پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰

نجات ۷ صیاد در آب‌های عمان

سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 584807
با هماهنگی مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) چابهار و همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در عملیاتی ۲۴ ساعته، ۷ نفر صیاد لنج صیادی که به دلیل آبگرفتگی در هوای نامساعد در حال غرق شدن در دریای عمان بود، نجات یافتند.
نجات ۷ صیاد در آب‌های عمان
به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این‌باره گفت: ‌مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار MRCC، روز اول بهمن‌ به محض دریافت گزارش اضطرار شناور صیادی که به دلیل آبگرفتگی در هوای نامساعد و توفانی، در فاصله 70 مایلی و با 7 نفر خدمه در حال غرق شدن بود، نسبت به فعال کردن طرح جستجو و نجات اقدام کرد.

وی افزود: با همکاری نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و در عملیاتی 24 ساعته، همه سرنشینان این شناور در حال غرق شدن، نجات یافته و تحویل قایق ناجی در بندر چابهار شدند.

سید حسن ابراهیمی اضافه کرد: مرکز جستجو و نجات دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، به همه دریانوردان و صیادان توصیه می‌کند که قبل از عزیمت به دریا‌ ضمن کسب اطلاع از وضعیت شرایط جوی، تجهیزات کامل ایمنی و ناوبری از قبیل «موقعیت‌یاب»، «لایف رفت»، «حلقه نجات» و «جلیقه نجات» به تعداد خدمه، به‌همراه داشته باشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *