جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۰

عصبانیت زنجیره‌ای‌ها از حذف نمایشی غیراخلاقی

چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۶:۰۲
کد مطلب: 584996
حذف یک نمایش با موضوعی غیراخلاقی و محتوایی ضدانقلابی از جشنواره تئاتر فجر، رسانه‌های زنجیره‌ای و ضدانقلاب را عصبانی کرد!
عصبانیت زنجیره‌ای‌ها از حذف نمایشی غیراخلاقی
به گزارش جهان نيوز؛ چند روز قبل نسبت به حضور یک نمایش با موضوعی موهن هشدار داده بودیم. نمایشی که داستان آن به روزهای پیروزی انقلاب اسلامی برمی‌گردد، اما در میان همه ناگفته‌های این انقلاب، زنان ساکن در محله بدنام دوران طاغوت را انتخاب کرده و چهره‌ای خشونت‌آمیز از انقلاب و انقلابی‌ها نمایش می‌دهد.
 
متولیان جشنواره تئاتر فجر پس از اینکه متوجه اوج وقاحت این نمایش شدند، آن را از جشنواره کنار گذاشتند. اما این اقدام با حمله مشترک رسانه‌های زنجیره‌ای و ضدانقلاب مواجه شد. حتی یکی از داوران جشنواره هم در حمایت از این نمایش مبتذل انصراف داد.

انصراف این داور البته برملا ساخت که برگزار کنندگان جشنواره تئاتر فجر از چه افرادی برای کار در این جشنواره دعوت کرده بودند و باید پاسخ دهند که چرا در جشنواره‌ای که به نام انقلاب برگزار می‌شود از افرادی دعوت به همکاری کرده‌اند که دارای چنین رویکردهایی در فکر و عمل هستند.

رسانه‌های ضدانقلاب هم به این جریان پیوستند و حتی شبکه من و تو که متعلق به بهائیان است و توسط سرویس‌های جاسوسی انگلیس و رژیم صهیونیستی اداره می‌شود هم به حمایت از نمایشی درباره زنان فاحشه پرداخت.

از ضدانقلاب و پادوهای انگلیس و اسرائیل توقعی جز حمایت از این نمایش و ناراحتی شان از کنار گذاشتن چنین آثاری نیست، اما چرا رسانه‌های دولتی که با پول مردم اداره می‌شوند این‌گونه عصبی شده‌اند؟ اساسا اجرای چنین نمایش‌هایی جای سؤال دارد، چه رسد به حضور آنها در جشنواره‌ای منسوب به جشن‌های انقلاب اسلامی.

البته به جز این نمایش، تعداد دیگری از آثار هم دارای مضامین و ماجراهای رکیکی هستند. کنایه به بزرگان انقلاب و شوخی با برخی از ارزش‌های دینی، ازجمله نکاتی بود که بنابر گزارش رسانه‌ها در برخی نمایش‌های این دوره دیده شده است.
 
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


جواد
... خدا ریشه مسئولان نااهل و ناآگاه را بسوزاند
Iran, Islamic Republic of
البته اگر قابل هدایت نیستن
علی
Iran, Islamic Republic of
نااهل کسی است که کله اش را کرده زیر برف و هیچ حقیقتی را نمبیند چنان آلت دست شده که اگر کسی بگوید ماست سیاه است او هم تائید میکند تمامیت خواهان اینچور انسانهای را می خواهند برای حکمرانی ....
Iran, Islamic Republic of
مستند حرف زدن قانع کننده تره
حداقل دو تا تیتر از حامیان ایرانیش میگذاشتید خوب
موجک
Iran, Islamic Republic of
به غربگراهای پادو رو ندهید. جشنواره فجر باید در شان انقلاب اسلامی باشد.
علی
Iran, Islamic Republic of
بنام دین در این مملکت اختلاص و....هزارن فساد را انجامیدهند.بعدشم جلو چهار تا جمله کتاب و تاتر و اینها را می گیرند.شتر را بارش میبرندو میخورند حوصله اش را از مردم میگیرند .....
Iran, Islamic Republic of
آنها که یار انقلابندکه نه تنها به پول وثروت واشرافیت توجه نکرده اند بلکه جان خودو عزیزانشان را نیز فدا کرده اند ولی خوردن و بردن کار نفوذیهای خائن و غربزدگان دنیا پرست است که نه تنها ثروت مملکت را چپاول کرده اند بلکه دین و دیانت وهویت این مردم را هم میخواهند ببرند،و دیگر ایران وایرانی ؛ زبان فارسی و شیعه اثنی عشری برای همیشه از روی کره زمین محو شود؛ یک نگاه بیطرفانه به دور و بر خودمان بیندازیم، به راحتی قابل ملاحظه است.
Iran, Islamic Republic of
الان تئاتر و سینما در جهان جز مسئله جنسی (بهر بهانه که شده) بدلیل نیاز به فروش، حرفی برای زدن ندارد. این هنر از آغاز ناچار آغشته بهبی پروایی و فساد بوده. لطفا تاریخ تئاتر را در نوشته های ویل دورانت بخوانید و نیز رفتار و عملکرد بازیگران غربی در 50 سال اخیر را مورد توجه قرار دهید. .
نسخه ایرانیش که عمدتا غرغره کننده غرب است از این قاعده مستثنی نیست منتهی به برکت تعاریف اسلامی از روابط انسانی، چاره ای ندارد جز اینکه به مسائل جنسی در پوشش دوره قبل از انقلاب بپردازد
Iran, Islamic Republic of
اطلاعات شما در اين زمينه خيلي محدود است. در دنيا هر روز فيلمهاي تاريخي، پليسي، علمي، تخيلي، ترسناك، جنايي، خانوادگي و ... زيادي ساخته مي شود. بهتر است به يك كشور خارجي سفر كنيد و توي هتل كانالهاي مختلف را امتحان كنيد تا متوجه شويد ادعاي شما ("تئاتر و سينما جز مسئله جنسي حرفي براي زدن ندارد") چه قدر از واقعيت دنياي امروز فاصله دارد.
موفق باشيد
United States
باز هم جنسش قاطی داشت ؟! که برادر حسین قاط زد !