جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

بازدید غیرمنتظره یک مقام آمریکایی از رقه سوریه

سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۲۳
کد مطلب: 584684
«مارک گرین» رئیس آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا روز دوشنبه در برنامه‌ای از قبل اعلام نشده به شهر رقه سوریه سفر کرد.
بازدید غیرمنتظره یک مقام آمریکایی از رقه سوریه
به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا ، گرین را در این سفر «جوزف وتل» فرمنده ستاد مرکزی ارتش آمریکا همراهی می‌کرد.
گرچه جزئیات بیشتری از این سفر منتشر نشده است؛ گرین در یک گفت وگوی تلفنی با رویترز در این رابطه گفت: ما در برهه‌ای هستیم که مردم واقعا می‌خواهند به خانه‌های خود برگردند، بنابراین باید این لحظه را غنیمت بشماریم.

رقه که زمانی مقر فعالیت های داعش بود، در ماه اکتبر از دست این گروه تروریستی آزاد شد؛ اما همچنان به علت درصد خرابی بالای ناشی از بمباران های کور آمریکا، قابل سکونت نیست.

در شرایطی که گفته شده بود ائتلاف تحت هدایت آمریکا اجازه خروج نیروهای تروریستی از این شهر را نخواهد داد، گزارش رسانه‌های غربی از جمله بی بی سی نشان می‌دهد که ده‌ها عضو این گروه در پی توافقی با شبه نظامیان مورد حمایت آمریکا، پیش از تصرف رقه از آن خارج و شماری از آن‌ها به سمت مرزهای ترکیه روانه شده بودند.

سفر امروز مقام آمریکایی به رقه در شرایطی است که رئیس جمهوری آمریکا پس از آزادی این شهر وعده از راهبرد جدید واشنگتن در سوریه داده بود.

این جمله در کنار دیگر اظهارات مقام‌های آمریکایی مبنی بر ادامه حضور غیرقانونی نظامیان این کشور در سوریه، نشان‌دهنده تداوم برنامه‌های غرب در ادامه سناریویی است که نزدیک به هفت سال قبل برای سرنگونی دولت بشار اسد کلید خورد؛ طرحی که یکی از علل زمینه‌ساز فعالیت گروه‌های تروریستی و وقوع فاجعه انسانی در سوریه بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *