جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۱۴۲
آیت الله مصباح یزدی:

خودشان را باسوادتر از رهبری می دانند چون مثلا دکترا دارند/ آمریکا بخواهد غلطی کند، به دست همین خودی‌ها انجام می‌دهد

سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۶
کد مطلب: 584728
برخی ولایت فقیه را دیکتاتوری می دانند، حتی برخی مسئولین در داخل هم هرچند صریحا نمی گویند، اما ته دلشان همین است و با کنایه منظورشان را می رسانند.
خودشان را باسوادتر از رهبری می دانند چون مثلا دکترا دارند/ آمریکا بخواهد غلطی کند، به دست همین خودی‌ها انجام می‌دهد
گروه سیاست جهان نيوز: حضرت آیت الله مصباح در جمع فرماندهان مراکز بصیرت افزایی حوزه نمایندگی ولی فقیه به سخنرانی پرداخت. گزیده سخنان رئیس موسسه پژوهشی امام خمینی(ره) در زیر می آید:

منطق و متد کار فرهنگی با کار نظامی، متفاوت است؛ برخی گمان می کنند که می توان با دستور و فرمان، کار فرهنگی کرد، در حالی که چنین نیست؛ چون هر کاری باید به روش خودش انجام شود. لذا اگر خواستیم کار فرهنگی کنیم، باید لوازمش را نیز بپذیریم. از تغییرات لازم در کتاب ها گرفته تا شیوه تدریس و تبیین مطالب.

سالهای اخیر با گسترش فضای مجازی، زمینه ورود شبهات به ذهن بچه ها و جوانان و مردم به شدت فراهم شده است؛ ابتدای خلقت حضرت آدم تا کنون، چنین فساد فکری وجود نداشته است؛ حتی بچه های کوچک در معرض این شبهات قرار گرفته اند. از سوی دیگر، سخنان برخی مسئولین نیز این معنا را می رساند که آن ها نیز به مبانی این انقلاب، باور ندارند.

یکی ازمسئولین سطوح عالی نظام، دموکراسی را اوج تفکر بشری می دانست؛ بدین معنا که هر نظریه سیاسی غیر از آن، کمتر و کهنه تر از این نظریه پیشرفته است! این شخص در جلسه ای در همین مؤسسه اظهار داشت که ولایت فقیه، از آن جهت که در قانون آمده، مورد قبول است! این یعنی چه؟ وقتی در قانون است، می توان با یک رفراندوم، قانون را عوض کرد.

برخی ولایت فقیه را دیکتاتوری می دانند، حتی برخی مسئولین در داخل هم هرچند صریحا نمی گویند، اما ته دلشان همین است و با کنایه منظورشان را می رسانند؛ طبیعتا این افراد باور ندارند که امر ولی فقیه، لازم الاجراست. آن ها خود را فهیم تر و باسوادتر از رهبری می دانند؛ چرا که دانشگاه رفته و مثلا دکترا دارند؛ اما رهبری که این مدرک را ندارد! طبیعتا نوجوان های ما نیز که دائما شبیه این افکار، به مغزشان سرازیر است، تحت تأثیر قرار می گیرند.

 با این وضع اگر کاری نکنیم، نباید انتظار داشته باشیم، افرادی مثل شهید حسین فهمیده و شهید حججی در نسل بعد، تربیت شوند. طبیعتا با این شک و شبهه ها، این امر شدنی نیست.

خدا نکند روزی بیاید که ببینیم دستاوردهای انقلاب، بر باد رفته است و ما در خواب بوده ایم! آری، آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند؛ اگر غلطی بخواهد بکند، به دست همین خودی ها انجام می دهد؛ این که دلمان خوش باشد که اداره عقیدتی سیاسی داریم، نمی تواند جوابگوی مشکلات فکری امروز باشد. پس باید یک بازنگری در فعالیت های انجام شده در طول این چهل سال شده و برای آینده برنامه ریزی شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


علی
Iran, Islamic Republic of
...
Iran, Islamic Republic of
همین که سواد شما قبل از انقلاب در مقابله با حضرت امام(ره) و در زمان جنگ بر علیه نظر حضرت امام و در زمان ایجاد دولت فساد و همراهی با او بدرد خورد کافیه جناب
برای مخالفت ایشان با امام یه سند بده تا بگوییم حرف بی حساب نزدی و الا توی دنیا اولا حرف مفت زیاده
ثانیا اگر توجه داشتی, ایشان داره میگه عده ای ولایت فقیه امام را قبول نداشتند اگر متوجه هستی با همان ها مقابله کن همان مخالف امام ها
جناب هوادار امام !!!!!!!!!!
اگر سند هم برای حرفت دادی درسته
حداقل یه کم فکر کن!
Iran, Islamic Republic of
اینهمه سند تابحال از فساد و خرابکاری های مسولین کشور تا بحال در همه رسانه ها پخش شده است آقای محترم لطفا بفرمایید عکس اعمال شما چه بوده بجز توجیه کردند و گفتن اینکه فلانی که بیشتر آنجا داده
Iran, Islamic Republic of
جناب فهیم!!!!!! این جا قوه قضاییه نیست .
بنده که سند سخن امام را می خواهم برای روشن شدن نسبت این سخن به امام است .
این که چند جمله بنویسی هنر نیست اینکه فکر کنی بنویسی مهم است.
شما که بنده را نمی شناسی از کجا می دانی که توجیه اعمال خلاف دیگران را کرده ام ؟
انسان حرف که می زند حسابش را هم باید داشته باشد. خیلی از مرحله پرتی که روشنگری درباره نسبت کلام به امام را با افشای اسناد خلاف افراد را با هم قاطی می کنی بعد هم تهمت می زنی( که بنده توجیه کردم) خدا هدایتت کنه!
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز وقتی نوشته ها پاک میشود چه سندی را میخواهی در اینچا ببینی پس بهتر است خودت به دنبالش باشی
Iran, Islamic Republic of
این یعنی خیر خواهی شماست برادر عزیز ؟
نوشتن آدرس صحیفه نور که زحمتی ندارد
حضرات بنویسند بنده ضمانت می کنم جهان نیوز صادقانه درج کند ( به این صداقت این دوستان اعتقاد دارم : تا حالا حرفهای بنده را کامل درج کرده.)
Iran, Islamic Republic of
برای کسانی که می خواهند بدانند
بیانات مقام معظم رهبری 20 /13/ 94 در سایت ایشان هست :
بعضی هستند که مجلس خبرگان از حضور آنها بهره‌مند میشود، نه آنها از حضور در مجلس خبرگان. امثال جناب آقای یزدی یا جناب آقای مصباح، کسانی هستند که وقتی در مجلس خبرگان حضور داشته باشند، مجلس وزانت بیشتری پیدا میکند. نبودن اینها در مجلس خبرگان، به اینها هیچ‌گونه ضرری نمیزند. بله، برای مجلس خبرگان نبودن اینها خسارت است
این بیانات رهبری در تاریخ 10/ 6/ 79 درباره آیت الله مصباح یزدی در سایت ایشان:
شما میبینید این هجومهای تبلیغاتی را که به شخصیتهای برجسته، به انسانهای والا و با اخلاقهای برجسته میکنند؟ اینها همه‌اش نشان دهنده‌ی اهداف و نیات دشمن است. وقتی یک نفر مثل جناب آقای مصباح که حقیقتاً این شخصیت عزیز، جزو شخصیتهایی است که همه‌ی دلسوزان اسلام و معارف اسلامی بایستی از اعماق دل قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار میگیرد، میبینید که همین «و هم ینهون عنه و ینأون عنه». حرف رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم، هر جایی که باشد، دشمن آن‌جا را زود تشخیص میدهد؛ چون حسابگر است. دشمن - همان‌طور که گفتم - آن‌جا را میشناسد و به مقابله‌اش می‌آید. با مرحوم شهید مطهری نیز همین‌گونه برخورد کردند. امروز شهید مطهری در دنیا نیست. البته امروز هم بعضی کسان شهید مطهری را رها نمیکنند؛ امروز هم حتی به او تهاجم میکنند؛ لیکن آن روزی که زنده بود، کسانی که بوده‌اند و دیده‌اند، میدانند که با آن شهید عزیز چه کردند؛ چه اهانتها، چه ناشایستها و ناسزاها که به آن چهره‌ی مطهّر و منوّر زده شد. در همه‌ی سطوح ممکن است چنین چیزی پیش بیاید. نسبت به اشخاص هم ممکن است پیش بیاید؛ اما بایستی راه درست را، شیوه‌ی درست را و ابزار درست را، با این چیزها از دست نداد. باید اثرگذاری داشته باشد. دو چیز در کنار هم باید باشد: اول تصمیم قاطع و جدّی و هوشیارانه برای مقابله با ترفند دشمن، دوم، به‌کارگیری ابزار صحیح و اثرگذار که بهانه‌ای به دست دشمن ندهد که بتواند یک عدّه بیخبر و غافل را با آن گمراه کند.
Iran, Islamic Republic of
برای این است که ایشان حضور مخالف را همیشه به نفع میدانند چون مسایل نقد میشود و بهترین انتخاب میشود شاید برای این میگویند وزانت بیشتری پیدا میکند چون ایشان جزو تنها کسانی هستند که در مورد هر چیزی نظر دارند و بر نظر خود پافشاری میکنند حتی اگر اشتباه باشد و مورد تایید بسیاری دیگر نباشد
Iran, Islamic Republic of
بجای اینکه همش پای بی بی سی بشینی یک کلمه از حرفای رهبرو هم گوش کن
رهبری: فقدان امثال ایشان برای خبرگان خسارت است
United States
تو هم بشین 24 صدا و سیمای میلی را نگاه کن . رسانه ای سر و پا دروغ که هیچ وقت نشده بهش اعتماد کرد .از مصاحبه های دروغی با مردم خاص تا سانسورهای متفاوت !!!!!!چرا یک بار نمیاد با یک مخالف مصاحبه کنه ؟ مخالف نداریم ما تو ایران ؟ دشمن سازی 24 ساعته !!!! تو ببین و در خیال خود باش
Iran, Islamic Republic of
همون پرچم آمریکا بالای نظرت نشون از همه چیزته!
ایرانی جماعت زیر پرچم اجنبی نمی ره.
حسین
Netherlands
این حقیر از میان اغلب حاضران ، تنها مقامی که در طول انقلاب یکنواخت عملکرده و بهمراه زیرکی مومن رهبر بوده و فقط ایشان را بعنوان بالاترین مقام قبول دارم و امیدم بعد از خدای متعال به ایشان است.
یا حق
Iran, Islamic Republic of
دفاع از ولایت را باید در عمل نشان دهند وگرنه اینکه زمان تخصیص بودجه و استفاده ابزاری باشد اسمش دفاع نیست. ضمنا تفکر ایشان اگر خوب واکاوی بشه نه تنها منجر به حمایت نمیشه بلکه ... است چون ایشان اصل را بر نفی همه چیز میگذارند و اگر مطابق نظر ایشان جلو برویم اخر سر همه چیز حتی خودمان را باید نفی کنیم ولایت که جای خود دارد در کل ایشان الکی بزرگ کردن چندان عمیق نیستند بالاخره یک حرف حساب و نظریه ای باید داشته باشند با این همه سروصدا. ولی ما که ندیدیم شما اگر سراغ دارید بفرمایید.
Iran, Islamic Republic of
همین حرفت نشون میده که تبلیغات دولت روحانی روی شما چقدر تاثیر گذاشته
حداقل چیزی برای آخرت تان باقی بگذارید
با تحقیق حرف بزنید
بودجه ای که شما از آن دم می زنید 3000 میلیاردش را جناب م. ج به جیب زده. جیک یکتون در نمیاد
ح . ف بماند برای رو سیاهی شما
صندوق ذخیره فرهنگیان و ..... باقی طلب شما
شفافیت بودجه
Iran, Islamic Republic of
آهای شفافیت !
چرا اینقدر بی تربیتی ؟! این چه ظرز حرف زدنه ؟! مطمئن باش روسیاهی مخصوص دروغگوهاست !
احسنت به شما روسیاهی مخصوص دروغگوهاست اما:
اینکه گفتم 3000 میلیارد را م.ج برده بی تربیتیه و دروغ ؟
اینکه گفتم ح. ف اختلاس کرده و میدانید وثیقه 50 میلیاردی براش صادر شده بی تربیتیه و دروغ ؟
اینکه اژه ای گفت اختلاس دیده بودم ولی اتفاق صندوق ذخیره فرهنگیان فوق العاده بوده بی تربیته و دروغ؟
اینکه برجام تون روسیاهتون کرد بی تربیته و دروغ ؟
اینا دروغه ؟
باشه صبر می کنیم همان قیامت هر کی روسیاه شد معلوم می شه.
ان الله مع الصابرین
راستی, رئیس جمهور روز اول برجام ( که در اروپا تعطیل بود )گفت هزار ال سی براتون بازکردند این هم دروغ بود یا راست؟ با این ال سی ها کار می کنید نیست؟ اینا دروغه یا حرفهای بنده ؟
لیست افاضات برجامیه و کنترل تورم و رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال روی عالم را سیاه کرد!؟
بیچاره دیگه کلمه دروغ هم از شما می ترسه شما چیزی فراتر از دروغید!؟
Iran, Islamic Republic of
شما داری گناه را با بزرگ کوچک کردنش پاک و تبرعه میکنی
مقام معظم رهبری ایشان و آیت الله جوادی آملی را عقبه تئوریک نظام خواندند. شما لطفا نام چهار تا از کتاب های ایشان را که خوانده اید ببرید تا معلوم شود اهل نظرید و اهل مطالعه. حرف بی حساب که زیاده.
برای ما ملاک سخن رهبری است نه امثال شما.
محمدرضا
Iran, Islamic Republic of
اینکه حرف حساب و نظریه ای از ایشون ندیدی به دلیل اینه که به قول حسن فریدون خودتون عینک نزدی عینک که بزنی شاید ببینی هرچند بعیده.
به محضر شریفت برسونم که یکی از نظریات منحصر به فرد ایشان اینه: تا حالا همه ی فیلسوفان در کشور تحت تاثیر نظریه حد وسط ارسطویی بوده اند حتی شهید مطهری (ره) ولی ایشون نظریه ی جدید داده اند و اون اینکه:
بین حق و باطل راه رفتن نشانه ی اعتدال نیست. یعنی شما یا باید با حق باشی یا با باطل نمیتونی بین ایندو را بری و بگی من اعتدال گرام.
بین حق وباطل راه رفتن نشانه ی نفاق است.
استاد دانشکده مهندسی عمران دانشگاه علم و صنعت ایران
Iran, Islamic Republic of
خداوند این مرد بزرگ و این عمار بصیر عصر را عمر طولانی و صحت و سلامتی عنایت کند و کلام حق ایشان را در دل کسانی که با شارلاتان بازی های سیاسی و رسانه ای نسبت به ایشان بدبین شده اند جای دهد. مردی که در حقانیت او همین بس که تمام عمله و اکره کفر و نفاق و فتنه و غربزده ها و اهل فساد و فسق او را دشنام داده و توهین می کنند و او صابر و مطمئن در رکاب ولی زمان خود ایستاده و از ملامت هیچ ملامت کننده ای نمی هراسد و با بیان رسا و حق و منطق محکم و مستدل و بسیار موثر خود و شدت تاثیر گذاری قلم و کلامش آن ها را به همه گونه تهمت و دروغ و افترا و ...واداشته است. خوشا بر او چنین مقامی که مقام اولیای حق است که دشمنانشان از بدترین موجوداتند و دوستانشان از بهترین انسان ها.
حقگو
Iran, Islamic Republic of
سلام خدمت شما استاد محترم.به شما میگویند انسان بصیر.شما که معلوم میشود در دانشگاه فقط به دنبال تعلیم و تهذیب نفس بوده اید.نه مانند استاد نماهاو دانشجو نماهایی که تز منورالفکری و غربزدگی می گیرند و ریشه اسلام و دین را میزنند.بتشان و آمال و آرزویشان غرب و غربیهایند.در دانشگاه همه کار میکنند الا تعلیم و تهذیب.انصافا از شما سوال میکنم اگر برعلیه آقای مصباح موضعگیری میکردید عزیزتر نبودید در بین این جماعت.آیا از قبال دفاع از ایشان به شما چیزی می رسد.اگر میرسد والله همیجا بگویید.معلوم میشود بزرگ شده سر سفره پدرو مادرید.حقیقت را درک میکنید.افق دیدتان بلند است.حق نگهدار شما باشد
Iran, Islamic Republic of
حقگو چرا چرت میگی ؟! بزرگ شده سفره پدر و مادر رو کی یادت داده ؟! بینوا ! حق را با شخص نسنج مگه این بابا کیه اینقدر بزرگش میکنید ؟!
Iran, Islamic Republic of
خدا و اولیایش یاد داده اند
مگر شما لقمه حلال را نشنیده اید ؟
از لقمه ایشان « چرت » بیرون نیامده
اما شما ...

چراغ هدایت را نمی بینید
و کینه کور مانع است
Romania
حقگو چرت نمیگ تو چرند می گی
United States
احمدی نژاد هم علم و صنعتی بود .......................
مهدی
وسط بحثهای سیاسی و نظری عمیق مثل آدمهای خام و بی ریشه حرفهای سخیف نزن با تو ام 10 و 57
مهدی
این برای من شده یک معیار که هر کس را که اصلاح طلبان خائن بهش فحش و ناسزا بگویند حتما ادم خوب وبدرد بخوری هستش مثل اقای مصباح که واقعا نوک پیکان کینه این وطن فروش ها هستش یا اقای جنتی یا اقای رسایی یا پناهیان یا میثم مطیعی. جالب اینه که مواضع همگی این بزرگواران به روشنی از طرف رهبری علنا تایید و مورد تفقد قرار گرفته اند. حتی احمدی نژاد رو هم که دیگه کمتر می کوبند می تونم نتیجه بگیرم که انحراف پیدا کرده
United Arab Emirates
درودبی پایان خدا وصالحان بر سردار حکمت و سیاست که خود و شاگردانش خدمات ارزنده ای در جبهه نرم انقلاب داشته اند؛ تئوریسین بزرگ انقلاب که افکار والایش منشا خدمات برای موافق و مخالف محسوب میشود ، منتقدین منصفش را به تفکر وحقیقت یابی وا میدارد و موافقینش را به تحسین! شجاعت بی نظیرش در بیان حقایق ، باعث هدایت همه حتی اتمام حجت با مخالفینش میشود، افراد کم اطلاع بجای بی احترامی خوبست به بازخوانی نظرات سیاسی و فرهنگی ایشان و نقش آن در هدایت حرکت انقلاب بپردازند
رر
Iran, Islamic Republic of
افسوس كه اين مزرعه را اب گرفته. دهقان پدر سوخته را خواب گرفته!؟
سرور
Iran, Islamic Republic of
از عجایب خلقت این است/سیب چون خربزه شیرین است!
ایشان درست فرموده است و از صدر اسلام این بوده است چنانچه فرموده اند:منافقین از کفار بدترند.شما را خدا بیدار کند.
رر
Iran, Islamic Republic of
خداوند انشالله شما خرافاتي ها را نجات دهد!؟
Iran, Islamic Republic of
خب آلارم بذار خواب نمونی
رر
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه روسها الارمها را از كار انداخته اند!؟
Iran, Islamic Republic of
حرفت توهین به کیست چرا حرف کنایه دار می زنی شاعر گفته دهقان مصیبت زده تو می گویی...
رر
Iran, Islamic Republic of
مردم مضمون حرفهاي ايشان اين است كه ما بايد باقي بمانيم و جوانهاي كشور بايد بروند و كشته شوند!!؟؟
محمد تكريت11
Iran, Islamic Republic of
واقعا شعور شما همين قدر است كه در خصوص يك عالم رباني كه رهبري ايشان را در فقدان علامه طباطبايي ها و مطهريها جايگزين مناسبس ميدانند اينطور بدون مطالعه و تحقيق حرف ميزنيد خواهشا يك سرچ كوچك نظر بزرگان حوزه در مورد ايشان انجام دهيد حتما در نظرتان تجديد نظر خواهيد كرد.
رر
Iran, Islamic Republic of
شما اگر كمي شعور داشتي اسم صدام تكريتي جنايتكار را روي خودت نمي گذاشتي!؟
Iran, Islamic Republic of
...
محمد تكريت11
Iran, Islamic Republic of
البته بنده ادعاي شعور ندارم و از صدام تكريتي هم احتمالا بيشتر از شما متنفرم و مزيد اطلاع عرض ميكنم كه من هم اول فكر ميكردم كه تكريتي اسم صدام است ولي وقتي اسير شدم وبه اردوگاه 11 در تكريت منتقل شدم تازه فهميدم كه تكريت نام يك شهر است و فحش هم نيست چرا كه قبلا فكر ميكرديم وقتي ميگوييم صدام تكريتي مثلا داريم به او فحش ميدهيم.به هر حال اسم پروفايلم صدام نيست بلكه نام و شماره اردوگاهم هست.در ضمن اگر سرچ كني به شخصيت علمي و مراتب تقوا و بصيرت ايشان كه منحصر بفرد است بيشتر پي خواهيد برد.
زنده باشی آزاده دلاور !
Romania
البته که شما باید دفاع کنی تکریتی جان . سهمیه دانشگاه و حقوق خوب و مکفی و رابطه شما را تبدیل کرده به شهروند شماره ۱ کشور . با یک کارت ایثارگری تو هر اداره ای کارتو ن ۳ سوت راه میوفته . البته الان که عراق شده کشور دوست و برادر و پولهای ایران میره اونجا مصرف میشه . البته برادر من هم مجروح فاو بود خیلی چیزها را دید و از ایران رفت و حتی ۱ بار هم برنگشت .
ایرانی مسلمان
Iran, Islamic Republic of
اولا که فقط یه مشت ادعا کردی
ثانیا فرض می کنیم حرفت درست باشد حاضری اسیر ارتش صدام بشی بعد اینها را به تو بدهند
ثالثا هر چی می خواهیم چیزی نگیم نمی شه!
شعور داشته باش که این عزیزان روزی که رفتند معلوم نبود که برمی گردند، اما بود با رفتنشان ایران می ماند امنیت می ماند و عده نادان بر آنها خرده خواهند گرفت
شرم کنید خجالت بکشید کجا با قهرمانان کشورشان چنین برخورد میکنند
مگر از سوی نوکران انگلیس و امریکای جنایتکار
نوکری انگلیس مبارکتان نوکری امریکا مبارکتان
هاشمی
Iran, Islamic Republic of
ایشون به خاطر ما در اردوگاه تکریت ۱۱سالها اسارت و شکنجه های بعثی های از خدا بی خبر را تحمل کرده . سر و جان ما فدای یک تار موی آزادگان عزیز بنده کاری به افراد بی معرفت و مسخره گر ندارم آنها یا نا آگاهند یا خودشان مسخره هستند
Iran, Islamic Republic of
همین که دارید می سوزید که هنوز جمهوری اسلامی در این مملکت حاکم است برایتان کافی است مشکل شما همینه مشکل شما اینه که چشم دیدن بسیجیان ،رزمندگان ،انقلابی ها ، ایثار گران ، جانبازان ، راهپیمایان بیست و دو بهمن و روز قدس ، نماز جمعه بروها ، روحانیون انقلابی و کلیه وفاداران و همراهان جمهوری اسلامی را ندارید برادرت رفته و برنگشته راه برای خودت هم بازه و جاده دراز .... بفرمایید لطفا
Iran, Islamic Republic of
آفرین
Iran, Islamic Republic of
دوست هم بندم بهتر است مصاحبه اقای مصطفی ملکیان را بخوانید ایشان از نزدیکان اقای مصباح بودند در ضمن نظر شما در مورد تزجدید ایشان در مورد ظهور اقا امام زمان را هم بهتر است بخوانید
Iran, Islamic Republic of
همین جمله شما برای نشان دادن سطح فکری مخالفان آقای مصباح کافیست
Iran, Islamic Republic of
احسنت
دقیقا
رضا
Iran, Islamic Republic of
ممد تكريتى عزيز !
اولاً : درود بر شما آزاده سرفراز. ثانياً : رهبرى در باره اين شخص تعارف كرد. ثالثاً ؛ حضرتعالى ظاهراً خبر ندارى كه اين شخص اوائل رهبرى آقاى خامنه اى چه اول درسش ميگفت ! رابعاً ؛ در باره داماد ايشون كه همشهرى بنده است برو تحقيق كن و ببين چرا امام (ره) حكم نمايندگى خودشون در سپاه را بهش ندادند. خامساًً : اگر امام خمينى در قيد حيات بود خيال ميكنيد اين بابا ميتونست يك لحظه آفتابى بشه ؟! سادساً : جسارت ايشون نسبت به رئيس جمهور بى دليل نيست، دو سه درصد ناقابل بودجه مؤسسه اش كم شده !
حقگو
Iran, Islamic Republic of
شما که رضا هستی.تورا به هرکه میپرستی همین جا بگو ایشان اوائل درسش به رهبری چه میفرمودن؟قران به کمرت بزنه اگه همینجا نگی.نامرد روزگاری اگه اطلاعاتی که در مورد داماد ایشون داری را نگی چرا این آقادر زمان حضرت امام نمیتونست آفتابی بشه.تو همینجا مختصرا بگو.فارغ از همه این حرفها آقا رضا بدجوری ؛ببین یعنی بدجوری داری میسوزی نمی دونم علتش چیه؟ولی یه جمله بگم برادرانه.خداشاهده تاوان تهمتهاتو خود خدا میده.با بزرگان دین درنیفت.اگر از نزدیک ایشان را نمیشناختم.یه کلمه از ایشان دفاع نمیکردم.آدم نباید مثل دلا ک حمام باشه.دلاک حمام آدمارو تمیز میکنه ولی همه ی چرک و کثافتها به لنگ خودش میشینه.برای دنیای دیگران آخرتت را نفروش.سایت جهان من از شما خواهش میکنم اگر جپابی داشت بذارید تا حقیقت برای ما هم روشن بشه.عزیزان هم دیگر سعی کنید از سخنان آقا برای دفاع استفاده نکنید.چون ته همه این دشمنیها دشمنی با رهبری و ولایت است.خیالتون راحت باشه.مصباح و مصباحها بهانه است
Iran, Islamic Republic of
آهای جناب آقای به اصطلاح حقگو ! بیخود توهم نزن ! داماد این آقا - حاج آقا عراقی - هیچ مشکلی نداره ، منهم جسارتی به ایشون نکردم تا از قبر و ... بترسم ! من نسبت به خودش حرف دارم ، بلکه مرحوم امام حرف داره ، ایشون به فرزندشون مرحوم حاج احمد آقادر مورد نمایندگی حاج آقای عراقی میفرماد : میخواهی افکار پدر زنشو در سپاه پیاده کنه ؟! این جمله امام از مشهوراته و شما انگار تازه به جرگه انقلابیون پیوستی و سن تون قد نمیده وگرنه اینو تا الان شنیده بودی ! همینطور در مورد سخنان ایشون و اسائه ادبی که میان روحانیون قم مشهور و معروفه و اگر اهل تحقیق بودی بارها شنیده بودی و نقلش اینجا صحیح نیست۰ به هر حال توصیه من به شما و دوست پائینی اینه که از اشخاص بت نسازیم هیچگاه ، معیار ما در اسلام باید امیر المؤمنین (ع) و در انقلاب و نظام هم امام خمینی است۰ شما هم زیاد تند نرو برادر من۰
...
امام فرمودند هر نسبتی به بنده نیاز به سند دارد(دست خط یا صوت و تصویر)
سند نداری حرفت مفت نمی ارزه نسبت ناروا به امام دادی ...
به اصطلاح حقگو
Iran, Islamic Republic of
نگفتم بدجوری سوختی آقا رضا؟یا اخراجی موسسه ای ویا...
Iran, Islamic Republic of
جناب مخالف علامه مصباح؛
نظردهنده محترم جناب حقگو، چند سؤال کرد که شما جواب ندادید و باطل بودن ادعاتون در مورد مخالفت امام با علامه مصباح، برای من خواننده، محرز شد.
شما اول گفتی دامادشون نمیدونید کیه! بعد میگه مشکلی نداره.
اول گفتی امام با ایشون مخالف بود و ایشون آفتابی نمیشد، بعد میگی امام گفته دامادش رو سر کار نیارید. افکار پدرزنش رو اجرا میکنه!!! یعنی امام خمینی، رهبذ جهان اسلام، نگفته شاید افکار خودش رو اجرا کنه نه پدر زنش؟! یعنی آن امام، فردی رو به خاطر پدر زنش برکنار میکنه؟! ما چنین امامی میشناسیم؟!
خیلی واضحه که دشمنان احمق علامه مصباح، این جوک رو ساختند. حتی رهبری که بیشترین شناخت رو از امام داره، از علامه مصباح، چنان تعریفی میکنند که بیا و ببین. رهبر که با امام دشمن نیست.
شما گفتی ایشون در اول جلساتش به رهبری، چه چیزا میگفت! بعد میگی صلاح نیست بگم!!!
قطعا و یقینا، یک مزدور صهیونیستی یا افسادطلب. برای اون ها، اجیر کردن 5 نفر در فضای مجازی ایران، هزینه ای نیست. زبان فارسی هم یاد میدن در رژیم صهیونیستی.
بازم به علامه مصباح دروغ ببند تا مردم بیشتر آگاه بشن.
United States
آقای موافق علامه ؟! مصباح !
شما که اینهمه علامه علامه میکنید میشه بگید علوم بیکران این علامه چه مشکلی از مشکلات این کشور رو حل کرده ؟! کدوم دانشگاه یا کارخونه یا شرکت دانش بنیانی بر اساس نظریات مشعشع این بابا بنا شده ؟! نود سال عربی خونده و عربی درس داده ، کتاب هم نوشته حالا بگو دو تا جمله ساده عربی بلغور کن اگر تونست ! حالا با این ا‌وصاف حیف نیست وجداناً سالانه ده ها میلیارد صرف ضرب ضربو یا حرفهای ملاصدرا و محی الدین عربی بشه ؟! چرا چشمهاتونو می بندید ؟! چرا عقلتون رو به کار نمیندازید ؟!
Iran, Islamic Republic of
اولا مگر همه علوم سر از کارخانه و ... باید در بیاورد ؟
ثانیا مگر خانه دل و روحمان ارزش آبادی ندارد ؟ یا بایستی در صدر آبادانیها باشد ؟
امام راحل رضوان الله تعالی علیه با استنباط درست از دین فرمودند : نماز کارخانه انسان سازیست
چه کسانی ما را در آبادانی و رونق این کارخانه کمک می کنند ؟
آیت الله مصباح هم در موقعیت تدریس و ارائه باور صحیح و هم در موقعیت نصح و اخلاق ، به آبادانی این کارخانه کمک نکردند ؟
موسسه ای که عالمان پروریده اش در دانشگاههای کشور در خدمت آگاهی بخشی به قاطبه قشر دانشجویند ، سهمی در محصول نهایی فارغ التحصیلان ندارند ؟
آیت الله مصباح طرف دار اقتصاد مقاومتی نیست ؟
اقتصاد مقاومتی بر پایه افزایش توان علمی و تولیدی کشور نضج نمی گیرد ؟

آیت الله مصباح و موسسه درخشان ایشان ، شجره طیبه ای هستند که با نور افشانی علمی ، سدی در مقابل رشد هرزگی اعتقادی و اخلاقی محسوب می شوند

چرا نعمت های خاص الهی را قدر نمی نهیم ؟
و ناسپاسانه می گوییم و می نویسیم ؟
گوشزد
Iran, Islamic Republic of
اینجا جایی برای شما که یک ماتریالیست دیالکتیک هستی و انسان را فقط یک جسم مادی میدانی واینکه همه باید مهندس و دکتر و فیزیکدان بشن نیست.
Iran, Islamic Republic of
جناب اول و ثانیا
وقتی رهیری هم فرمود عدم حضور ایشان و آقای یزدی در خبرگان خسارت است تعارف کرد؟ وقتی خلا علامه طباطبایی و شهید مطهری را پر می کند تعارف بود؟ وقتی ایشان و آیت الله جوادی را عقبه تئوریک نظام خواند تعارف بود؟ وقتی ...
گزاف گویی درباره مواضع رهبری ممنوع . این همه حمل بر تعارف؟ نادانی هم حدی دارد.
از امام نگویید که امام خودش فرمود هر چه به من نسبت دادند یا خط من باید باشد یا در صدا و سیما چیزی باید گفته باشم. داماد ایشان هر چه باشد تغییری در شخصیت ایشان ایجاد نمی کند؛ ماست و دروازه ای که استدلال کنی اینطور است .( استدلال شما می گوید شما را توی گور داماد ایشان می خوابانند چون همشهری هستید!!!)
آخرت را نسوزان بنده از بودجه موسسه ایشان خبر دارم فکری به حال شب اول قبرت کن . ایشان اگر دنبال بودجه موسسه اش بود با این افراد پلید می ساخت تا بهتر دین و ایمان شما را به یغما ببرند. به قولی یک از افراد به نام و تحلیل گر سیاسی خطوط قرمز آیت مصباح یزدی دو چیزند : توحید(اسلام)، ولایت. بروید مواضع ایشان را ببینید.
Iran, Islamic Republic of
آقای مصباح یزدی و یزدی را مردم نخواستند و هرکه را مردم نخواهند او دیگر جایگاهی ندارد. مگر ایشان و آقای یزدی معصوم هستند. چه تعداد از مردم آنها را قبول دارند. اگر قبول داشتند که به آنها رای می دادند. ایستادن در برابر رای مردم را تبلیغ نکنید
Iran, Islamic Republic of
بله مردم نخواستند
مردم 24 میلیون به کسی رای دادند که نتیجه اش توهین به مقدسات و نقد پیامبر (ع) و امام زمان(ع) است بله دمکراسی یعنی همین !!!!!
حاشا مردم که این مزخرفات را بخواهند
مردم... حالا هم تاوان ... خود مردم باید بدهند:
رکود
بیکاری
گرانی
خفت جلوی امریکا و انگلیس و آلمان و ......
"مردم رای دادند و خواستند" کمی این را معنی کن بعد برو سراغ جامعه ببین درباره خواست شان چه می گویند.
...
Iran, Islamic Republic of
ما آزادگان و مجروحان عزیز را بالای سرمان می گذاریم. اما این دلیل نمی شود که نشود به امثال آقای مصباح انتقاد نکنیم
Iran, Islamic Republic of
انتقاد و سوال می شود کرد ولی می شود توهین بی سرو ته را مداوم تکرار کرد و هیچ دلیلی ارایه نکرد
Romania
.....دلیل نمی شود نشود انتقاد نکنیم ؟!!!من که سر در نیاوردم شما چطور منفی در منفی در منفی !!!!
رزمنده
Iran, Islamic Republic of
نادان این رزمنده ایرانی از ظلم کفار 11سال تکریت اسیر بود وجوانی اش را آنجا سپری کرد
امید
Iran, Islamic Republic of
اگر عدالت علی یک روز پیاده و وپولهای موسسه پرداخت نگردد آیا همینطو رفکر میکنند .ایشان یکبار آمدن شهری برای سخنرانی 20نفر مردم عادی بودند برای حفظ آبرو 60نفر از ما سربازان سپاه رابردند ایشان اینقدر در پیش مردم جایگاه دارند اما جه کنم که خداوند .......را بسته و نمبینند......
Iran, Islamic Republic of
به حرفهای شما که امیدی نیست!

اگر مردم یک شهرستان ایشان را نشناسند تقصیر ندارند. ایشان فردی نیست که در مطبوعات یا صدا و سیما باشد. ایشان را اهلش می شناسند. و شاگردان ایشان کسانی هستند که مردم و جوانان برای همنشینی با آنان تشنه اند.
Iran, Islamic Republic of
اولا خودم بودم اونجا و مسجد پر بود
دوما این منطق که با زیاد بودن حقانیت را اثبات میکنید مخالف منطق قرآن است برادر
قرآن : " اکثر الناس لا یعلمون "
محمد
Iran, Islamic Republic of
با عرض ارادت خدمت آيت الله مصباح يزدي
نبايد از انسانهايي كه درس خوانده مكتب غربي هستند در راس نظام استفاده شود آنها فقط مردم را ابزار تفكرات مادي پرستي خود مي پندارند در واقع مراجعي كه اين افراد را فيلتر مي كنند بايد از نظر تفكرات ذهني و عقيده اي هم آنها را مورد سنجش قرار دهند تا اينگونه به نظام و ملتش خسارتهاي مادي و معنوي وارد نشود.
Iran, Islamic Republic of
درست می فرمائید وقتی سواد ایشان همیشه بر علیه ایران می باشد
United Arab Emirates
حضرت آیت الله مصباح خار چشم دشمنان است.
Iran, Islamic Republic of
به قول احمدی نژاد حامیان روحانی اب رو بریزن همونجا که...........
Iran, Islamic Republic of
قلم و زبانمان را طاهر نگه داریم
Iran, Islamic Republic of
موهبتی که نظیر

اما آنانی که در هتک مرزی نگذاشته اند
طبیعیست که نسبت به ایشان هم ...
تصحیح
Iran, Islamic Republic of
موهبتی کم نظیر
United States
اولین سیلی رو که اوس محموت خوابوند توی گوش این بابا چرا مهمل می بافی ؟! یادت نمیاد الفنون چطور علیهش موضع گیری کرد ؟!
Iran, Islamic Republic of
تا این مصباح هست مردم نیازی به دشمن ندارند.
Iran, Islamic Republic of
ناسپاس
چشم چراغ مردم است نه دشمن
Iran, Islamic Republic of
مهاجرانی هم با آیت الله مصباح درافتاده بود دیدید چه جوری با آبرو ریزی ور افتاده بود
United States
مصاحبه مصطفی ملکیان از مبارزان قدیمی با سایت جماران در مورد اقای مصباح یزدی
....مصباح اطرافیان خودشان را به جد از اینکه در جنگ شرکت کنند باز می داشتند. در آن زمان بسیاری از آرا و انظاری که بزرگان آن زمان جمهوری داشتند را دارای صبغه مارکسیستی می دیدند، با بسیاری از مواضع آقای بهشتی مخالفت داشتند، وقتی آقای خمینی انجمن حجتیه را تخطئه کردند مصباح در این تخطئه همراه نبود، اینها مواردی است که من آگاهانه نام می برم و اینها چه مواضع حقی بود و چه ناحق در آن زمان که من با آقای مصباح بودم از نظر من رماننده و گریزاننده بود....
...برای من پذیرفتنی نیست این است که آقای مصباح آن مواضعی که آن زمان داشتند را الان انکار می کنند. مثلا یادم می آید در این سال های بعد من یک بار شنیدم که به بسیجی ها می گفتند همان گونه که ما در سال های جنگ در میدان جنگیدیم الان هم باید در میدان های فرهنگی بجنگیم و من در تعجبم کی آقای مصباح کسی را به جنگیدن ترغیب می کردند و این اصلا برای من پذیرفتنی نیست که ایشان روی گذشته خاک می پاشند. من خاطراتی دارم از کسانی که می خواستند به جبهه بروند و در عین حال رضایت آقای مصباح را هم داشته باشند اما این رضایت حاصل نمی شد...
...در زمانی که من با ایشان بودم خودم خیلی موافق انقلاب اسلامی ایران و جمهوری اسلامی بودم و خیلی علاقه شخصی به آقای خمینی داشتم. در آن زمان ولی در نشست و برخاست هایی که من با آقای مصباح داشتم همیشه یک نوع بی اعتنایی به این امور می دیدم و شیفتگی ای که من در آن زمان نسبت به آقای خمینی داشتم در آقای مصباح دیده نمی شد.....
Iran, Islamic Republic of
البته برخی ضمن تغییر هویتی
خاطراتشان هم ...
Iran, Islamic Republic of
البته موسسه ایشان در راستای مبارزه با مسایل فکری بود
نه مسایل نظامی
ایشان وقتی می دید بخصوص در اویل انقلاب شدیدا نیاز به نیروهای عالم و محقق برای پاسخ گویی به شبهات القا شده و باقی مانده از نظام طاغوت است
لازم می دید تا این نیروها را حفظ کند
موسسه ایشان مگر با بودجه امام راحل (ره) اداره نمی شد ؟
اگر امام مشی ایشان را درست نمی دانست ، تعارف می کرد ؟
Iran, Islamic Republic of
بزرگان ؟!
مگر آنها معصوم بودند ؟
و مگر نه این که آیت الله مصباح تخصص و کارش به او امکان شناخت مکاتب از جمله مارکسیست را می داد ؟
اظهار نظر در حوزه تخصصی حرام است یا وظیفه ؟
Iran, Islamic Republic of
عجب پس از آقایانی که شما انها را تا حد خدایی و معصومیت بالا بردید می شود از آنها هم انتقاد کرد
جالب بود
تفاوت
Iran, Islamic Republic of
کدوم غیر معصوم را معصوم دانستیم ؟

البته انتقاد غیر از توهین است

اینجا شخص محور نیستند

ما نوع کسانی که شماها در مدح و ثنایشان درجا می زنید را هنگام ظاهرالسلامه بودن قبول داشته و حمایت می کردیم

اما بعد از انحراف و ثبات در انحراف ، کنارشان گذاشتیم
Iran, Islamic Republic of
اما اختلاف نظر با شهید بهشتی

شما دو نفر عالم غیر معصوم را نشان بده که با هم هیچ اختلاف دیدگاه و فتوی نداشته اند

مگر شهید بهشتی و شهید مطهری با هم اختلاف دیدگاه نداشتند
اختلاف دیدگاه فقهی ، فلسفی و ... امری عادی و طبیعیست
Iran, Islamic Republic of
یعنی ایشان انجمن حجتیه را تایید می کردند ؟

آیت الله مصباح در مقطعی ممحض در تحقیقات علمی اعتقادی بودند
که بر دوششان گذاشته شده بود
اشکالی دارد که امام به ایشان دستور داده باشند در آن زمان ، فقط به موضوعات خاص علمی ، نظر به اهمیت زمانی ، بپردازد ؟
Iran, Islamic Republic of
ایشان اطرافیانشان که ماموریت خطیر تحقیقات برای دفاع از معتقدات بود را داشتند
را مانع از ورود به کار دیگری می کردند
اما همین کلام ایشان حکایت از همراهی قلبی ایشان دارد با رزمندگان اسلام

شما همان طور که امام و انقلاب را نشناختی و رفتی
آیت الله مصباح را نیز
Iran, Islamic Republic of
آیت الله مصباح نه افراط شما را داشتند
نه تفریط کنونیتان را

او الآن هم آن بزرگ دانشمند را امام یاد می کند
و شما همانند فاقدان اعتقاد به ولایت فقیه
می گویید آقای خمینی

او پابرجا و شما ...
حقگو
Iran, Islamic Republic of
حالا برید بررسی کنید کار مصطفی ملکیان به کجا کشیده.فردی با افکار انحرافی؛لیبرالی؛سکولاری؛اگزیستانسیالیسمی.چنان امام زمان پس کله اش زده که حالا حالا باید تلو تلو بخوره.وخدا به این افراد مهلت خواهد داد
United States
اشقی الاشقیا تو دیدی امام زمان خوابوند پس کله اش ؟! یا چشم بسته چرت نگو، یا اسم خودتو بذار چرتگو ! اینطور برازنده ته !!!!
خخخخخخخ
قاتل الکفره
Iran, Islamic Republic of
خخخخخ تو اشقی الاشقیایی که رگ گردن متورم شده برای یک آدم منحرف نافی ارزشهای دینی.امام زمان آن موقعی پس کلش زد که لباس و عمامه اش را ازش گرفت و او برای غرب و برای خوشایند دشمنان انقلاب و اسلام کاسه لیسی و نشخوار تعالیم میکند. بابا....یه حدی داره وچه شاعر چه خوب میگوید
دو سه مثقال....ز....عیبی نیست. آدمی هست که حقا دومثقال...است.
از کسی دفاع کن که لا اقل ارزش توهین و ناسزا شنیدن داشته باشه.من از خار چشم دشمنان اسلام و غربگرایان دفاع میکنم ول توچی؟
Iran, Islamic Republic of
مگر امام زمان علیه السلام و عجل الله تعالی فرجه الشریف مصدر امور این زمانه نیست ؟
و مگر اعمال ما مدام به محضرش ارائه نمی شود ؟
اگر ببیند که کسی راه ارتداد را پیش گرفته ، بی خیالش می شود ؟
ببیند در عوض شکران شاگردی عالمی وارسته ، ناسپاسی او را در پیش گرفته بی اعتنا می ماند ؟

خداوند چنانمان فرماید که جز مسرت حضرتش که همان خشنودی خداست ، از ما چیزی دیگری ناید و نبیند
Iran, Islamic Republic of
اشقی الاشقیا لقب کیست ؟
به چه مجوزی با آن نواختی آن بنده خدا را ؟

بازخواستی در پیش است
Iran, Islamic Republic of
مصطفی ملکیان از مبارزان قدیمی!!!!!!!!!
این جوکه دیگه
مصطفی ملکیان مثل دکتر سروش می مونه
اگر حرفش راست باشه آره
می دونید این متفکر شما مصطفی ملکیان تا حالا دست به خود کشی زده
ایشان به پوچی نائل شدن !!!!
کوری عصا کش کور دگر شده !!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
هر کسی را نتوانید جواب او را بدهید زود برایش حرف در می اورید
United States
نحوه دفاع اقای مصباح یزدی از رهبری جوریست که بقول دکتر شریعتی بد دفاع کردن بدتر از دفاع نکردن است.
اینجوری که اقای مصباح فرمایش می کنند هیج کس در این مملکت بیشتر از رهبری علم و اگاهی و دانش ندارند. هیچ کس دراین مملکت بیشتر رهبری نمی فهمد و رهبری را عقل کل معرفی می کنند که همه باید ببینند ایشان اول چه می گویند و با تعطیل کردن عقل انچه رهبری می گویند را برای خود وحی منزل بدانند.
این دیدگاه به هیچ عنوان با دیدگاههای خود رهبری سازگار نیست چرا که رهبری خود بارها فرمودند که تبعیت و التزام از رهبری تنها در جایست که حکم حکومتی صادر شود. اگر حکم حکومتی صادر شد همه ملزم به رعایت ان هستند در غیر اینصورت حتی نظرات صدرصد مخالف رهبری هم اشکالی برای بیان ان ها نیست. ایشان می گویند عقل را که نمی توان تعطیل کرد کارشناسان نظرات خود را بگویند حتی اگر مخالف نظر رهخبری بود.
اما با دیدگاه اقای مصباح کلا عقل تعطیل و انسان مصلوب الاختیار است.
Iran, Islamic Republic of
کجای صحبت آیت الله مصباح عالم تر بودن رهبر نسبت به دیگران ، آمده ؟!
ایشان در استدلال بر عدم باور برخی مبنی بر لازم الاجراء بودن امر ولی فقیه
می فرمایند : آنها خود را فهیم تر و با سوادتر از رهبری می دانند ...

پس ایشان ادعای اعلم العلما بودن رهبری نداشتند
بلکه به عدم تمکین عده ای ( حتی بعضا مسئول ) در برابر حکم حکومتی ولی فقیه ، به ادعای اعلمیت ، اشکال دارند


متن کلام ایشان را دوباره بنگرید

« برخی ولایت فقیه را دیکتاتوری می دانند، حتی برخی مسئولین در داخل هم هرچند صریحا نمی گویند، اما ته دلشان همین است و با کنایه منظورشان را می رسانند؛ طبیعتا این افراد باور ندارند که امر ولی فقیه، لازم الاجراست. آن ها خود را فهیم تر و باسوادتر از رهبری می دانند؛ چرا که دانشگاه رفته و مثلا دکترا دارند؛ اما رهبری که این مدرک را ندارد! »
سطح فکرتو بالا بیار
Iran, Islamic Republic of
ماشنیدیم تو فوتبال میگن بهترین دفاع حمله است و لی این سخن درربار شریعتی رانشنیده بودیم خخخخخ البته آقای مصباح اصلا حواسشان به شما نبود.وگرنه اول شما را میفرمودن بعد رهبری را
Iran, Islamic Republic of
این همه هجمه نشان از عزت و بزرگی این مرد بزرگدارد
Iran, Islamic Republic of
اقای مصباح واحمد خاتمی انقلابی بعد از جنگ هستند انهم نه از روی صداقت بلکه بدلیل توجه به انها از طرف رهبری ودادن منصب و بودجه کلانی از نظام که می بایست در ر استای پیشرفت این کشور قرار گیرد در اختیار انها قرار گرفت بهمین دلیل بجای بحساب اوردن مردم ورای انها فضایی فکر می کنند ونسبت به نظر ریس دولت ایراد بنی اسراییل می گیرند
Iran, Islamic Republic of
در زمان جنگ که امام (ره) مساله اصلی را جنگ می دانست جز به حزب الله لبنان و موسسه ایشان حاضر نبود به جای دیگری کمک کند

شما ادب ...
United States
کمک به موسسه مصباح ؟!
حق داری ، دروغ که حناق نیست !
حقگو
Iran, Islamic Republic of
اولا خودت فکرش کن ببین میفهمی چی گفتی.ثانیا حالا حرفت درست .خدارا شکر که این بزرگواران انقلابی های بعداز جنگ هستند.چون اکثرانقلابی های قبل از جنگ ما باعث شرمساری و سرافکندکی ماهستند.انقلابیهای قبل ازجنگ منتظری....خاتمی.صانعی.موسوی خویینی ها.محتشمی پور.الویری.کرباسچی.....اکبر گنجی.مهاجرانی.کدیور. طاهری اصفهانی.بهزاد نبوی.معین.و....خدایا توبه.
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی (ره) :
آقای مصباح ذوشهادتین است.
علامه طباطبایی (ره) :
آقای مصباح در میان شاگردان من مانند میوه انجیر در میان دیگر میوه هاست.فکر ایشان هیچ چیز اضافه و دورریختنی ندارد.
United States
دروغ به امام خمینی و علامه نبند، راست میگی سند رو کن ، حرفهای خاله زنکی را وللش ! جیگر !
Iran, Islamic Republic of
حضرت امام خمينى (ره) به نقل از آيت الله مسعودى خمينى:

آقاى مصباح ذوشهادتين است.
Iran, Islamic Republic of
علامه طباطبايى (قدس سره) به نقل از حجة الاسلام آقاى شيخ اصغرمرواريد:

آقاى مصباح از بين شاگردان من مثل انجیردر میان سایر میوه‌هاست، كه فکر او هيچ چيز دور انداختنی و زائدی ندارد.
(زندگی‌نامه آیت الله مصباح یزدی. ص 283 – انتشارات پرتو ولایت)
Iran, Islamic Republic of
شهید بهشتی (رحمة الله علیه):

دوست عزيز و دانشمند محترم... خيلي زودتر از اين مي‌خواستم براي شما نامه بنويسم ولى در پى ساعت دنجى بودم كه بتوانم با آقاى مصباح كه مصباح دوستان ‌است با فكرى فارغ گفتگو كنم و از اين گونه ساعت‌ها كم بهره برده‌ام.
(گفتمان مصباح. ص 284. مرکز اسناد انقلاب اسلامی)

مرحوم آیت الله مشکینی:

جناب مستطاب آیت الله مصباح، از آن وجودات پر برکت است. حوزه‌ها باید ده‌ها سال سهم امام بخورند، هزاران نفر در این جا تحصیل کنند، میلیاردها پول از کیسه‌ی امام خرج بشود، میلیاردها انسان از اوّل تا حال تحصیل کنند، تا در هر عصری یک چند نفری مثل آیت الله مصباح به دست آید و این طور افراد در میان جامعه پیدا بشود.

اگر ده نفر عالم بزرگ پیدا کنید یقیناً یکی از آن‌ها آیت الله مصباح است. ما به عظمت او معتقدیم ما او را دوست داریم، او یکی از خزانه‌های وجودی ماست. یکی از بزرگان حوزه‌ی ماست. من خودم علاقه به این آقا دارم. برای این که شمشیر برنده‌ی اسلام در برابر کفر است لذا خیلی با او دشمن هستند. با هر که خیلی دشمن باشند، شما علاقه‌ی بیشتر به او داشته باشید. علامت این که ایشان وجود مؤثّری است علامت این که این شخص مدافع اسلام است، علامت این که این شخص همراه با اسلام است و فداکار اسلام است. همین زیادی حمله‌ها علیه اوست.
(تحصن چرا و چگونه، ص144)

آیت الله سید احمد خاتمی:

... جرم آقای مصباح چیست ؟ آقای مصباح را آنان که می‌شناسند می‌دانند کانون بیرق دین است. فقیه فیلسوف عارف زاهد شخصیتی که می‌گوید: من چند سال بیش از شهید مطهری عمر کردم، حاضرم جانم را در راه دفاع از اسلام و دفاع از مقدسات بدهم.
(همان، ص157)

آیت الله حسن زاده (دام ظله):

آقای مصباح انسان زحمت کشیده‌ای است. من با ایشان هم درس و هم بحث بوده‌ام. خدا را شاهد می‌گیرم که پشت سر ایشان نماز می‌خوانم.
(پاسدار حکیم، انتشارات نجابت)

حجّة الاسلام و المسلمین دشتی:

... در برابر تهاجم فرهنگی کسی موفق است و می‌تواند هزاران شاگرد تربیت بکند که خودش یک اسلام‌شناس باشد، به این جهت در آن زمان شهید بهشتی در نوک پیکان هجوم دشمن قرار داشت و امروزه استاد مطهری این عصر یعنی حضرت آیت الله مصباح یزدی که هجوم‌ها به سوی اوست.
(تحصن چرا و چگونه، ص209)

آیت الله یزدی:

شخصیت آیت الله مصباح یک شخصیت ناشناخته‌ای نیست.من باید از ایشان تعریف کنم ایشان آن قدر مقامش بالاست که امثال بنده نباید تعریف بکند. ایشان از اساتید بزرگ حوزه است ... در همین شهر قم کارهای انقلابی عظیمی انجام شد که سه چهار نفر از دوستان از جمله آقای مصباح بودند که وقتی صبح همه می‌آمدیم می‌گفتیم این نشریه از کیست ؟

این نشریه کجا بوده است که در داخل همه‌ی حجره‌ها انداختند و همه می‌خواندند ؟ در حالی که تهیه کننده‌ی آن همین تعداد بودند و بخشی از آن به قلم مقدس همین استاد بزرگوار حضرت آیت الله مصباح بود. این شخصیت روحانی و بزرگوار همیشه مدافع انقلاب بوده است. مدافع اسلام بوده است. حوزه‌ی علمیه مقاومتش را می‌شناسد. امروز یکی از اعضای محترم شورای انقلاب فرهنگی کشور است. در حقیقت یک استاد شناخته شده، یک روحانی وارسته یک روحانی شایسته که زندگی شخصی او در حد زندگی افراد متوسط و متعارف است.
(همان، ص175)

مرحوم آیت الله احمدی میانجی:

خواندید که این‌ها با حضرت آیت الله مصباح چه کار کردند ؟ ایشان، استاد بودنش آیت الله بودنش، پاک بودنش جای اشکال نیست. چه توهین‌ها کردند، چه حرف‌ها زدند !
(پاسدار حکیم، انتشارات نجابت)

آیت الله جوادی آملی
ایشان در سمینار بزرگداشت شیخ فضل الله نوری، پس از سخنرانی حضرت آیت الله مصباح ضمن تشکر و قدردانی درباره‌ی آیت الله مصباح فرمودند: روحی له الفداء.
(زندگی‌نامه آیت الله مصباح. ص 284 – انتشارات پرتو)

آیت الله مظاهری:

امروز خدمت به آیت الله مصباح خدمت به امام زمان عجل الله تعالی فرجه است. هر کس هر اقدامی از دستش بر‌می‌آید باید انجام دهد.
(پاسدار حکیم، انتشارات نجابت)
Iran, Islamic Republic of
در جواب این اشباه الناس بی سواد بی تقوا که به ساحت عالم جلیل القدر آیت‌الله مصباح توهین کردند:اظهار میدارم که مه نور فشاند و سگ عوعو کند.
Iran, Islamic Republic of
در مورد نظر حضرت امام رضوان الله تعالی علیه نسبت به مبانی فکری و عقیدتی آیت‌ الله مصباح، همین بس که مؤسسه تحت نظر ایشان به دستور و با سفارش و پی‌گیری‌های حضرت امام راحل گسترش پیدا کرده و این گفته جناب حجت‌ الاسلام و المسلمین آقای رحیمیان نیز برای شما بس که فرمودند در بحبوحه مشکلات مالی دفاع مقدس که حضرت امام به هیچ مرکزی کمک مالی نمی‌کردند، تنها دو نهاد را استثناء کردند؛ یکی گروه حزب‌ الله لبنان و دیگری مؤسسه آیت‌ الله مصباح. به نظر می‌رسد این عنایت ویژه برای این بود که حزب‌الله در خط مقدم مبارزه نظامی با اس"رائیل، و مؤسسه امام خمینی در خط مقدم مقابله با تهاجمات فرهنگی و عقیدتی استکبار جهانی قرار داشته و دارد؛ گویا امام راحل ـ‌ رحمه‌الله‌ ـ شرایط امروز را به روشنی می‌دیدند.
United States
بنازم به هوش امام عزیز که در اون موقعیت حساس هم فرصت خباثت را به اشخاص نمیدادند !
شادی روح امام خمینی صلوات !
توحید
Iran, Islamic Republic of
حضرت امام:آمریکا هیچ غلطی نمی تواندبکند/نگذارید این انقلاب بدست لیبرالهابیافتد
Iran, Islamic Republic of
ما متاسفانه امثال ایشان را بعدها خواهیم شناخت. افسوس که آن زمان دیر است. متاسفانه خیلی از شبهات مثل انقلابی نبودن ایشان ساخته هاشمی رفسنجانی است
Iran, Islamic Republic of
ایشان بعد از انقلاب مسئولیتی را قبول کرد که هیچ کس آن را قبول نکد و ان هم انجام کار فرهنگی و فکری است و تلاش ایشان با تربیت و تالیفات فراوان به ثمر نشسته. ایشان زمانی که همه به دنبال تقسیم غنایم بودند به فکر فرهنگ مردم بودند. تعرایف رهبری در مورد ایشان خیلی گویا و واضح است و امثال ملکیان که الان حتی وحی را هم انکار می‌کنند صلاحیت صحبت در مورد ایشان را ندارند.
میلاد
Iran, Islamic Republic of
رهبردانشمند وفرزانه فرمودندآیت الله مصباح مطهری زمان است .حضرت آیت الله مصباح حفظ الله خودشماهم می دانید مقام معظم رهبری عطیه الهی است باوجود بر کت ایشان دشمن ما امریکا واسراییل زمین گیر شدند.هراسفی عنان گفتند.افتخار رهبری مقام معظم رهبری را نه فقط مختص ایرانی ها بلکه کل مسلمانان دانسته و می گوید: ایرانی ها و مسلمانان باید افتخار کنند که چنین رهبری دارند ای کاش ایشان ... «با عنایات به مطالعاتی که من درباره مسیح داشته ام در ملاقات با رهبر ایران تمام ویژگی های نوشته شده برای مسیح را در آیت الله خامنه ای دیدم و برایم متجلی شد.
علی رسولی
Iran, Islamic Republic of
با سلام- ولایت فقیه در زمان فعلی براستی مظلوم واقع شده است. از طرفی دولتمردان و مدیران به رهنمودهای دلسوزانه ایشان توجه نمی کنند و کار خود را می کنند و می شود اینهمه گرفتاری ها و مشکلات و مسائل مختلف، از طرفی مغرضان نادان همه مشکلات و انحرافات را به رهبری نسبت می دهند (گویا رهبری باید با دو دست به جای هزاران مسئول و مدیر و کارشناس کار کند). اصل ولایت فقیه که بر مبنی امامت است به معنی اطاعت و پیروی از ولی امر و مخالفت نکردن با امر ولی است و برخی تصور می کنند ولایت فقیه باید به شیوه نظام های دیکتاتوری و با زور و قدرت عمل کند (و عجیب اینکه ولایت فقیه را متهم به دیکتاتوری هم می کنند)!! واقعاً روزگار عجیبی است. اگر انشاءالله حضرت ولی عصر امام زمان ظهور کنند ، آیا باز هم مدیران و مسئولان فعلی (منظور همه آنها نیست) از امام زمان اطاعت خواهند کرد؟ همین است که ظهور امام فعلاً اتفاق نمی افتد. مسئول و مدیر(و قاضی و کارشناس و ...) وقتی ولایت فقیه موضوعی را مطرح نمود و عمل به کاری و پرهیز از کاری دیگر را گفت ، باید بدون سئوال و شک اطاعت کند و عمل نماید. وقتی چنین نیست و حتی به مقام رهبری ایراد هم می گیرند ، دیگر چه انتظاری داشته باشیم؟ مقام رهبری مرتباً هشدارهای لازم را به مسئولان داده اند و می دهند و وقتی برخی مسئولان بی توجه کار خود را می کنند ، آنگاه برخی افراد نادان یا مغرض همه مسائل و مشکلات کشور را به رهبری نسبت می دهند. خداوند این رهبر عزیز را تا قیام مهدی حفظ نماید (عجیب است زمان امام خمینی این جزء شعارهای مردم بود که خدایا خدایا تا انقلاب مهدی خمینی را نگه دار ولی بعداً چنین شعاری برای مقام رهبری ساخته نشد).
United States
تو که سواد داری بخیالت .سی و چند سال اصلاح طلبان ملت را فریب دادند با چرندیات .شخم زدند با قاله قاله ایران را.همه یک فکر یک نظر دارند نابودی ایران را باید ثابت کنند .
Iran, Islamic Republic of
شما که اصلا این طور نیستید...اگه قضیه اب کشیدن راست باشه شما باسوادتر از امامید!!!
Iran, Islamic Republic of
آب کشیدن ؟!

بابا آیت الله مصباح خودش صاحب نظر در فلسفه هست
حالا می شود به فلسفه خوان بتازد و ... ؟

اون آب کشیدن بایستی در جای دیگری قضیه اش را جستجو کنی
Iran, Islamic Republic of
بودجتو میخوان کمتر کنن ناراحتی؟
United States
خدا پدر تو یکی رو بیامرزه که گرفتی موضوع را !
اما چه سود که خیلی ها رو خواب خرگوشی گرفته !
Iran, Islamic Republic of
إن بعض الظن إثم
برخی از گمانها گناهند


پاسخ در فردا ساده نیست
Iran, Islamic Republic of
اگر راست می گی یه چیزی راجع به این بودجه رو کن تا بدانیم روی هوا حرف نمی زنی ؟
این هو و جنجال های بودجه که روحانی و نوبخت راه انداختن برای اینکه بیچاره ای مثل شما بعد از پنج سال دولت فخیمه حالیتون نشه مملکت رو گرونی و بیکاری و رکود و ....... گرفته.
الحمدلله که نشون دادید حالیتون نشده که بودجه را ح.ف و م. ج و باقی حروف الفبا ( بخوانید وابستگان به ....) خوردند و چیزی برای ملت نگذاشتند موسسه ایشان که جای خود دارد : افکار مورد تایید رهبری باید هم تحریم بشه آنهم از طرف درس خوانده های غرب. غیر این بود در حقانیت آیت الله مصباح شک میکردیم.
تعرف الاشیا باضدادها
Iran, Islamic Republic of
تو خیلی حالیته ساندیش معاش ؟؟؟ از صبح تا شب تو این پایگاه بسیجا تو ذهنتون غرب و فتنه و اینکه شما خفن ترین حکومت دنیا هستید و کل دنیا میخواد شمارو زمین بزنه و این داستان میکنن... !!!!!!!!!
با ادبیاتت نشون دادی کی از روی فکر حرف می زنه کی حرفهای بی بی سی رو بلغور می کنه ؟
فلک زده این همه جنگ و داعش و همین و تیم تروریستی که دیشب خبر دستگیری شان بیرون آمد برای امثال کر و کور هایی مثل شماست که به هوش آیید ولی چه فایده که کر و کورید
شما که بنده رو نمی شناسی بدانی توی بسیج این حرفها را به بنده یاد دادند یا با خبر گرفتن از اوضاع ارباب هات از این حرفها خبر دارم.
ضمنا افتخارم این نیست که توی انگلیس زیر پرچم پیر استعمار درس خوانده باشم افتخارم این نیست که زیر پرچم امریکای جنایتکاری که توی این ایران به شماها وحشی می گفت درس خوانده باشم
راجع به ساندیس هم بدان : کافر همه را به کیش خود خواند
چند می گیری از ارباب هات؟
یوسفی
بنده بعنوان یک شهروند به مصباح می گویم که شما مسلمان نیستید چون به راحتی خوردن یک لیوان آب خنگ به دیگران تهمت و افترا می زنید و مخالفین خود را ضد انقلاب و ضد ولایت فقیه می نامید بله بنده نیز می توانم به راحتی بگویم که شما ضد انقلاب و انحرافی هستید. بنده به این باور رسیده ام که طرز تفکر شماها مردم را از دین و نظام دور می کند. شما به چه حقی آقای احمدی نژاد که 8 سال برای این مملکت زحمت کشیده و اکثر مردم شهرها و روستاهای دور افتاده این مملکت قبول دارند را تهمت زده و انحرافی می نامید. از نظر مردم شما انحرافی هستید.
Iran, Islamic Republic of
الآن شما ملتزم و معتقد به ولایت فقیه هستید ؟
مگر تجلیلهای مکرر رهبر عزیز را نسبت به این عزیز ندیدید ؟
اولا ( بر فرض محال تهمت زدن ) بر چه مبنایی تهمت به دیگران باعث سلب اسلام می شود ؟
ثانیا ایشان کجا تهمت زده اند ؟
بکار بردن انحراف در مورد احمدی نژاد و باند مشایی بعد اطلاع از وضعیت آنها و نصایح بود
حجت الاسلام آقا تهرانی در نهاد ریاست جمهوری اخلاق می گفت و پس از نومیدی از اصلاح احمدی نژاد ناچار برنامه ی اخلاق را تعطیل کرد
اگر اظهار نظر عالم کارشناس که از نزدیک توسط افراد مختلف در جریان وضعیت سوژه است ، ممنوع باشد ، پس چه کسی می تواند در مورد مستقیم یا منحرف بودن افراد و گروهها اظهار نظر کند ؟
بنده ۳ بار به احمدی نژاد رای دادم
اما نه در شخصیتهای قبل از احمدی نژاد درجا زدم و نه در ایشان
فرق ماها با مدعیان دروغین اصلاحات در همین چیزهاست
آنها دچار شخصیت محوری و حزب محوری هستند
اما ما حق محوریم و محور مجسم حق را هم ولایت فقیه می دانیم بر مبنای متون دینی و عملکرد زلال ولی فقیه

جفا به هر مسلمانی گناهی بس عظیم است و به عالمی چنان خیلی بزرگتر
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک شهروند به دیگران نسبت نامسلمانی میدهد ؟
این دیگر از آن حقوق شهروندی های جدید است
نماینده خدا هستید لابد؟
خود را نماینده مردم هم میدانید ؟
همین مردمی که دم از آنها می زنید 24 میلیون شان به مخالف احمدی نژاد یعنی روحانی رای دادند پس کدام مردم را می گویید؟
محمد
Netherlands
سلام به عالم مجاهدیک نکته منفی درمجاهدات نیم قرنه شما لفظ انحرافی راکه زاییده افکارامثال لاریجانی بودبه احمدی نژادیهانسبت دادیدوتبلیغ کردیدموجب حذف انجریان منتقدمصلح ازمدیریت کشورشدیدکه تنهاراه نجات ملتونظامبود
محمد
Iran, Islamic Republic of
همین شما بودی که دولتی را که رهبری زنده کننه ارزشهای انقلاب و اموزه های امام راحل خواند را بزرگنرین خطر برای اسلام خواندی
آیت الله میشه دیگه ............
Iran, Islamic Republic of
میزان حال فعلی افراد است
یادتان که نرفته ایشان بیش از ده روز بر سر اختلافش با رهبری خانه نشینی اختیار کرد
پیروی از رهبری چون چرا ندارد
نکند تبصره خورده ما خبر نداریم؟
Iran, Islamic Republic of
اخوی تاریخ سخن رهبری مبنی بر اینکه دولت احمدی نژاد زنده کننه ارزشهای انقلاب و امام است برای بعد از موضوع دور کاری احمدی نژاد است
زمان حال و گذشته را قاطی کرده اید ؟!!!!!
در آن مورد هم اگر به سخنان رهبری توجه می کردید اینطوری اسیر القاعات دشمن نمی شدید
Iran, Islamic Republic of
اولا که القائات نه القاعات
ثانیا میزان حال فعلی افراد است حتی همین کاندیدا شدن ایشان علی رغم نهی رهبری را شامل می شود یادتان هست یا این هم از القائات دشمن است؟ تاریخ ها هم قاطی نشده اند
چند بار رهبری به تصریح و کنایه به ایشان سخنانی را فرموده اند که عکس العمل ایشان در حد انتظار نبود پیام تسلیت رهبری برای درگذشت برادر ایشان را به یاد بیاورید و فکر کنید
ثالثا رهبری فرموده بود که انقلاب ریزش دارد و رویش. عده ای اصرار دارند علی رغم رفتارهای ناصواب رئیس جمهور سابق باز از ایشان دفاع کنند و اسطوره بسازند. انقلاب دستش خالی نیست و مملکت قحط الرجال نشده.
رابعا برای تحقیق بیشتر که البته اندک است مستند کدام انحراف را ببینید و هزاران حرف مستند دیگر را
امام فرمودند با هیچ کس عقد اخوت نبسته اند
Iran, Islamic Republic of
اين خطر كسر نمودن بعضي از بودجه ها كه چه ها نميكند !!
نگران كم شدن سفرهاي منظم خارجي براي نجات اسلام هستند بعضي ها ظاهرا ً...
خداوند به تمامي ما خلوص نيت و پيروي از رهبريهاي نايب برحق امام زمان (عج)، امام خامنه اي عزيز را مرحمت فرمايد ، انشاالله ... تا براي منافع شخصي از امامان عزيزمان اينقدر مايه نگذاريم و همواره خويشتن واقعي خويش را به مردم نشان دهيم...
بصیرت
Iran, Islamic Republic of
خطری که تو برای اسلام و انقلاب داری اونایی که مستقیما و بدون واسطه به آقای مصباح فحش می دهند. ندارندچون هرچه هستند همینند که نشان می دهند.امثال تو خیلی خطرناک هستید که در فضای غبارآلود به یک عالم با آن همه سابقه و تعریفات متعددی که توسط بزرگان متعدد از ایشان شده می تازی و شبهه می اندازی. بعد دوباره دم از ولایت و رهبری میزنی.آقا فرمودند:من دارم میبینم حقدوکینه ها را.آقا از دست شماها می نالند.الا ولا یحمل هذالعلم الا اهل البصر و الصبر.همون دولت احمدی نژادش هم دوسال آخر بودجه موسسه رابعداز این نداد که حضرت علامه به ایشان نسبت به مشی انحرافی که در پیش گرفته بود تذکر دادند.آیا ایشان نمی توانستند مثل رؤسای تو دندان به جگر بگیرند و از دولتش دفاع کنند و بودجه خودشان را کامل دریافت کنند.آیا ایشان نمی توانستند در این دولت فخیمه برعلیه انحرافات و حرفهای مفت ایشان مثل رؤسای تو و بعضی جاهای دیگر که درقم بودجه شان را تمام و کمال گرفتند چون بر انحرافات ح ف چشم بسته و سکوت کردند؛سکوت کرده و بودجه اشان را کامل بگیرند. در این دولت از ابتدای اجلال نزول این آدم بودجه موسسه در حد ۲۰ درصد آن هم داده نشده.خطری که امثال شما برای انقلاب دارید.اصلاحطلبهای غربگرای سکولار ندارند.چون شما با بردن نام ولایت؛صدو هشتاد درجه برخلاف ایشان عمل میکنید.
Iran, Islamic Republic of
احسنت و دقیقا
برخی خودشان را پشت سر این و آن قایم می کنند
بعد به بهانه دفاع از آنها
به هر چه و هر که
هر چه بخواهند می بندند
Iran, Islamic Republic of
بد گمانی بیماری خیلی خطرناکیست

عجیب است که
در موقعیتی شکل بگیرد که

جلوی رویش انواع تجلیل و من جمله از رهبری بزرگوار را می بیند
عجب پیروی آشکاری !
خب جمع بین متضادین هم ممکن شد !
Iran, Islamic Republic of
برای کسانی که می خواهند بدانند
بیانات مقام معظم رهبری 20 /13/ 94 در سایت ایشان هست :
بعضی هستند که مجلس خبرگان از حضور آنها بهره‌مند میشود، نه آنها از حضور در مجلس خبرگان. امثال جناب آقای یزدی یا جناب آقای مصباح، کسانی هستند که وقتی در مجلس خبرگان حضور داشته باشند، مجلس وزانت بیشتری پیدا میکند. نبودن اینها در مجلس خبرگان، به اینها هیچ‌گونه ضرری نمیزند. بله، برای مجلس خبرگان نبودن اینها خسارت است
این بیانات رهبری در تاریخ 10/ 6/ 79 درباره آیت الله مصباح یزدی در سایت ایشان:
شما میبینید این هجومهای تبلیغاتی را که به شخصیتهای برجسته، به انسانهای والا و با اخلاقهای برجسته میکنند؟ اینها همه‌اش نشان دهنده‌ی اهداف و نیات دشمن است. وقتی یک نفر مثل جناب آقای مصباح که حقیقتاً این شخصیت عزیز، جزو شخصیتهایی است که همه‌ی دلسوزان اسلام و معارف اسلامی بایستی از اعماق دل قدردان و سپاسگزار این مرد عزیز باشند، مورد هجوم تبلیغاتی قرار میگیرد، میبینید که همین «و هم ینهون عنه و ینأون عنه». حرف رسا و نافذ، منطق قوی و مستحکم، هر جایی که باشد، دشمن آن‌جا را زود تشخیص میدهد؛ چون حسابگر است. دشمن - همان‌طور که گفتم - آن‌جا را میشناسد و به مقابله‌اش می‌آید. با مرحوم شهید مطهری نیز همین‌گونه برخورد کردند. امروز شهید مطهری در دنیا نیست. البته امروز هم بعضی کسان شهید مطهری را رها نمیکنند؛ امروز هم حتی به او تهاجم میکنند؛ لیکن آن روزی که زنده بود، کسانی که بوده‌اند و دیده‌اند، میدانند که با آن شهید عزیز چه کردند؛ چه اهانتها، چه ناشایستها و ناسزاها که به آن چهره‌ی مطهّر و منوّر زده شد. در همه‌ی سطوح ممکن است چنین چیزی پیش بیاید. نسبت به اشخاص هم ممکن است پیش بیاید؛ اما بایستی راه درست را، شیوه‌ی درست را و ابزار درست را، با این چیزها از دست نداد. باید اثرگذاری داشته باشد. دو چیز در کنار هم باید باشد: اول تصمیم قاطع و جدّی و هوشیارانه برای مقابله با ترفند دشمن، دوم، به‌کارگیری ابزار صحیح و اثرگذار که بهانه‌ای به دست دشمن ندهد که بتواند یک عدّه بیخبر و غافل را با آن گمراه کند.
Iran, Islamic Republic of
شخصیتی که اسیر علایق نشد


إنما یتذکر أولوا الألباب
همه را نقد کنین هیچ مشکلی نیس!
فقط برجام را نقد نکنید چون برجام را خدا آورد!!!!!!!!!!!!؟
Iran, Islamic Republic of
دقیقا