پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
۲
تأملی در نام مبارک زینب کبری سلام الله علیها

چه کسانی زینت اسلام هستند؟

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
کد مطلب: 585309
حال هر کدام از ما که ادعای مسلمانی داریم باید (زینب) و مانند بانوی قهرمان کربلا، زینت پدران خود و اسلام باشیم.
بانوی قهرمان کربلا که پنج تن آل عبا (علیهم‌السلام) را درک فرموده، زینب نام دارد. یک احتمال آن است که این نام مبارک، ترکیبی از (زین) و (اَب) به معنای (زینت پدر) باشد.
 
بر اساس روایت شریف نبوی که (اَنا و عَلیٌّ اَبَوا هذهِ الاُمَّة / من و علی پدران این امّت هستیم) ما فرزندان پیامبر اعظم و امیرالمؤمنین علی (علیهما‌ السلام) هستیم و چه خوب است که ما هم زینت پدران خود باشیم.
 
روایت دیگری منسوب به امام صادق علیه‌السلام است که (کونُوا لَنا زیناً وَ لا تَکونُوا عَلینا شینا / مایه زینت و آبروی ما باشید نه سبب بدنامی).
 
حال هر کدام از ما که ادعای مسلمانی داریم باید (زینب) و مانند بانوی قهرمان کربلا، زینت پدران خود و اسلام باشیم.
 
اگر کسی بددهان، اهل غیبت و رشوه و ربا باشد، به احکام اسلامی بی‌اعتنایی کند، اخلاق خوبی نداشته باشد، با بدحجابی زمینه انحراف دیگران را فراهم آورد، نگاه خود را کنترل نکند و اهل دیدن تصاویر خلاف شرع در فضای مجازی باشد، با ظلم مبارزه نکند و آنچه برای خود نمی‌پسندد را به دیگران تحمیل کند، حقوق نجومی بگیرد و اشرافی‌گری را در زندگی برگزیند و به فقرای جامعه بی‌توجهی کند و با دشمنان اسلام سازش نماید، آیا می‌توان او را زینت اسلام دانست؟
 
ضمن تبریک میلاد بابرکت بانوی صبر و شجاعت، زینب کبری (سلام الله علیها)، امیدواریم همه ما به جز اظهار زبانی در پذیرش اسلام، در عمل هم به این دین شریف پایبند باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر کسی یا سایتی (به خصوص داعیه انقلابی بودن هم داشته باشد) اقدام به تبلیغ برای کالاهای خارجی و دشمن کند و تصاویر زنان بی حجاب آن ها را با وضعیت های زشت نشستن و بدن نشان دهد و...آیا زینت اهل بیت (ع) و حضرت زینب (س) است؟!
Iran, Islamic Republic of
چقدر بی غیرت شده ای سایت جهان نیوز! مخاطب خود شمایی با این عکس هایی که از زنان ...می زنی و تبلیغ می کنی. فروشگاه لباسی که سهامدارش صهیو نیستها هستند را با عکس های آنچنانی می زنی و دم از زینت ائمه بودن می زنی؟! خب برو ترکیه فعالیت کن! از بی غیرتی همین نظر را هم می زنی به جای این که بروی خودت را اصلاح کنی! سکولار نقابدار!