بارش برف در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، همدان، مرکزی، غرب اصفهان، چهارمحال بختیاری و بارش باران در گیلان، غرب و ارتفاعات مازندران، گلستان، ارتفاعات خوزستان، زنجان، قزوین، لرستان، البرز و تهران پیش‌بینی می‌شود که در مناطق کوهستانی و سردسیر این استان‌ها بارش به شکل برف خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود که به‌تدریج در سایر مناطق استان‌های یاد شده نیز بارش برف رخ دهد.
 
کاهش دما در شمال‌غرب و غرب کشور بین جمعه تا شنبه و در مناطق شمال، مرکز و تهران بین شنبه تا یکشنبه قابل توجه خواهد بود و هوای نسبی سرد تا سه‌شنبه هفته آینده تداوم خواهد داشت بطوری که کمینه دما در روز یکشنبه در شمال‌غرب ‌در برخی مناطق به حدود 20- درجه سلسیوس خواهد رسید و در سواحل شمالی کمینه دما در صبح دوشنبه بین 2- تا 6- درجه سلسیوس خواهد رسید و مجددا روند افزایش دما از روز چهارشنبه پیش بینی می‌شود.
 
دریای خزر از اواخر جمعه تا یکشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود و لازم است محدودیت در تردد شناورهای سبک و ماهیگیری در نظر گرفته شود.
 
با توجه به شرایط فوق توصیه می‌شود که انتخاب زمان سفر مناسب برای کاهش یا اجتناب از مواجهه با مخاطرات ناشی از لغزندگی و کاهش دید در جاده‌های کوهستانی غرب، شمال‌غرب و شمال کشور و همچنین تجهیز خودرو به تجهیزات زمستانی انجام شود.
 
توجه به مصرف بهینه سوخت و انرژی به‌ویژه مصرف گاز برای اجتناب از افت فشار در شبکه گازرسانی، جمع‌آوری محصولات باغی قابل برداشت برای اجتناب از خسارت یخ‌زدگی در مناطق شمالی کشور و مدیریت در مصرف سوخت و تنظیم دما در گلخانه‌ها و دامداری‌ها و کندوهای زنبور برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی ضروری است.
 
آسمان تهران فردا نیمه‌ابری تا ابری،‌همراه با وزش باد، گاهی بارش باران پیش‌بینی می‌شود و روز شنبه آسمان تهران نیمه‌ابری، اوایل شب وزش باد شدید، گاهی بارش باران و گاهی بارش برف پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 11 و 4 درجه خواهد بود.
 
روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 25 درجه بالای صفر گرم‌ترین و اردبیل و همدان با کمینه دمای 7 درجه زیر صفر سردترین‌ مراکز استان هستند؛ این در حالی است که بیشینه دما فردا در اردبیل (1-) درجه خواهد بود همچنین روز شنبه در اردبیل بیشینه دما (3-) درجه و کمینه دمای (11-) درجه خواهد بود.
 
فردا کمینه دمای 16 استان صفر و زیر صفر درجه خواهد بود.
 
میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز 29 دی‌ماه امسال 36.5 میلی‌متر ثبت شد؛ بارش در سال گذشته در همین بازه زمانی 50.7 میلی‌متر بود،بنابراین بارش سال جاری 72 درصد بارش سال گذشته است، بیشترین میزان بارش در هفته هفدهم سال زراعی متعلق به کیاشهر در استان گیلان به میزان 58 میلی‌متر بود.
 
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *