پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

برای نخبه‌های طنز بودجه صرف نمی‌شود

پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۲۶
کد مطلب: 585531
بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون گفت: بودجه صرف هنرمندانی چون سیروس گرجستانی، فتحعلی اویسی، حمید لولایی، یوسف صیادی، یوسف تیموری، مجید صالحی، امیر جعفری، مریم امیرجلالی و شهین تسلیمی که در کار طنز پخته شده اند و کار بلد هستند نمی شود.
برای نخبه‌های طنز بودجه صرف نمی‌شود
به گزارش جهان نيوز، خشایار راد بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون درباره وضعیت فعلی کمدی اظهار کرد: در حال حاضر بیشتر تولید آثار به موضوعات اجتماعی از جمله اعتیاد، کودکان کار و فضای مجازی تعلق دارد و طنز کمتر است.

وی درهمین راستا افزود: وضعیت طنز نسبت به گذشته بدتر شده و استنباطم این است که بعضا به دلیل اقتصادی و بازگشت سرمایه به سراغ بازیگرانی می روند که یکی دو کار طنز در رزومه دارند تا سرمایه تهیه کننده نیز برگردد.
بازیگر "سفر در خانه" با اشاره به کنار گذاشته شدن نخبه های کمدی اظهار کرد: بودجه صرف هنرمندانی چون سیروس گرجستانی، فتحعلی اویسی، حمید لولایی، یوسف صیادی، یوسف تیموری، مجید صالحی، امیر جعفری، مریم امیرجلالی و شهین تسلیمی که در کار طنز پخته شده اند و کار بلد هستند نمی شود و از این افراد یا مجموعه ای از آن ها کمتر آثار طنز می بینیم.

راد ادامه داد: این بازیگران می دانند که مخاطب با چه نوع طنزی اعم از موقعیت، لحظه و موزیکال ارتباط برقرار می کند. به دلیل همین شناخت، کمتر به سمت گونه غیر کمدی گرایش پیدا می کنند. مجموع بازگشت سرمایه و کنار گذاشتن نخبه های کمدی باعث شده است که طنز فعلی نسبت به گذشته کمرنگ تر شود.

وی درباره علاقه خود به بازی در آثار کمدی توضیح داد: پیش از این که وارد عرصه تصویر شوم 23 سال تئاتر کار کردم. در این بیست و سه سال بیش از 80 درصد نمایش هایی که بازی کردم طنز بود. گرایش من بیشتر به سمت طنز است یعنی خنداندن مردم برایم اهمیت بیشتری دارد. فیلم های زیادی ساخته می شود اما آن چیزی که تماشاگر در منزل یا سینما، خارج از همه مسائل زندگی تماشا کند و لبخندی بر لب مخاطب بنشیند بیشتر قبول دارم و دوست دارم، به همین خاطر بیشتر آثاری که در آن بازی کردم  طنز است.

این بازیگر درباره شخصیت خود که بیشتر جدی است یا شوخ طبع بیان کرد: هرکس که در جامعه مرا می بیند می گوید که خودم هستم و مانند فیلم هایم رفتار می کنم.

راد ورود بازیگران سوپراستار سینما به تئاتر را بیشتر ناشی از گیشه خواند و افزود: چند عامل دست به دست هم داده است تا این روند پیش آید. کم کاری، سرمایه گذار تئاتر، استفاده از چهره برای جذب تماشاگران بیشتر به دیدن نمایش ها از عواملی است که باعث می شود از بازیگران سوپراستار سینما استفاده شود.

وی درباره دستمزدهای بالای بازیگران سینمایی در تئاتر خاطرنشان کرد: اگر اثری به واسطه حضور بازیگر شاخصی فروش بالایی دارد به خاطر حضور چهره هاست آن هم وقتی هنوز اثر دیده نشده است. بنابراین به آن بازیگر که جذب مخاطب کرده طبیعی است که دستمزد خوبی داده شود. سینما تجارت و بیزینس است یعنی اگر کسی سرمایه گذاری می کند انتظار دارد که علاوه بر این که سرمایه اش برگردد سود بیشتری هم نصیبش شود بنابراین بازیگرانی را انتخاب می کند که پولش را با سود خوب برگردانند.

منبع:میزان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *