پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

منازعه آمریکا و کره شمالی در نشست خلع سلاح

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۷
کد مطلب: 585116
کره شمالی بر این باور است که یک قدرت بازدارنده قدرتمند و معتبر برای مقابله با هرگونه حمله را در اختیار دارد.
منازعه آمریکا و کره شمالی در نشست خلع سلاح
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم ، کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرده است که یک قدرت بازدارنده قدرتمند و معتبر هسته‌ای در اختیار دارد تا هرگونه حمله‌ای را دفع کند. کره شمالی همچنین آمریکا را متهم کرده است که به بهانه تضمین امنیت بازی‌های المپیک زمستانی که قرار است ماه آینده در کره جنوبی برگزار شود، تجهیزات نظامی خود را در منطقه مستقر نموده است.

"هان تائه سونگ" سفیر کره شمالی در دفتر سازمان ملل در ژنو در نشست خلع سلاح از آمریکا خواسته است تا مانورهای نظامی مشترک با کره جنوبی را برای همیشه متوقف کند. این در شرایطی است که آمریکا و کره جنوبی تصمیم گرفتند تا مانورهای نظامی مشترک خود را در آستانه بازی های المپیک زمستانی متوقف کنند تا تنش ها در منطقه کاهش یابد.

وی در ادامه تاکید کرد: بر خلاف روند خلع سلاح، نیروهای آمریکایی همچنان وارد مانورهای نظامی سختگیرانه‌ای می شوند و تجهیزات نظامی راهبردی خود را در آستانه بازی های المپیک زمستانی در نزدیکی شبه جزیره کره مستقر کرده اند.

این در شرایطی است که «مون جائه این» رئیس جمهور کره جنوبی در سخنانی تاکید کرد: باید تلاش های بیشتری صورت گیرد تا مذاکرات دو کره درباره بازی های المپیک زمستانی ماه آینده، در نهایت منجر به مذاکره بین کره شمالی و آمریکا بر سر برنامه تسلیحاتی پیونگ یانگ شود.

وی در جمع مقام های ارشد کره جنوبی در کاخ ریاست جمهوری تصریح کرد: سئول با یک شانس ارزشمند و گرانبها روبرو است تا در را به سوی حل و فصل مسالمت آمیز مساله هسته‌ای کره شمالی و استقرار صلح و ثبات در شبه جزیره کره، باز کند.

نوبوشیگه تاکامیزاوا فرستاده ژاپن نیز در سخنانی گفت: توسعه برنامه های موشکی و هسته‌ای کره شمالی، یک تهدید بزرگ و قریب الوقوع برای جامعه بین المللی است و فشارها بر پیونگ یانگ باید افزایش یابد.
نماینده کره شمالی در سازمان ملل افزود: آزمایش های هسته‌ای سال گذشته به کره شمالی این اجازه را داده است تا به یک نیروی هسته‌ای کامل و ملی با یک شیوه امن و شفاف تبدیل شود. با افتخار می گویم که نیروی هسته‌ای کره شمالی قادر به مایوس کردن و مقابله با هرگونه تهدیدی از سوی آمریکا است و این یک قدرت بازدارنده هسته‌ای قدرتمند است که مانع از هرگونه جنگ ماجراجویانه از سوی آمریکا خواهد شد.

وی تاکید کرد: کره شمالی به عنوان یک قدرت هسته‌ای مسئولیت پذیر، تا زمانی که نیروهای دشمن منافع و حاکمیت ارضی آن را نقض نکنند، تصمیمی برای استفاده از سلاح های اتمی نخواهد داشت.
روبرت وود فرستاده خلع سلاح آمریکا نیز در سخنانی گفت: آمریکا هرگز کره شمالی را به عنوان یک کشور دارنده تسلیحات هسته‌ای به رسمیت نمی شناسد. اگر کره شمالی بخواهد به جامعه بین المللی بازگردد، به خوبی می داند چه کاری باید انجام دهد، کره شمالی باید به سوی خلع سلاح شبه جزیره کره گام بردارد. فشار بر کره شمالی عمیق و شدید است و این فشارها ادامه خواهد یافت.
 
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *