پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

تحلیل عوامل شکل‌گیری اعتراضات اخیر

سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب: 584953
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس از بررسی کارشناسی حوادث اخیر در کمیسیون متبوعش با حضور وزیر اطلاعات خبر داد.
تحلیل عوامل شکل‌گیری اعتراضات اخیر
به گزارش جهان نيوز: سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دستور کار امروز (سه شنبه) سوم بهمن گفت: جلسه امروز با دستور بررسی کارشناسی حوادث اخیر کشور به صورت تخصصی با حضور دستگاه‌ها، معاونین و کارشناسان وزارت اطلاعات برگزار شد.
 
نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در این جلسه مطرح شد که دشمن با همه ظرفیت‌های خود به دنبال براندازی است و پیاده سوار خود را در داخل فعال می‌کند.
 
وی تصریح کرد: طرح براندازی نظام مربوط به امروز و دیروز هم نیست، مربوط به چهل سال گذشته است. دشمن در این طراحی‌های خود جناح‌ سیاسی و قومیت و پیروان مذاهب را از هم تفکیک نمی‌کند بلکه همه ملت ایران و نظام را هدف قرار داده‌اند.
 
این نماینده مجلس در مجلس دهم افزود: از سوی دیگر مشکلات و عوامل داخلی در حوزه‌های پولی – مالی، حوزه اقتصادی، حوزه تولید و حوزه اشتغال وجود دارد. دشمن قادر به اقدام در داخل نیست بلکه موج‌سواری می‌کند و تلاش می‌کند با تحریک مردم و فشار بر مردم پیاده سوار خود را فعال کند.
 
نقوی حسینی ادامه داد: لازم به توضیح است در جلساتی که کمیسیون به طور تخصصی به حوادث اخیر پرداخت، روند شکل‌گیری اعتراضات، عوامل زمینه‌ساز، ورود نیروهای معاند و معترض، شکل گیری آشوب، ورود نیروهای امنیتی و انتظامی، نحوه عمل دستگاه‌ها در این حادثه، حضور خودجوش مردم در بازگرداندن آرامش به جامعه و بالاخره عوامل زمینه‌ساز که همچنان باقی است به طور کامل تجزیه و تحلیل شد.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این جلسه، پیشنهاد شد کمیته‌ای با عنوان کمیته فضای مجازی نیز در کمیسیون تشکیل شود. همچنین گزارش کمیسیون نیز در آینده تهیه و تقدیم هیأت رئیسه خواهد شد.
منبع: فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *