جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱
۱

کلید تنظیم بازار ارز دست دولت است

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب: 585325
انارکی عضو کمیسیون اقتصادی گفت: دولت اگر بخواهد می‌تواند قیمت ارز را ثابت نگه دارد یا کاهش و افزایش دهد.
کلید تنظیم بازار ارز دست دولت است
به گزارش جهان نيوز: احمد انارکی عضو کمیسیون اقتصادی با اشاره به افزایش نرخ ارز اظهار داشت: سیاست‌های پولی و ارزی ما مشخص است تنظیم بازار ارز در دست دولت است و دولت اگر بخواهد می‌تواند قیمت ارز را ثابت نگه دارد یا کاهش و افزایش دهد.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد قیمت ارز تحت کنترل و در دست دولت است٬ افزود: با توجه به این که صرافی‌های مشخصی ارز را به این بازار تزریق می‌کنند و چون به قدر کافی ارز داریم دولت می‌تواند نرخ ارز را کاهش دهد.
 
انارکی با اشاره به اظهارات اخیر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر کاهش قیمت نرخ ارز از بهمن ماه تصریح کرد: کاهش قیمت نرخ ارز حائز اهمیت است ما زمانی ارز ۳ هزار و ۵۰۰ تومانی داشتیم و الان این قیمت از ۴ هزار و ۵۰۰ هم گذشته است؛ بنابراین اینکه دولت تا چه میزان نرخ ارز را کاهش دهد بسیار اهمیت دارد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی با بیان این که امیدواریم دولت نرخ ارز را تثبیت کند تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از افراد نمی‌دانند باید چه اقدامی انجام دهند تولیدات خوابیده است مردم ترجیح می‌دهند در شرایط کنونی سراغ سرمایه گذاری در ارز بروند بنابراین بهتر است دولت یا نرخ ارز را تثبیت کند یا سود بانک‌ها را افزایش دهد تا مردم از سرمایه گذاری در بازار ارز منصرف شوند.
 
وی در پایان با تاکید بر این که همانند سال گذشته انتظار می‌رفت که دولت ارز را تک نرخی کند خاطر نشان کرد: معتقدم اگر دولت بخواهد می‌تواند ارز را تک نرخی کند.
 
منبع: دانشجو
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


United Kingdom
حسابی تا میتونید کمک کنید به دولت
یادمه چقدر احمدی نژادو زدید
بهار می آید