کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مردم توقع دارند که ما همه کجی‌ها را برطرف کنیم

5 بهمن 1396 ساعت 18:02

معاون اول قوه قضاییه گفت: استحضار دارید که امروز یکی از موضوعاتی که دشمن روی آن متمرکز شده، مسئله اقتصاد است.


به گزارش جهان نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه در گردهمایی روسای کل، دادستان‌ها، معاونان اجتماعی و معاونان راهبردی دادگستری‌های سراسر کشور اظهار کرد: براساس وظایف محوله و نیز نوع نگاه مردم و مسئولان به دستگاه قضایی طبیعتاً ما وظیفه سنگینی را بر عهده داریم. حتی برخی مسائل که مربوط به دستگاه قضایی نیست از این دستگاه توسط مردم مطالبه می‌شود. حتی دستگاه اجرایی هم برای رفع کاستی‌ها و مشکلات از قوه قضاییه استمداد می‌خواهند. مجلس شورای اسلامی هم در برخی مسائل جامعه از قوه قضاییه تقاضای رسیدگی و استمداد دارد.
 
سخنگوی قوه قضاییه افزود: طبیعتاً برای رسیدگی به این تقاضا‌ها و انجام تکالیف محوله نیازمند یکسری امکانات و منابع مالی هستیم.
 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای اظهار کرد: در عین حالی که دولت و مجلس در این زمینه به ما کمک کرده‌اند، اما باز هم ما تقاضای مساعدت بیشتری داریم. برای امیدی که مردم به دستگاه قضایی دارند و نیز برای انجام تکالیف محوله باید بیش از این به ما کمک کنند.
 
سخنگوی قوه قضاییه در ادامه گفت: بر اساس همین موارد از همه همکاران در سراسر کشور خواسته می‌شود که با دولت و مجلس تعامل داشته باشند و تکالیف و مأموریت‌های خود را به صورت کامل ودقیق برای آن‌ها توضیح دهند؛ چون ممکن است بسیاری از این افراد از وظایف قوه قضاییه و تکالیف محوله به صورت دقیق و جزئی اطلاعات کاملی نداشته باشند و لازم است که تکالیف و مأموریت‌ها به صورت جزئی برای آن‌ها تبیین شود.
 
سخنگوی قوه قضاییه افزود: علاوه بر این موارد کسری و کمبود‌های مختلف اداری هم داریم؛ مثلا از نظر مکان، منابع انسانی، تجهیزات و ... در مضیقه هستید.
 
معاون اول دستگاه قضا گفت: با این حال توقعی که امروز جامعه از ما دارد بسیار زیاد است، در بسیاری از موارد و موضوعات ما متولی نیستیم؛ اما مردم از ما توقع رسیدگی دارند. مردم توقع دارند که ما همه کجی‌ها را برطرف کنیم و کار‌های زمین مانده را در دست بگیریم.
 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بیان کرد: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب هستیم و اکنون در وضعیتی هستیم که اگر هوشیاری و استقامت داشته باشیم، موفقیت حاصل می‌شود.
 
سخنگوی قوه قضاییه عنوان کرد: در این خصوص بر اساس ایمان، تعهد و اراده‌ای که در شما سراغ دارم از شما می‌خواهم که در این شرایط بیش از گذشته از خود و مجموعه خود مراقبت کنید. باید نیرو‌های خود را دلگرم کنید که در این مواقع حساس دچار ضعف نشوند؛ چون تمام تلاش دشمن این است که در این وضعیت حساس مردم و مسئولانِ ما را دلسرد کند. دشمن می‌خواهد مشکلات را بزرگ جلوه دهد و نکات مثبت دیده نشود.
 
وی گفت: نباید اجازه داد که نقاط ضعف بزرگ جلوه کند. امروزه شرایط ما نسبت به اوایل انقلاب بسیار بهتر شده است و باید در این خصوص حواسمان را بیشتر جمع کنیم.
 
معاون اول دستگاه قضا در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع اقتصاد و اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: استحضار دارید که امروز یکی از موضوعاتی که دشمن روی آن متمرکز شده است مسئله اقتصاد است؛ لذا یکی از کار‌هایی که مقام معظم رهبری، ولی امر ما مسلمین بر آن تاکید دارند همین مسئله اقتصاد و به تبع آن اقتصاد مقاومتی است. نجات امروز کشور ما در مسائل اقتصادی در گرو توجه به اقتصاد مقاومتی است.
 
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای بیان کرد: سیاست‌های کلی هر موضوعی از جمله اقتصاد مقاومتی توسط رهبری و با مشاوره با مجمع تشخیص مصلحت نظام ابلاغ می‌شود. مقام معظم رهبری تدوین سیاست‌های کلی را برعهده دارند که این کار را بر عهده مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داده‌اند و گفته اند که باید بر سیاست‌ها نظارت شود تا بدرستی انجام شوند.
 
سخنگوی قوه قضاییه بیان کرد: لذا زمانی که یک سیاست کلی از طرف، ولی امر به ما ابلاغ می‌شود همه ما مکلف هستیم که به آن اهتمام بورزیم.
 
وی اظهار کرد: نکته دیگر این است که به لحاظ اهمیت مسئله، مقام معظم رهبری وقتی می‌خواهند یک سیاست را ابلاغ کنند ماه‌ها و شاید سال‌ها روی آن مباحث کارشناسی صورت می‌گیرد. یعنی خودشان موضوعات را بررسی می‌کنند؛ از کمک کارشناسان استفاده می‌کنند و با کمک مجمع تشخیص مصلحت نظام به یک جمع بندی می‌رسند؛ لذا سیاستی که به این صورت تهیه و ابلاغ شده است و پشتوانه قوی دارد باید در عمل به آن اهتمام ویژه‌ای صورت گیرد.
 
منبع: دانشجو


کد مطلب: 585574

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/news/585574/مردم-توقع-همه-کجی-ها-برطرف-کنیم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com