پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
ساجدی:

آمریکا قصد دارد از ایران انتقام بگیرد

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 585067
کارشناس سیاست خارجی گفت: مذاکره مجدد در خصوص برجام و ایجاد اصلاحات در این توافق از طرف آمریکا یک بلوف سیاسی است.
آمریکا قصد دارد از ایران انتقام بگیرد
به گزارش جهان نيوز، محمد ساجدی کارشناس سیاست خارجی درباره احتمال اعمال اصلاحات در برجام، اظهار کرد: درست است که روابط ایران و فرانسه شکراب شده است اما به نظر می‌رسد هنوز اروپا میان ایران و آمریکا قرار دارد.

وی افزود: اینکه بگوییم اروپا میان ما و آمریکا، ایران را انتخاب کرده، حرف اشتباهی است، اما شکافی میان کشورمان و اروپا ایجاد شده و این بستگی به هنر ایران دارد که از طریق رایزنی‌های فردی با انگلیس، فرانسه و آلمان، اختلاف نظرهای پیش آمده را رفع کند.

کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: به نظر می‌رسد معاون رئیس جمهور آمریکا در رژیم صهیونیستی و مناطق اشغالی توپ را به سمتی هدایت کرده که نشان می‌دهد می‌خواهند از ایران انتقام بگیرند، زیرا شکست‌های بسیاری از کشورمان در منطقه خورده‌اند.

ساجدی خاطرنشان کرد: مذاکره مجدد در خصوص برجام و ایجاد اصلاحات در این توافق از طرف آمریکا یک بلوف سیاسی است، زیرا اگر آمریکا می‌توانست در این توافق اصلاحاتی انجام دهد تاکنون این اقدام را انجام داده بود.

وی بیان کرد: رژیم صهیونیستی پاشنه آشیل آمریکاست و اظهارات آمریکا برای اصلاح برجام برای کسب امتیازهای بیشتر مطرح می‌شود بنابراین به نظر نمی‌رسد ترامپ وارد جریان بزرگتری شود، زیرا ظرفیت چنین کاری را ندارد.

کارشناس سیاست خارجی درباره رویکرد اروپا به منظور تشکیل کارگروه اصلاح برجام، تصریح کرد: موگرینی درباره تشکیل کارگروه اصلاح توافق هسته‌ای نظر شخصی ندارد و از طرفی دیگر روس‌ها اعلام کرده‌اند اگر مذاکره مجدد در برجام صورت بگیرد، باید فاتحه همه چیز خوانده شود.

ساجدی در پایان خاطر نشان کرد: مذاکره‌ای در خصوص برجام شکل نخواهد گرفت، زیرا اگر اتفاقی بیفتد دیگر هیچ کشوری روی اعضای گروه 1+5 حساب نمی‌کند و اگر توافقی هم صورت بگیرد، برهم می‌خورد.

منبع:باشگاه خبرنگاران
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *