پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

بازداشت اولین شاهزاده زن سعودی

سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۳
کد مطلب: 584835
منابع خبری از بازداشت اولین شاهزاده زن سعودی به اتهام اعتراض به محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خبر دادند.
بازداشت اولین شاهزاده زن سعودی
به گزارش جهان نيوز به نقل از تسنیم، پایگاه خبری "الوطن یغرد خارج السرب" نوشت: صفحه "العهد الجدید" در شبکه اجتماعی توییتر که 500 هزار کاربر آن را دنبال می کنند، نوشت: خبرها از بازداشت شاهزاده نوف بنت عبدالله بن سعود الکبیر حکایت دارد.

العهد الجدید افزود: بازداشت شاهزاده نوف بنت عبدالله بن سعود الکبیر بعد از آن صورت گرفت که وی پس از بازداشت بندر بن عبدالله برادرش (در جریان تجمع اخیر شماری از شاهزادگان در مقابل) کاخ الحکم در شهر ریاض، مطالبی در توییتر نوشت که خشم محمد بن سلمان ولیعهد سعودی را برانگیخت.

پایگاه خبری "الوطن یغرد خارج السرب" اعلام کرد که با مراجعه به صفحه شاهزاده نوف بنت عبدالله بن سعود الکبیر در توییتر متوجه شده است که این صفحه بسته شده و همه مطالبش حذف شده است و این وضعیت شک برانگیز است و درستی خبر "العهد الجدید" را تقویت می کند.

صفحه العهد الجدید همچنین به نقل از منابع ویژه نزدیک به مراکز تصمیم گیری در عربستان نوشت: بن سلمان در نشست های خود تکرار می کند که وی به بازداشت هر شاهزاده ای که مطلب یا سخنی علیه دولت یا تصمیماتش مطرح کند، ادامه خواهد داد؛ حتی اگر این شاهزاده زن یا سالخورده باشد.

العهد الجدید اوایل ماه ژانویه جاری فاش کرده بود: بندر بن عبدالله بن سعود الکبیر همان شاهزاده ای بود که تجمع شماری از شاهزادگان در مقابل کاخ الحکم را رهبری کرد. همه این شاهزادگان همان روز بازداشت شدند.

درحالی که دولت سعودی علت بازداشت این شاهزادگان را اعتراض آنها به دستور شاه سعودی برای توقف پرداخت قبوض آب و برق شاهزادگان اعلام کرد؛ "مجتهد" فعال توئیتری و افشاگر اسرار خاندان سعودی در صحفه خود در توییتر علت واقعی بازداشت آنها را فاش کرد.

مجتهد که بیش از دو میلیون کاربر وی را دنبال می کنند، نوشت: علت واقعی بازداشت شاهزادگان این است که بن سلمان احساس ترس می کند و نگران است که در داخل خاندان حاکم سعودی علیه وی شورش شود.

مجتهد افزود: این شاهزادگان جلوی کاخ الحکم تجمع کردند و به بازداشت شاهزادگان نزدیک و خویشاوند خود و ناپدید شدن محمد بن نایف معترض بودند؛ نه قبوض آب و برق.  

مجتهد نوشت: محمد بن سلمان درک کرد که این اقدام سرآغاز شورش در درون خاندان حاکم است لذا بهانه ای را سرهم کرد تا مردم خوششان بیاید و به رسانه هایش دستور داد تا این دروغ (اعتراض شاهزادگان به خاطر قبوض) را منتشر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *