پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
هاشمی‌زاده مطرح کرد:

تخصیص 140میلیون دلاربرای گرد و غبار خوزستان

پنجشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۸
کد مطلب: 585425
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در بودجه 97، 140 میلیون دلار برای مقابله با ریزگردها و تأمین برق استان خوزستان در نظر گرفته شده است.
تخصیص 140میلیون دلاربرای گرد و غبار خوزستان
به گزارش جهان نيوز، فرامند هاشمی‌زاده معاون عمرانی استاندار خوزستان درباره اعتبار تخصیص یافته در لایحه بودجه 97 برای مقابله با ریزگردها اظهار کرد: با اجازه و موافقت مقام معظم رهبری در لایحه بودجه 97، 140 میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مقابله با ریزگردها و تأمین برق استان خوزستان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: اعتباری که در لایحه بودجه برای خوزستان به منظور مقابله با ریزگردها در نظر گرفته شده بود حذف و مقرر شد اعتباری از صندوق توسعه ملی با موافقت مقام معظم رهبری به این طرح اختصاص پیدا کند.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با بیان اینکه هدف حجتی از سفر به خوزستان رسیدگی به بحران ریزگردها است، ادامه داد: همچنین وزیر جهاد کشاورزی، افتتاح کانال 47 کیلومتری آب را بررسی کرده و قرار است امسال این کانال، اراضی 30 هزار هکتاری تحت کشت را آبیاری کند البته 19 هزار هکتار از این اراضی هم برای مقابله با ریزگردها درختکاری خواهد شد.

هاشمی‌زاده تصریح کرد: رئیس سازمان محیط زیست هم از کانون ریزگردها بازدید کرده همچنین بررسی خشکسالی خوزستان و تامین حقابه تالاب‌ها از موارد رسیدگی کلانتری در سفر به خوزستان بوده است.

وی گفت: در جلساتی که با وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست تشکیل دادیم، برنامه‌های گذشته مورد تأئید گرفت، روند انجام طرح‌ها سرعت پیدا کرد و مقرر شد با به کارگیری روش‌های مختلف و بازدیدهای مکرر، بحران ریزگردها را مرتفع کنیم.

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به رایزنی با کشورهای همسایه به منظور رفع منشاء خارجی ریزگردها، خاطرنشان کرد: تصمیم‌گیری برای رفع منشاء خارجی ریزگردها در سطح ملی در حال انجام بوده و مراودات دیپلماسی هم در این زمینه در حال پیگیری است، همچنین با توجه به اینکه هیئت‌های عراقی در یک ماه گذشته به ایران سفر کردند، اقدامات کارشناسی مناسبی برای رفع ریزگردها انجام شده است لذا در جلسات برگزار شده، این موضوع هم مورد تأکید وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان محیط زیست قرار گرفت و مقرر شد این موضوع به صورت جدی در هیئت دولت بررسی شود تا مراودات کارشناسی و برنامه‌ریزی مشترکی میان 4 کشور سوریه، ترکیه، عراق و ایران صورت بگیرد.
هاشمی‌زاده در ادامه با اشاره به تامین آب شرب سایر استانها از خوزستان، بیان کرد: تامین آب شرب برای سایر استان‌ها از خوزستان مشکلی ایجاد نمی‌کند در دولت‌های گذشته هم با این موضوع موافقت شده و برنامه‌هایی هم در این راستا وجود داشته است.

وی همچنین درباره بحران کم آبی در شهرستانها و بخش‌های خوزستان، اضافه کرد: غیزانیه به دلیل عدم وجود تأسیسات، شبکه آبی و خط انتقال آب سالها با مشکل کم آبی مواجه بوده است، اما  قرار است خط انتقال آب برای این بخش احداث تا آب مورد نیاز این بخش تأمین شود همچنین اداره آبفای روستای غیزانیه وظیفه انتقال آب به این بخش را برعهده دارد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *